Czym jest linkbuilding?

Linkbuilding to jeden z najważniejszych elementów, które odpowiadają za tworzenie zaplecza SEO. Budowanie sieci klikanych odnośników w obrębie witryny lub na zewnętrznych stronach WWW wiąże się z budowaniem wartości i odpowiada za pozycjonowanie stron Google. Choć jest to bardzo ważny element każdej strategii SEO pojęcia takie jak relinkowanie, przechwytywanie domen czy linki tematyczne, budzą wątpliwości wielu przedsiębiorców starających się wypozycjonować swoje treści w internecie. Czym jest link? Na czym polega pozycjonowanie stron? Ile kosztuje pozycjonowanie stron? SEO – co to jest? Odpowiadają eksperci od e-marketingu firmy WMH Agency!

Pozyskiwanie linków do SEO

Pozyskiwanie linków do SEO to działanie, które może mieć bardzo duży wpływ na ostateczną pozycję strony w rankingu wyszukiwarki internetowej. W jego ramach pozyskuje się linki prowadzące do naszej witryny na innych stronach WWW. Po kliknięciu w dany link czytelnik lub też robot wyszukiwarki jest automatycznie przenoszony na naszą witrynę. W ten sposób dochodzi także do wymiany page rank pomiędzy domenami.

Kupię pakiet linków – czy to wystarczy?

Czy w takim razie wystarczy po prostu kupić sobie pakiet linków, aby znacząco poprawić pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwarki? Niestety, nie jest to takie proste. Od 2012 roku, kiedy to powstał algorytm Google Pingwin, roboty wyszukiwarki stawiają przede wszystkim na jakość linków, a nie ich sumaryczną ilość. Lepiej więc pozyskiwać linków mniej, ale z lepiej pozycjonowanych stron, które mogą „podzielić się” z twoją witryną swoją mocą. Jeśli skorzystasz z „gotowych pakietów” linków na sprzedaż, może okazać się, że linkowanie zostanie umieszczone na mało znaczących witrynach, które nie pomogą ci się wybić na wyższą pozycję w rankingu wyszukiwarki.

Link building sklep

Linki wewnętrzne i zewnętrzne

Linki, które wpływają na skuteczne pozycjonowanie stron to linki wewnętrzne i zewnętrzne. Wewnętrzne – to te, które znajdują się w obrębie twojej strony internetowej. Mogą one kierować np. na inną zakładkę domeny. Sprzyjają one pozycjonowaniu, ponieważ zwiększają czas, który internauta spędza na stronie i ułatwiają mu poruszanie się po niej. Z kolei linki zewnętrzne to te umieszczane na innych witrynach internetowych. Ich pozyskiwanie i umieszczanie w sieci najlepiej zlecić agencjom SEO. Agencja SEO może między innymi przeprowadzić audyt linków, aby sprawdzić, ile i jakich witryn linkuje do twojej strony. To o wiele lepsze rozwiązania niż samodzielny kurs SEO i SEM.

Agencje zadbają o pozyskiwanie atrakcyjnych linków dla twojej witryny oraz właściwy copywriting w procesie linkowania wewnętrznego. Eksperci WMH Agency korzystają przy tym ze sprawdzonych narzędzi marketingowych tj. Surfer SEO. To o wiele ważniejsze dla rozbudowy twojej strony niż pojedyncze Google Ads, Facebook Ads, Allegro Ads, OLX Ads. Takie reklamy mogą okazać się skuteczne, ale tylko pozycjonowanie stron przyniesie ci długofalowe skutki. Reklama natomiast będzie działać tylko wtedy, gdy ją opłacasz. Dzięki pozycjonowaniu twoja strona może uzyskać w sieci tak dobre pozycjonowanie, jak IKEA, Castorama, Empik, Deichmann, Play, Orange, Gemini, CCC, Taniaksiazka.pl, Rossmann, Komputronik, Apteline, Mohito, Jysk, Notino, BRW, Superpharm.

Typy linków: dofollow, nofollow atrybuty rel, linki graficzne

Linki, które gwarantują przekazanie twojej stronie tak zwanej mocy link juice to linki dofollow. Zwiększają one autorytet twojej strony, dzięki czemu zyskuje ona swoje lepsze pozycjonowanie w wynikach Google. Aby działanie okazało się skuteczne, należy je pozyskiwać z dobrze ocenianych przez Google stron.

Linki nofollow nie przekazują swojej mocy twojej witrynie internetowej. Są one ignorowane przez algorytm wyszukiwarki. Atrybut rel nofollow to swoisty znak, dla robota, że w ten link klikać nie trzeba. Są one jednak ważne z punktu widzenia internautów, którym takie linkowanie może ułatwić poruszanie się po stronie. Innym rodzajem linków, które są ważne dla internautów to te w postaci graficznej. W tym przypadku zamiast standardowego linku umieszczonego w treści tekstu należy kliknąć obrazek. Efekt będzie ten sam.

Rezygnowanie z linków nofollow

Ponieważ linki z atrybutem rel nofollow nie przynoszą żadnych korzyści z punktu widzenia pozycjonowania strony, wiele osób po prostu z nich rezygnuje. Ich stosowanie jednak może okazać się pożyteczne. Linki nofollow pomagają bowiem utrzymać równowagę na stronie i sprawiają, że linkowanie nie zostanie potraktowane, jako spam. Tak jak już wspomnieliśmy, są one ważne także ze względu na internautów. Pamiętaj, że strategia SEO powinna uwzględniać nie tylko preferencje robota pozycjonującego, ale także internautów. To na nich najbardziej powinno ci zależeć.

Jak znaleźć miejsca pod publikację linków?

Miejsc pod publikację linków zewnętrznych w sieci można znaleźć naprawdę sporo. Możesz między innymi pisać wpisy gościnne lub artykuły sponsorowane. Dobrym rozwiązaniem są także wpisy w social mediach. Innymi miejscami, gdzie można zetknąć się z linkowaniem, są komentarze na forach, opinie GoWork, opinie Google Maps czy opinie Ceneo. Można je pozyskiwać poprzez content marketing lub marketing szeptany. Jednakże, bez względu na to, jakie miejsce wybierzesz pod publikację linków, pamiętaj, że powinny być to strony wysoko indeksowane przez robota Google. Tylko wtedy linkowanie zewnętrzne przyniesie ci zamierzone korzyści.