Jak opublikować post w profilu biznesowym w Google?

Profil biznesowy Google to jedno z najważniejszych miejsc w sieci dla właścicieli małych i dużych firm. Pozycjonowanie wizytówki Google Maps wpływa nie tylko na jej wyświetlenia w mapach i wyszukiwarce, ale także na pozycjonowanie innych firmowych stron internetowych, blogów, a także profili na portalach społecznościowych. Jeśli dobrze wykorzystasz potencjał wizytówki Google Maps, możesz liczyć na duże zainteresowanie klientów. Jednym z elementów, które mogą ci w tym pomóc, są posty. Zastanawiasz się, jak opublikować post w profilu biznesowym w Google? Podpowiada Piotr Sulewski – ekspert WMH Agency i biegły w dziedzinie marketingu przy Sądzie Okręgowym w Warszawie.

Jakie posty możesz dodać na konto Google Moja Firma?

Jeśli zdecydujesz się dodać post na swoje konto Google Moja Firma, będziesz musiał podjąć decyzję, jakiego typu wpis zaproponujesz swoim odbiorcom. Google umożliwia przedsiębiorcom trzy opcje. Są to wpisy:

  • Ofertowe – możesz dzięki nim zapoznać klientów z najnowszą ofertą firmy, produktami lub usługami, które proponujesz. Wpisy te wyróżnia fakt, że mogą być widoczne na stronie głównej profilu Google nawet przez rok.
  • Informacyjne – to dobre miejsce do poinformowania internautów np. o wydarzeniach kulturalnych organizowanych przez firmę lub w których twoja firma bierze udział.
  • Newsowe – wpisy newsowe to sposób na zapoznanie internautów z najnowszymi wydarzeniami związanymi z życiem biznesowym marki.
google maps

Dlaczego warto dodawać wpisy na profil Google Moja Firma?

Wpisy przykuwają uwagę odbiorców. Dzięki nim możesz wyróżnić się na tle konkurencji. Więcej internautów zwróci uwagę na twoją wizytówkę w mapach Google. Nawet jeśli nie wyświetli im się ona na samej górze wyników wyszukiwarki. W ten sposób budujesz świadomość na temat marki wśród odbiorców i ułatwiasz jej późniejsze skojarzenie. Wpływasz tym samym na pozycjonowanie wizytówki firmy. Polepszasz swój wynik w rankingu Google. To dobry sposób na skuteczne SEO.

Jak wykorzystać posty na profilu biznesowym Google do promocji marki?

Musisz być świadomy, że nie każdy post przykuje uwagę odbiorców. Jak sprawić, żeby z chęcią zapoznali się oni z informacjami, o których chcesz ich poinformować? Zwróć uwagę na to, aby post:

  • Miał optymalną długość – maksymalnie 1500 znaków. Dłuższe posty są mniej chętnie czytane przez internautów.
  • Dodaj zdjęcie – to pierwszy element, który przyciągnie uwagę internautów. Dobre zdjęcie może zachęcić ich do rozwinięcia wpisu.
  • Bądź regularny – jeśli internauci będą wiedzieć, że mogą spodziewać się od ciebie cyklicznych postów, będą chętniej wracać na twoją wizytówkę.
  • Używaj odpowiednich słów kluczowych – ich stałe monitorowanie może być dla ciebie także inspiracją. Pisz o tym, co interesuje odbiorców.

google posty

Jak dodać post na profil biznesowy Google? – Instrukcja

Aby dodać post na profil biznesowy Google, musisz po zalogowaniu na swoje konto Google Moja Firma odnaleźć wizytówkę i przewinąć ją do sekcji wpisów. Kliknij przycisk „dodaj aktualizację”. W tym miejscu tworzysz treść postu i dodajesz zdjęcie. Możesz także dodać link do swojej strony internetowej, firmowego bloga itp. Na koniec klikasz „opublikuj”. Teraz post jest już dostępny na twoim profilu biznesowym Google.

Dlaczego pozycjonowanie wizytówki Google jest ważne?

Pamiętaj, że posty na profilu biznesowym w Google to nie wszystko. Nawet regularne i systematyczne dodawanie najlepszych wpisów, nie spowoduje, że twoja pozycja w rankingu wyszukiwarki poszybuje znacząco w górę. Wpływ na wyniki rankingowe Google ma wiele czynników. Pozycjonowanie wizytówki może być czasochłonne i wymagające. Z pewnością nie da również efektów od pierwszego dnia optymalizacji. Mimo wszystko warto się na nie zdecydować, ponieważ dzięki temu będziesz mógł konkurować z tak uznanymi markami, jak Audix, Wody Polskie, Santander Bank, Dino, Lidl, Auto Komis.