Czy można usunąć negatywne opinie z Google?

Wizytówka Google Maps to jedno z najważniejszych miejsc w sieci dla właścicieli małych i dużych firm. Ten bezpłatny profil firmy przydaje się zarówno niewielkim firmom prowadzącym lokalne biznesy, jak i dużym korporacjom np. Pizza Hut, Lux Med czy Mrówka. Wiele osób musi niestety walczyć z negatywnym wizerunkiem firmy w mapach Google. Mimo wzrostu świadomości na temat hejtu, czarnego PR czy nieuczciwych, fałszywych opinii, wciąż zdarza się, że firmy na swojej wizytówce Google znajdują setki nieprawdziwych komentarzy. W takiej sytuacji przedsiębiorcy pytają, czy można usunąć negatywne opinie z Google? Jak się okazuje, jest taka możliwość!

Opinie na wizytówce Google Moja Firma

Opinie na wizytówce Google Moja Firma dodawane są przez zarejestrowanych w Google użytkowników sieci. Mimo konieczności zarejestrowania się w Google i zalogowania przed dodaniem opinii wciąż zdarza się wiele osób zakładających fikcyjne konta, tylko po to, aby zdyskredytować firmę czy markę w oczach odbiorców poprzez wystawianie negatywnych komentarzy.

Chociaż mogłoby się wydawać, że w takiej sytuacji przedsiębiorca staje na przegranej pozycji (słowo przeciwko słowu, najtrudniej wytłumaczyć się z czegoś, czego się nie zrobiło etc.), w rzeczywistości internetowi trolle, często przekraczają granicę. Dzięki temu bardzo łatwo odróżnić ich komentarze od opinii uczciwych klientów. Google daje możliwość pozbycia się takich komentarzy z widoku publicznego wizytówki. Jak to zrobić?

Usuwanie negatywnych opinii z Google

Nawet jeśli zweryfikujesz wizytówkę Google Maps i oznaczysz się, jako jej właściciel, nie będziesz mógł samodzielnie usunąć opinii z profilu. Jeśli natrafisz na swojej wizytówce na takie komentarze, musisz zgłosić ten fakt administratorom Google. W tym celu należy otworzyć profil Google Moja Firma. Następnie przejść do zakładki opinie i odszukać konkretny komentarz. Po kliknięciu w ikonkę trzech pionowych kropek wybierz opcję „Więcej”, a następnie „Zgłoś Opinię”. Wydaje się bardzo proste, prawda? Niestety, nie zawsze ten proces przebiega szybko i sprawnie.

Pamiętaj, że usuwane są tylko opinie naruszające regulamin Google. Zgłoszona opinia powinna zniknąć z wizytówki maksymalnie w ciągu czterech dni. Jeśli po tym czasie dalej widzisz ją w sieci, najprawdopodobniej twoje zgłoszenie zostało odrzucone. W takiej sytuacji możesz poprosić jeszcze o jego weryfikację. To skuteczniejsza opcja, ponieważ możesz w dodatkowym zgłoszeniu, uzasadnić swoją prośbę.

Warto jednak przed tym dokładnie zapoznać się z regulaminem Google i powołać się na jego konkretne zapisy. Dodatkowym utrudnieniem dla przedsiębiorców, jest fakt, że każdy komentarz należy zgłaszać oddzielnie. Jeśli takich opinii pojawiają się setki, może to zająć niezwykle wiele czasu. Osobom w takich sytuacjach rekomendujemy pomoc specjalistów od e-marketingu Warsaw Media House.

Czy warto usuwać wizytówki Google Maps?

Jak wynika z doświadczeń naszych specjalistów, często przedsiębiorcy zastanawiają się, jak usunąć wizytówkę Google Maps? Na pierwszy rzut oka może wydawać się, że będzie to skuteczne rozwiązanie. Jeśli wizytówka zniknie z sieci, razem z nią negatywne komentarze. Jednak takie rozwiązanie nie działa. Przede wszystkim dlatego, że Google może przywrócić usuniętą wizytówkę, jeśli okaże się, iż firma dalej prowadzi swoją działalność. Takie dane mogą zostać ściągnięte automatycznie np. z bazy CEIDG.

A wraz z przywróconą wizytówką powrócą negatywne komentarze. Weź również pod uwagę, że usunięta wizytówka nie znika automatycznie. Czasami trwa to nawet kilka tygodni. Poza tym próbując zlikwidować swoją wizytówkę w mapach Google, pozbawiasz się również bardzo dobrego narzędzia marketingowego.

Wizytówka Google Maps świetnie przydaje się do pozycjonowania w sieci i pomaga w optymalizacji witryn internetowych firmy. Prawidłowo zarządzana, edytowana i na bieżąco aktualizowana wizytówka przydaje się do budowania wizerunku firmy. W znaczny sposób zwiększa zaufanie internautów do marki, co w pośredni sposób przyczynia się do wzrostu liczby klientów i sprzedaży. Jeśli interesuje cię pozycjonowanie wizytówki Google, albo zastanawiasz się jak dodać wizytówkę do map, skorzystaj z pomocy ekspertów WMH Agency!