Jak wykonać prawidłowo pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie stron to coś, bez czego nie można sobie obecnie wyobrazić jakichkolwiek działań związanych z reklamą w sieci. SEO przynosi ogromne korzyści zarówno wizerunkowe, jak i finansowe. To podstawa strategii content marketingowych i zwiększania swoich zasięgów w internecie. Dobrze wykonane pozycjonowanie odpowiada za zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce. A tym samym zwiększenie liczby osób jej odwiedzających i poprzez to zwiększenie liczby klientów. Warto jednak zaznaczyć, że aby faktycznie tak się stało, pozycjonowanie musi być wykonane w odpowiedni sposób. Co to znaczy? Jak wykonać prawidłowo pozycjonowanie strony?

Od czego zacząć pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie strony to proces ciągły. Należy na bieżąco, najlepiej codziennie analizować wyświetlenia strony, sprawdzać frazy kluczowe i dodawać nowe, unikalne treści. To w dużym skrócie. W praktyce proces pozycjonowania strony zaczyna się już przy jej zakładaniu. Jeśli oczekujesz wybitnych wyników, np. chcesz w kilka miesięcy od zera dotrzeć do TOP 3 wyszukiwarki Google, musisz zadbać o pozycjonowanie już na etapie kodowania strony.

Zadbaj o UX

User Experience (UX) to pojęcie, które odnosi się do całości doświadczeń użytkownika związanych z przeglądaniem strony internetowej. Strona powinna być dla niego czytelna i posiadać jasną nawigację. Tak, aby w każdej chwili można było znaleźć lub wrócić do pożądanych treści. Projektując stronę, należy zwrócić uwagę na jej użyteczność, atrakcyjność i wrażenia graficzne. Nie bez znaczenia jest prędkość ładowania. Ma to niebagatelne znaczenie przy pozycjonowaniu SEO. O czym wiele osób zapomina, skupiając się na treściach na stronie. Fakt, że treści są uporządkowane, tekst podzielony jest na akapity, posiada nagłówki itp. to kwestia nie tylko SEO, ale także prawidłowo wykonanego UX.

Zleć audyt SEO

Audyt SEO to analiza strony pod kątem czynników, które mają wpływ na jej pozycjonowanie. Dlaczego audyt SEO jest tak ważny? Przede wszystkim dlatego, że pozwoli ci sprawdzić parametry witryny i oceni jej potencjał w organicznych wynikach wyszukiwarki. Dzięki temu łatwiej będzie ci dostrzec ewentualnie błędy w strategiach związanych z optymalizowaniem. W przyszłości nie popełnisz błędów i będziesz mógł lepiej dopasować działania do algorytmu wyszukiwarki. Zyskasz także czas, żeby zaplanować odpowiednie rozwiązania.

Twórz unikalne treści

Wiele osób tworząc treści SEO, świetnie zdaje sobie sprawę z tego, że powinny być one bogate w odpowiednie słowa i frazy kluczowe. Niestety, wiele osób źle przekłada tę wiedzę na praktykę. Przede wszystkim ma to związek z ilością fraz kluczowych w jednym tekście. Nie staraj się umieszczać fraz na siłę. Czasami mniej, znaczy więcej. Jeśli będziesz upychać frazy na siłę, algorytm może potraktować tekst, jako spam. W dodatku odbiorcy również nie spojrzą na tekst przychylnym wzrokiem. Takie treści zazwyczaj kiepsko się czytają i są ciężkie do zrozumienia.

Kolejnym zagadnieniem, na które warto zwrócić uwagę, jest unikalność tekstu. Nie kopiuj fragmentów tekstów, które na daną frazę kluczową znajdują się w TOP 1 czy TOP 3 wyszukiwarki Google. Pomijając już kwestię, że może to zostać potraktowane jako plagiat, nie pomoże ci to w lepszym pozycjonowaniu. Lepiej stworzyć tekst krótki, ale unikalny. Możesz oczywiście inspirować się tym, co znajduje się na samej górze wyszukiwarki. Jednak zadbaj przy tym o redakcję tekstu i dorzuć swoje przysłowiowe „trzy grosze”. Będziesz miał pewność, że tekst „zadziała” prawidłowo.

Kiedy pozycjonowanie strony daje efekty?

Masz wrażenie, że robisz wszystko prawidłowo, ale nie widzisz efektów pozycjonowania? Pamiętaj, że jest to proces długofalowy. Od wdrożenia działań SEO, do pierwszych efektów może minąć nawet 12 tygodni. Musisz uzbroić się w cierpliwość. Zdecydowanie warto poświęcić czas i zasoby na pozycjonowanie strony WWW, ponieważ jest to fundament każdej strategii marketingowej. Pozycjonowanie ma ogromny wpływ na budowanie zaufanego i wiarygodnego wizerunku firmy w sieci. Dzięki temu, twoja nieznana dotąd marka, już wkrótce będzie mogła konkurować z takimi gigantami na rynku, jak Lee, Zara, InterSport czy Heineken.