Jakie formaty reklamowe są najskuteczniejsze w internecie?

Reklamy w sieci atakują internautów ze wszystkich stron. Przerywają oglądane filmy i seriale. Wyskakują po wejściu na stronę i zmuszają do gonienia krzyżyka za pomocą myszki. Wykorzystują przekaz emocjonalny i rażą po oczach, mówiąc „Twój koszyk jest smutny, że zostawiłeś go na stronie bez opieki”. Nic dziwnego, że większość internautów używa programów do blokowania reklam. Nie zmienia to jednak faktu, że przedsiębiorcy wciąż starają się znaleźć sposób na dotarcie do użytkowników sieci. Jakie formaty reklamowe są najskuteczniejsze w internecie? Sprawdź, jakie są wady i zalety poszczególnych rodzajów reklam.

Reklama na Facebooku

Dużą popularnością cieszą się obecnie reklamy w mediach społecznościowych. Wciąż prym w tym zagadnieniu wiedzie reklama na FB. Jej ogromną zaletą jest możliwość precyzyjnego targetowania grupy odbiorców. Dzięki temu możesz z łatwością trafić do odbiorców, których reklama zainteresuje, a nie tylko przykuje uwagę. Menadżer reklam na Facebooku jest niezwykle prosty i intuicyjny w obsłudze. Reklamy wykupione na portalu, będą wyświetlać się internautom podczas scrollowania tablicy. Chociaż takie posty oznaczone są, jako „sponsorowane” zazwyczaj użytkownicy nie zwracają na to uwagi. Dobra, wartościowa treść, z pewnością zostanie przez nich pozytywnie odebrana. Minusem reklamy na Facebooku jest jej stosunkowo wysoka cena.

Reklama displayowa

Reklama displayowa jest automatycznie dopasowywana do miejsca w danej witrynie. Najczęściej wykorzystywana jest w Google. Nie tylko w samej wyszukiwarce, ale także na YouTubie czy Gmailu. Wielkość reklamy jest dostosowana do urządzenia, na którym się wyświetla. Reklamę displayową wyróżnia prosta konfiguracja. Konfiguracja ta obejmuje między innymi dodanie tekstu reklamowego, logo firmy czy obrazu. Zaletą tego formatu jest brak nachalności. Dzięki temu, że reklama nie przysłania całego obrazu, internauci nie rzucają się od razu do tego, aby ją zamknąć.

CPA: reklama cost per action

Koszt reklamy CPA zależny jest od ilości internautów, którzy dokonają danej czynności, np. wyślą formularz kontaktowy, albo pobiorą e-booka. To jeden z formatów reklamowych, w których koszt powiązany jest ze sprzedażą. CPA to dobre rozwiązanie szczególnie dla osób, którym zależy na budowaniu wizerunku w sieci i stworzeniu wśród internautów świadomości na temat marki.

CPM: reklama cost per 1000 impressions

Innym formatem reklamowym, w którym koszt uzależniony jest od efektów jest cost per 1000 impressions, czyli CPM. W tym przypadku reklamodawcy ustalają określoną cenę za wyświetlenia 1000 reklam i wybierają określone miejsca w sieci, gdzie reklama się pojawi. Chociaż płacisz tutaj za efekt, minusem tego formatu jest brak wymogu zaangażowania internautów. Fakt, że reklama wyświetli się 1000 internautów, nie oznacza, że 1000 osób zwróci na nią uwagę i zainteresuje się ofertą. Masz jednak pewność, że faktycznie wyświetli się ona danemu gronu odbiorców. Z takiej formy reklamy możesz skorzystać np. w Centrum Reklamy.

CPS: reklama cost per sale

To jeden z najefektywniejszych formatów reklamowych, które powiązane są ze sprzedażą. W przypadku reklamy CPS rozliczenia reklamodawcy z wydawcą zależną są od wygenerowanej sprzedaży. Reklamodawca dzieli się procentem sprzedaży lub stałą kwotą za użytkowników, którzy po kliknięciu w reklamę, dokonali zakupu. Ten format cieszy się największą popularnością w przypadku sklepów internetowych.

CPC: reklama cost per click

Reklama CPC najbardziej podobna jest do formatu CPA. W tym przypadku płacisz za kliknięcia w reklamę. Jest to o wiele lepsza forma niż płacenie za same wyświetlenia. Koszt CPC zależny jest między innymi od konkurencyjności słów kluczowych, jakości reklamy i pozycji, na której zostanie wyświetlona. Format często wykorzystywany w Google Ads.

Budowanie wizerunku za pomocą reklamy

Nie ma jednej odpowiedzi na pytanie, który format reklamowy będzie najlepszy. Wszystko zależy od tego, jaki produkt oferujesz, na jakich zasięgach ci zależy i do jakiej grupy odbiorców, chcesz dotrzeć. Zanim zdecydujesz, co będzie dla ciebie najlepsze, musisz przeanalizować wiele czynników, najlepiej wraz ze specjalistami od e-marketingu.

Ważne, aby reklama zapadała w pamięć. Z pewnością kojarzysz ekskluzywne reklamy Apartu, gang świeżaków w Biedronce czy włączanie niskich cen w Media Ekspert. Reklama musi odpowiadać przede wszystkim potrzebom twoich odbiorców. Dzięki dobrej, dopasowanej do ich preferencji i potrzeb reklamie dotrzesz do świadomości konsumentów, a twoja marka zapadnie im w pamięć.