Jak robić pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron internetowych to skomplikowany, ciągły proces, o którym musisz pamiętać w każdej chwili swojej działalności w sieci. Bez względu na to czy właśnie przygotowujesz treści na bloga, dodajesz nowe produkty do oferty, czy potrzebujesz zaktualizować zakładkę „O firmie”. Każda czynność, którą wykonujesz, może mieć wpływ na to, jaką ostatecznie pozycję w wyszukiwarkach internetowych zajmiesz. Wiele osób zastanawia się, jak robić pozycjonowanie stron WWW, tak aby przyniosło ono wymierne korzyści. Podpowiadamy, na co powinieneś zwrócić największą uwagę.

Przygotuj profesjonalny audyt SEO

W pierwszej kolejności powinieneś przygotować profesjonalny audyt SEO. Z tym zagadnieniem możesz zwrócić się bezpośrednio do agencji SEO lub wspomóc się narzędziami marketingowymi np. programem Surfer SEO lub wtyczką do WordPressa Yoast SEO. Narzędzia te przydadzą ci się także na późniejszych etapach prac związanych z pozycjonowaniem strony internetowej. Najpierw jednak musisz przeprowadzić analizę dotychczasowych działań. Być może nawet nie zdajesz sobie sprawy z tego, że nie wykorzystujesz w pełni potencjału swojej witryny. W audycie SEO powinieneś wziąć pod  uwagę czynniki takie, jak:

  • Analiza słów i fraz kluczowych;
  • Indeksowanie strony i dostępność dla wyszukiwarek;
  • Analiza meta znaczników (meta-title, meta-description itp.), a także nagłówków i tytułów;
  • Responsywność strony;
  • Analiza treści (ocena treści na stronie, analiza duplikatów, a także adresów URL);
  • SERP analiza (analiza konkurencji, w tym przede wszystkim stron z topowych miejsc w Google).

Dokładny audyt pozwoli ci znaleźć dotychczasowe problemy związane z pozycjonowaniem i je wyeliminować. To bardzo ważny wstęp przed dalszą optymalizacją strony.

Korzystaj z profesjonalnych narzędzi

Wspomnieliśmy już o programach, takich jak Surfer SEO. To narzędzie, które jest niezwykle przydatne dla specjalistów od pozycjonowania oraz copywriterów SEO. Pomaga ono w wygenerowaniu dopasowanej do domeny oraz odbiorców strategii treści. Przydaje się także przy budowania linkowania wewnętrznego na stronie, co ma niebagatelny wpływ na zwiększenie ruchu organicznego.

Innym narzędziem, na które warto zwrócić uwagę jest Senuto. To polski program, dzięki któremu możesz przeprowadzić analizę widoczności witryny, monitorować swoją pozycję, a także sprawdzić bazę słów kluczowych. Senuto umożliwia również analizę SERP i jest przydatne przy przeprowadzaniu pełnego audytu SEO. Wielu przedsiębiorców wśród jego zalet wymienia również intuicyjną aplikację mobilną.

Nie bój się płatnych reklam

Niektórzy sceptycznie podchodzą do zagadnień związanych z płatnymi reklamami np. Google Ads. Wśród najczęstszych obaw wymienianych przez przedsiębiorców, można usłyszeć, że „to się nie zwróci”. Specjaliści od e-marketingu zapewniają, że dobrze poprowadzone kampanie reklamowe są świetnym uzupełnieniem wielu strategii marketingowych (np. tych związanych z marketingiem szeptanym). I zapewniają o korzyściach płynących z takiego rozwiązania.

Oczywiście, pracę nad Google Ads dobrze jest zlecić ekspertom. Jeśli mimo wszystko chcesz zająć się tym samodzielnie, wcześniej zadbaj o odpowiednią wiedzę. Skorzystaj z bezpłatnych kursów SEO, które znajdziesz na platformie Google. Również te oferowane przez Yoast SEO dają dużą wiedzę na temat działania reklam w Google, płatnych linków, czy przygotowywania checklisty SEO. Dzięki nim z pewnością nabierzesz pewności i wprawy przy pozycjonowaniu stron WWW.

Pozycjonowanie stron: wzoruj się na najlepszych

Chcesz, aby twoja strona WWW była tak rozpoznawalna i ceniona, jak sklep internetowy Lidl? Zależy ci na tym, aby twoja marka była tak uznana, jak Arval, Santander Bank albo Kruger&Matz? Wzoruj się na najlepszych. To marki, które od lat dbają o pozytywny wizerunek w sieci i pozycjonują swoje strony internetowe. W zależności od branży, w jakiej działasz, monitoruj, co sprawdziło się u konkurencji i jakie są aktualne trendy na rynku.

Pamiętaj, że pozycjonowanie to proces ciągły, którego nie powinieneś przerywać. Wymaga to poświęcenia dużej ilości czasu i zaangażowania. Ale możesz być pewny, że bez dobrej widoczności w Google, nie zyskasz zaufania klientów i będzie ci bardzo trudno dotrzeć do odbiorców.