Opinię o pracodawcach na Gowork – czy można usunąć ?

Portale opiniotwórcze są jednymi z najczęściej wykorzystywanych i odwiedzanych przez użytkowników sieci. Szczególnym uznaniem cieszy się gowork warszawa, gdzie użytkownicy mogą anonimowo dzielić się swoimi doświadczeniami na temat współpracy z danym pracodawcą. Czym dokładnie cechuje się ten portal? Na co należy uważać, czytając pozostawione tam komentarze? I najważniejsze, czy negatywne opinie pojawiające się na profilu firmy można usunąć? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w poniższym tekście. Serdecznie zapraszamy do lektury!

Portal Gowork – do czego służy?

Portal Gowork został stworzony w 1990 roku z myślą o pracownikach i osobach szukających pracy. Pozwala on na dzielenie się opiniami na temat współpracy i warunków pracy panujących w określonych firmach. Siedziba serwisu znajduje się w Warszawie. Szacuje się, że z portalu korzysta około 2,5 miliona osób. Lepsze wyniki osiąga aktualnie tylko i wyłącznie serwis pracuj.pl, który wraz z serwisem Indeed tworzy główną konkurencję dla portalu. W Gowork można znaleźć takie podstrony jak gowork apart czy gowork neonet, gdzie pracownicy firm chętnie dzielą się swoim zdaniem z osobami szukającymi zatrudnienia i omawiają zalety oraz wady pracy w tak dużych firmach. Innymi znanymi profilami są między inni bolt czy amazon, gdzie również można znaleźć niezliczoną ilość komentarzy pozostawionych przez byłych i obecnych pracowników.

Czy warto korzystać z Goworka?

Jeśli jesteś osobą szukająca zatrudnienia i zastanawiasz się jakie warunki panują w danej firmie to jak najbardziej. Gowork opinie pomogą Ci ustalić, czy dane stanowisko jest dla Ciebie i czy firma spełnia Twoje wymagania. Warto mieć jednak na uwadze, że nie wszystkie pozostawione w serwisie opinie odzwierciedlają całą prawdę. Każdy pozostawiony komentarz jest całkowicie subiektywny, niejednokrotnie pisany pod wpływem emocji, więc niektóre opisane w nich sytuacje mogą być nieco wyolbrzymione. Gowork oferuje również ogromne pole do popisu dla pracodawców i firmowych działów HR. Niestety na tym polu jest często niedoceniany, a jego wpływ na employer branding bywa bagatelizowany. Jednak jeśli marka chce podjąć dialog ze swoimi byłymi i obecnymi pracownikami, mający między innymi na celu poprawę warunków pracy, to korzystanie z serwisu Gowork jest podstawą. Oczywiście nie wszystkie opublikowane w serwisie opinie są wartościowe i można z nich wyciągnąć informację przydatne dla pracodawcy. Jednak jeśli poświęci się odpowiednią ilość czasu, to czytając recenzje, można zyskać wiele bezcennych informacji. Co więcej, GoWork to doskonałe miejsce do budowania i kreowania pozytywnego wizerunku firmy. Każdy szanujący się pracodawca powinien odpowiadać na pojawiające się tam wpisy i w razie potrzeby spróbować rozwiązać opisane w nich kłopotliwe sytuacje.

Odpisywanie na komentarze – jak to robić?

Oczywiście samo odpisywanie na komentarze to za mało. Nie wystarczy kilka słów wbitych na klawiaturze pomiędzy spotkaniami i innymi obowiązkami. Każda osoba, której odpisujemy, powinna zostać potraktowana indywidualnie. Gotowe, schematyczne odpowiedzi kopiuj-wklej to nie jest najlepszy sposób na budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy. Jeśli zależy Ci na jakości odpowiedzi, pamiętaj, że powinny być one:

Szybkie – Jaki sens ma odpisywanie na recenzje pozostawioną w serwisie kilka lat temu? Najprawdopodobniej osoba, którą ją napisała, już nigdy nie sprawdzi, czy ktoś udzielił jej odpowiedzi. Dlatego tak wielkie znaczenie ma czas. Im szybciej, tym lepiej, bo tylko w ten sposób można ograniczyć ewentualne kryzysy wizerunkowe i zażegnać pojawiające się problemy. Oczywiście nie musisz kontrolować firmowego profilu na Gowork 24 godziny na dobę, ale postaraj się, by nikt nie czekał na odpowiedź więcej niż kilka dni, a najlepiej kilka godzin.

Merytoryczne – Odpowiedź powinna być konkretna, lanie wody w tym przypadku nie przyniesie żadnych korzyści. Tworząc wpis, postaraj się skupiać na faktach, prawdziwych informacjach i dokumentach.

Emocjonalnie obojętne – Nawet jeśli komentarz danego pracownika spowodował u Ciebie złość, to nie możesz dać tego po sobie pokazać. A już na pewno nie można opublikować odpowiedzi obrażającej w jakikolwiek sposób drugiej osoby. Odpowiedzi powinny być neutralne i dążyć do rozwiązania problemu, a nie jego eskalacji.

Gowork opinie o pracodawcy – jak je usunąć?

Wielu pracodawcom wydaje się, że gdy na ich profilu ukaże się negatywna opinia, to najlepszym rozwiązaniem jest jej natychmiastowe usunięcie. Niezależnie od tego, czy faktycznie dana sytuacja miała miejsce i czy dana opinia jest uzasadniona. Jednak na portalu każdy ma prawo wyrazić swoje zdanie, bez względu na to, czy podoba się ono pracodawcy, czy nie. Oczywiście nie ma tutaj miejsca na hejt. Dlatego warto wiedzieć jak usunąć opinie z gowork, gdy narusza ona zasady serwisu. Każda opinia nosząca znamiona pomówienia może zostać zarchiwizowana. Nie zostanie ona wtedy całkowicie usunięta z serwisu, jednak będzie niewidoczna dla innych użytkowników. W tym celu należy skontaktować się bezpośrednio z administracją serwisu, która zajmie się przeanalizowaniem i skontrolowaniem zgłoszonego wpisu. Następnie, w ciągu 21 dni, zostanie ona zarchiwizowana, pod warunkiem, że faktycznie będzie naruszać regulamin. Jak widzisz, nie musisz zastanawiać się jak usunąć konto, gdy tylko zauważyć negatywny wpis na profilu swoje firmy. Zdecydowanie lepiej spróbować rozwiązać sprawę polubownie i sprawdzić, czy ewentualne zarzuty przedstawione w komentarzu nie są prawdziwe. Czasami, nawet w najlepiej działających firmach, zdarzają się wpadki.