Cena za marketing szeptany dewelopera ?

Działania marketingowe w sieci zyskują na popularności. Nie ma w tym nic dziwnego, szczególnie zważając na coraz większą konkurencję i wysoką skuteczność działań w Internecie. Prowadzisz biznes i zastanawiasz się, na jakie koszty musisz się przygotować, decydując się na marketing szeptany? Czy warto na nim oszczędzać, czy lepiej zlecić go profesjonalnej agencji? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w poniższym artykule. Jeśli jesteś zainteresowany tym tematem, to przeczytaj koniecznie!

O marketingu szeptanym słów kilka

Marketing szeptany należy obecnie do jednej z najpopularniejszych i jednocześnie najbardziej efektywnych form promocji. Coraz więcej firm decyduje się na skorzystanie z tej metody reklamy, ze względu na relatywnie niskie koszty, a bardzo wysoką skuteczność. Buzz marketing sprawdza się doskonale nie tylko w przypadku kampanii mających na celu zwiększenie wyników sprzedażowych, ale również tych skupiających się na poprawie wizerunku marki. Marketing szeptany w głównej mierze skupia się na wywołaniu dyskusji wśród odbiorców na temat firmy lub jej produktów. Ma to na celu zwiększenie świadomości marki i wzrost zaufania wobec niej. Dzięki ciekawym wzmiankom i recenzjom produktowym publikowanym w wybranych kanałach komunikacji zachęca się realnych użytkowników do podzielenia się swoimi doświadczeniami i wyrażenia swoich opinii. To bezpośrednio prowadzi do zwiększenia ilości autentycznych i pozytywnych recenzji o sklepie i produktach Internecie.

marketing szeptany cennik

Jaki jest cel marketingu szeptanego?

Jest to pierwsze pytanie, które zadaje sobie większość przedsiębiorców przed zdecydowaniem się na tą formę promocji. Buzz marketing ma na celu wywołanie szumu wokół marki. Sprawić, by użytkownicy sieci chętnie brali udział w dyskusjach na jej temat i zainteresowali się produktami lub usługami oferowanymi przez firmę. Nie może być to jednak wymuszone. Wszystkie dyskusje powinny toczyć się w sposób naturalny i nienachalny, tak by absolutnie nie wzbudzać żadnych podejrzeń odbiorców. Co więcej, marketing szeptany przyjmuje wiele form, najpopularniejszymi z nich są:

Community marketing – najczęściej wykorzystywana i spotykana forma. Polega na wywoływaniu dyskusji wokół promowanej marki lub produktów w różnych kanałach komunikacji. W tym celu można wykorzystać zarówno media społecznościowe, jak i bardziej tradycyjne fora dyskusyjne i portale opiniotwórcze takie jak Ceneo lub Opineo.

Product seeding – skupia się przede wszystkim na współpracy z influencerami i celebrytami lub innymi osobami cieszącymi się sporym autorytetem Internautów. Najważniejsze by osoba, z którą firma podejmuje współpracę, zgromadziła wokół siebie dużą i zaangażowaną społeczność. Tylko wtedy będzie mogła wywierać na nią realny wpływ. Następnie taka osoba otrzymuje darmowe próbki lub pełnowartościowe produkty w zamian za udostępnienie recenzji na jej profilu społecznościowym.

Trendsetting – forma bardzo często łączona z wymienionym wyżej product seedingiem. Polega na współpracy z osobami, które mają realny wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Mogą być to zarówno znane osobistości takie jak sportowcy, aktorzy, czy celebrytki, jak i osoby prowadzące działalność w mediach społecznościowych na portalach takich jak Youtube, Instagram, Tik-Tok czy Facebook.

Cause marketing – Niezwykle ciekawa i bardzo często niedoceniania forma marketingu szeptanego. Polega na wspieraniu określonych kwestii lub akcji społecznych, ważnych dla określonej grupy docelowej, tak by uzyskać jej aprobatę. Działania te mają na celu wzbudzenie zaufania do marki i sprawienie, by odbiorcy się z nią identyfikowali. W ostatnim czasie bardzo wiele firm decyduje się na wspieranie różnego rodzaju rozwiązań ekologicznych i akcji propagujących dbanie o środowisko.

marketing szeptany przykłady

Ile kosztuje marketing szeptany?

Jedna z najważniejszych kwestii, jeśli chodzi o prowadzenie kampanii buzz marketingu. Niestety mamy tutaj złą wiadomość. Na to pytanie nie da się jednoznacznie odpowiedzieć. Poszczególne agencje marketingowe lub freelancerzy działający na rynku oferują bardzo różne cenniki. Wszystko zależy również od wybranej formy marketingu szeptanego oraz ewentualnej ilości wpisów i kanałów komunikacji. Warto mieć na uwadze to, że profesjonalnie i rzetelnie przeprowadzona kampania buzz marketingu wymaga sporej ilości czasu oraz wykorzystania specjalistycznych narzędzi do monitoringu marki takich jak Brand24 czy Sotrender. Bardzo często nad strategią marketingową i poszczególnymi zadaniami pracuje cały zespół ekspertów, którzy dbają o to, by działania były jak najbardziej naturalne i efektywne. Marketing szeptany to forma promocji, na której zdecydowanie nie warto oszczędzać. Słabej jakości publikacje, zamieszczane w nieodpowiednich miejscach mogą przyczynić się do utraty zaufania ze strony odbiorców oraz nadszarpnięcia wizerunku marki.

marketing szeptany cennik

Czy warto podjąć współpracę z agencją marketingową?

Niepodważalną zaletą współpracy z profesjonalną i doświadczoną agencją marketingową jest, fakt, że mamy pewność, że wszystkie działania będą prowadzone na wysokim poziomie. Tego typu agencje nie tylko zatrudniają wykwalifikowanych ekspertów, ale również są wyposażone w niezbędne narzędzia do monitorowania wzmianek na temat marki w sieci i do stałej analizy efektów. Co więcej, agencje SEO posiadają bazy kont w serwisach społecznościowych i na forach dyskusyjnych. Konta te nie są tworzone „na świeżo”, tylko mają odpowiednią historię publikacji, dzięki czemu są zdecydowanie bardziej wiarygodne, a publikowane z nich posty wyglądają na naturalne i niewymuszone.