Pozycjonowanie w Mapach Google – restauracja

Decyzja o rozpoczęciu pozycjonowania wizytówki firmy w Mapach Google może być jedną z najlepszych, jakie podejmiesz dla swojego biznesu. Zdecydowana większość osób szukają informacji o produktach lub usługach danych marek, korzysta właśnie z wyszukiwarki Google. Każdego dnia miliony użytkowników sprawdzają jakie firmy świadczą usługi na określonym obszarze. Być może szukają właśnie Ciebie? Chcesz dowiedzieć się jak skutecznie pozycjonować wizytówkę restauracji w Mapach Google? Zastanawiasz się, czy jest do tego potrzebna agencja marketingowa? Ten artykuł jest właśnie dla Ciebie! Przeczytaj koniecznie!

Czym jest wizytówka Google Moja Firma i dlaczego warto ją mieć?

GMF, a dokładniej Google Moja firma to narzędzie Google, służące przede wszystkim do prezentacji podstawowych informacji na temat przedsiębiorstwa. W zależności od potrzeb danej firmy pozwala na umieszczenie takich informacji jak: dane teleadresowe, godziny otwarcia, menu, zdjęcia i video, numer telefonu, adres e-mail. Jeśli twoim biznesem jest restauracja, to w wizytówce możesz również zaznaczyć czy oferujesz jedzenie tylko i wyłącznie w lokalu, czy możliwe jest również zamawianie na wynos. Na podstawie wizyt klientów w danym miejscu szacowane są również najpopularniejsze godziny i ruch w danych godzinach. Wizytówka google maps jest więc niesamowitą skarbnicą wiedzy dla każdego, kto na nią wejdzie. Zdecydowanie najlepiej sprawdzi się w przypadku małych i średnich firm działających na rynku lokalnym. Dzięki temu informacja o jej istnieniu trafi do mieszkańców okolicy i zachęci ich do skorzystania z usług.

Wizytówka google moja firma dla restauracji lub kawiarni

Wielu właścicieli lokali gastronomicznych zastanawia się jak skutecznie wspomóc swój biznes. Zdecydowanie najskuteczniejszym rozwiązaniem są działania w Internecie. Tak naprawdę posiadanie odpowiednio zoptymalizowanej wizytówki Google jest już nie tylko przydatne, ale wręcz wymagane. Dane wskazują, że użytkownicy sieci zdecydowanie chętniej korzystają właśnie z profilów firm w Google Maps niż ze stron internetowych poszczególnych marek. Warto w tym wszystkim pamiętać, że to czy nasza wizytówka wyświetli się osobie korzystającej z wyszukiwarki, zależy od przynajmniej kilku czynników. Najważniejszym z nich jest lokalizacja. Im bliżej lokalu znajduje się potencjalny klient, tym większa szansa, że w wynikach wyszukiwania jego oczom ukaże się profil restauracji. Co więcej, na pozycje w rankingu wpływają również takie czynniki jak popularność i rozpoznawalność marki. Jeśli dany lokal jest częściej i chętniej wybierany przez osoby z okolicy, to automatycznie osiągnie on wyższą pozycję w wynikach.

Jak założyć wizytówkę Google dla restauracji?

Jeśli do tej pory jeszcze nie zdecydowałeś się na założenie wizytówki Google dla swojej restauracji to nic straconego. Możesz to zrobić dosłownie w kilka minut! Zacznij od zalogowania się w serwisie Google Moja Firma. W następnych krokach zostaniesz poproszony o uzupełnienie kilku informacji:

Dane kontaktowe – Chyba najważniejsze ze wszystkich danych. Pamiętaj, by wprowadzić je dokładnie i nie popełnić żadnego błędu. Jeśli tego nie dopilnujesz, może zdarzyć się tak, że klienci nigdy do ciebie nie trafią, bo będą próbować dostać się do lokalu pod złym adresem!

Kategoria działalności – Na pewnym etapie zostaniesz poproszony o określenie branży, w której działa firma. Mogłoby się wydawać, że nie jest to najważniejsza informacja, jednak tak naprawdę ma ona ogromne znaczenie. Dzięki temu Google będzie mogło wyświetlać wizytówkę najlepiej dopasowanym klientom, dostosowując propozycję pod oczekiwania użytkownika.

Godziny otwarcia – W przypadku lokalu gastronomicznego takiego jak restauracja lub kawiarnia ma to kluczowe znaczenie. Pamiętaj, by pilnować tej informacji i zmieniać ją w razie potrzeby! Serwis Google umożliwia wyświetlanie specjalnych godzin otwarcia na przykład w dni świąteczne. Warto wykorzystać tę opcję, by nie wprowadzić użytkowników w błąd.

Po wprowadzeniu wszystkich informacji najprawdopodobniej zostaniesz zapytany o to, czy chcesz otrzymywać aktualizacje i rekomendacje dotyczące firmy w Google. Rekomendujemy skorzystanie z tego możliwości! Takie statystyki i dane mogą przydać się nie tylko w działaniach public relations, ale również, gdy niezbędna jest ochrona wizerunku firmy.

O czym jeszcze pamiętać zakładając wizytówkę Google dla restauracji?

Wizytówka Google Moja Firma to bez wątpienia wspaniałe narzędzie pozwalające właścicielom firm na poprawę wyników finansowych i budowanie pozytywnego wizerunku marki. W tym wszystkim najlepszą informacją jest fakt, że można z niego korzystać całkowicie za darmo! Google nie pobiera absolutnie żadnych opłat za stworzenie i aktualizację profilu. Dodatkowo w serwisie użytkownicy mogą wystawiać recenzje na temat usług i produktów firmy. Czasami zdarza się, że pojawiają się również opinie o pracodawcy. Warto na bieżąco śledzić pojawiające się komentarze i na nie reagować. Klienci na pewno docenią to, że ich opinia jest ważna dla właścicieli. Oczywiście tyczy się to zarówno pozytywnych, jak i negatywnych wpisów publikowanych na wizytówce. W przypadku tych drugich nie trzeba od razu zastanawiać się jak usunąć konto google. Dobrze jest brać przykład z większych firm takich jak Amazon, które systematycznie prowadzą działania w sieci i z wykorzystaniem wszystkich dostępnych narzędzi pracują nad swoim wizerunkiem. Jeśli nie wiesz jak się za zabrać, to specjaliści z WMH Agency mogą Ci w tym pomóc. W takiej sytuacji nie zwlekaj, tylko skontaktuj się z nami jak najszybciej.