Jak napisać skuteczne opisy produktów dla sklepu internetowego?

Nikt nie lubi kupować przysłowiowego kota w worku. Chociaż sklepy internetowe z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością, a w sieci można kupić niemal wszystko, nie oznacza to, że przedsiębiorcom łatwiej jest się „przebić” do świadomości konsumentów ze swoimi produktami. Mimo tego, że użytkownicy w sieci coraz częściej kupują online nawet artykuły spożywcze, czy leki, sklepy internetowe wciąż muszą walczyć ze sobą o uwagę potencjalnych odbiorców. Jak to zrobić? Bardzo ważne są tutaj skuteczne opisy produktów i kategorii dla sklepu internetowego. Zastanawiasz się, jak napisać skuteczne opisy produktów i kategorii dla sklepu internetowego? Czytaj dalej!

Dlaczego opisy produktów i kategorii sklepu są ważne?

Opisy produktów i kategorii dla sklepu internetowego są ważne z przynajmniej dwóch powodów. Przede wszystkim ułatwiają pozycjonowanie i dotarcie do konkretnej grupy odbiorców. Poza tym dobre opisy po prostu sprzedają produkt. Dobry opis produktu to taki który przekona internautę, że dana rzecz jest mu zwyczajnie niezbędna. A jej zakup będzie najlepszym możliwym spożytkowaniem zarobionych pieniędzy. Jak stworzyć taki opis?

Jakie opisy produktów i kategorii dla sklepu internetowego faktycznie sprzedają?

Konstruując opisy produktów i kategorii dla sklepu internetowego warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Z pewnością ułatwi ci to stworzenie skutecznego opisu do każdego produktu czy usługi, jaką możesz oferować w swoim sklepie online.

Nie nadużywaj fraz kluczowych

Pierwsza i najważniejsza zasada tyczy się odpowiedniego umieszczania słów i fraz kluczowych w tekście. Oczywiście umieszczanie poszczególnych słów jest bardzo ważne, ponieważ pozwala dotrzeć do grupy docelowej i zwiększa ruch organiczny z wyszukiwarki Google. Pamiętaj jednak o tym, żeby nie nadużywać fraz kluczowych.

Może to bowiem zostać potraktowane, jako spam. Skutek będzie więc przeciwny – algorytm w ogóle nie będzie brał pod uwagę takich fraz. W dodatku takie opisy są nienaturalne i ciężko się czytają. Twój opis musisz stworzyć z myślą o użytkowniku. Frazy powinny więc pojawiać się w tekście naturalnie.

Struktura tekstu

Unikaj lania wody i ścian tekstu. Opis powinien być podzielony na akapity. Korzystaj z nagłówków i wyróżniaj najważniejsze zdania w opisie np. bolduj, podkreślaj, używaj kursywy. Przykuwa to uwagę odbiorców i ułatwia skupienie się na najważniejszych cechach, zaletach produktów. Zadbaj także o przykuwający uwagę tytuł.

Sprzedawaj emocje

Najlepszym sprzedawcą są emocje. Większość decyzji zakupowych konsumenci podejmuje właśnie pod wpływem emocji. Jak się to ma do skutecznego opisu produktu? W opisie nie podawaj tylko suchych faktów. O wiele skuteczniejszy będzie opis jeśli napiszesz go językiem korzyści. Nie tylko chwal poszczególne cechy produktów, ale napisz także, co to oznacza dla użytkownika, np. oszczędność czasu, pieniędzy etc. Oddziałuj w ten sposób na myśli i wyobraźnię kupującego.

buzz marketing- wmh agency

Dlaczego warto skupić się na opisach produktów?

Dobre opisy produktów i kategorii dla sklepu internetowego pozwolą ci przede wszystkim wyróżnić się na tle konkurencji. Być może oferujesz nawet takie same produkty co konkurencyjny sklep online. Jeśli dobrze skonstruujesz opis, a twoja konkurencja posłuży się zwykłymi frazesami, które internautom nie mówią nic szczególnego (typu: „najlepsze w swoim rodzaju”, albo „ostatni krzyk mody”), z pewnością chętniej sięgną po twoje produkty. Warto zwrócić na to uwagę, szczególnie jeśli oferujesz swoje produkty na platformach sprzedażowych typu Allegro.

Jeśli szukasz inspiracji, warto zauważyć, że bardzo dobre opisy produktów możesz znaleźć na stronach, takich jak doz.pl, szkla.com, swiatkarm.pl. Skuteczne opisy z pewnością zwiększą sprzedaż w twoim sklepie, a także przyczynią się do wystawiania pozytywnych ocen produktów przez kupujących. Powinieneś mieć na uwadze to, że pozytywne oceny na portalach Aleo, Opineo, czy opinie konsumenckie na wizytówce Google Maps są równie istotnym czynnikiem sprzedażowym, co sam opis. Często jedno połączone jest z drugim, na co wiele osób nie zwraca uwagi. Jeśli weźmiesz to pod uwagę i skupisz na tym swoją uwagę, możesz być o krok przed konkurencją.