Oferta marketingu szeptanego dla firm

Obecnie oferta marketingu szeptanego dla firm jest niezwykle szeroka. W zasadzie bez względu na branżę, w jakiej działasz, możesz korzystać z metod popularnej „szeptanki”, zwanej również buzz marketingiem oraz word of mouth marketingiem. Wielu przedsiębiorców korzysta z tych sprawdzonych i skutecznych metod nawet nieświadomie. Siła plotki z roku na rok coraz mocniej działa w internecie. Dlatego warto mieć świadomość tego, jaki jest mechanizm marketingu szeptanego. Pozwoli ci to bowiem dobrać skuteczną i dopasowaną do potrzeb marki strategię i ofertę marketingu szeptanego.

Co to jest marketing szeptany?

O to, co to jest marketing szeptany, zapytaliśmy Piotra Sulewskiego – biegłego w dziedzinie marketingu przy Sądzie Okręgowym w Warszawie oraz eksperta WMH Agency.

Jak tłumaczy: Marketing szeptany to forma marketingu cyfrowego, czyli wykorzystywanego przede wszystkim w sieci, sprzedaży niebezpośredniej. Znacząco różni się on od tradycyjnie pojętej reklamy i promocji marki w internecie. To wciąż stosunkowo młoda forma content marketingu, która jednocześnie z roku na rok zdobywa coraz większą popularność i uznanie w oczach internautów i przedsiębiorców. Marketing szeptany polega bowiem na wywoływaniu naturalnych, spontanicznych dyskusji na temat marki. Rola marketingowców jest tutaj niewielka, dlatego buzz marketing jest także tanią formą reklamy.

Marketing szeptany – definicja

Zgodnie z definicją zawartą w encyklopedii zarządzania marketing szeptany to „kanał komunikacji interpersonalnej, którego podmioty wyrażają swoje zdanie na temat przedsiębiorstw, produktów czy usług”. Nie ma on na celu bezpośredniego namawiana do skorzystania z oferty marki, ale zachęcenie internautów do wypowiedzi na temat firmy i udzielania swoich rekomendacji. Jest to jeden z powodów tak dużego uznania marketingu szeptanego w oczach potencjalnych klientów. Uznawany jest on za autentyczną i wiarygodną formę reklamy, która nie ma na celu, tylko wyciągnięcia pieniędzy z kupujących, ale przede wszystkim pokazanie produktu. Z jego wszystkimi zaletami i wadami.

buzz marketing

Marketing szeptany – jak zacząć?

Zastanawiasz się, od czego zacząć marketing szeptany w swojej firmie? Ze względu na wiele różnych typów i rodzajów marketingu szeptanego, powinieneś zacząć przede wszystkim od przygotowania odpowiedniej strategii marketingowej, która będzie obejmowała m.in. wybór odpowiedniej ścieżki komunikacji z twoimi odbiorcami. Jak przy każdej reklamie w content marketingu powinieneś odpowiedzieć sobie na kilka podstawowych pytań. M.in.:

  • Kim są moi odbiorcy i czego potrzebują?
  • Co im oferuję i co jeszcze mogę im zaoferować?
  • Czym moja oferta wyróżnia się na tle konkurencyjnych usług i produktów?
  • W jaki sposób mogę dotrzeć do swoich klientów i co jest dla nich naprawdę ważne?

Odpowiedź na takie pytanie pozwoli ci lepiej poznać grupę docelową i dopasować rodzaj marketingu szeptanego pod ich preferencje.

Marketing szeptany – jak to się robi?

Co możesz zrobić, żeby marketing szeptany był skuteczny? Przede wszystkim nie możesz być nachalny. Tak jak już wspomnieliśmy, marketing szeptany nie jest związany z bezpośrednim namawianiem do kupna. Zapomnij także o generowaniu sztucznych opinii – to nie marketing szeptany, tylko spam. Jak robić dobry marketing szeptany?

Postaw na naturalność. Mów (pisz) do swoich odbiorców językiem, jakim posługują się na co dzień. Nie staraj się na siłę formalizować kontaktów. Pokaż się z bardziej ludzkiej strony – to rozmowa z klientem, a nie spotkanie biznesowe na wysokim szczeblu. Bądź dostępny w wielu miejscach sieci np. social media, fora internetowe, blogi etc. Dzięki temu bez problemu zyskasz popularność, taką jaką cieszą się marki Apple, Mlekovita, Cyfrowy Polsat, TVP, InPost, Wody Polskie, Bakoma etc.

opis produktu

Ile kosztuje marketing szeptany?

Jeśli potrzebujesz spersonalizowanej oferty marketingu szeptanego dla firm, możesz skorzystać z wiedzy i doświadczenia ekspertów agencji marketingowej Warsaw Media House. Przygotują oni dla ciebie odpowiednią strategię i zajmą się jej wdrażaniem. Jeśli interesuje cię cena za marketing szeptany, już teraz skontaktuj się z przedstawicielem WMH Agency i zapytaj o ofertę dla swojej marki.