Marketing szeptany cennik

Marketing szeptany – przewodnik pod link buildingu

Marketing szeptany to jedna z metod marketingowych, która z chęcią jest wykorzystywana przez firmy działające w praktycznie każdej branży. Daje ogromne możliwości, pod warunkiem, że jest prowadzony w przemyślany i dobrze zaplanowany sposób. Niestety w dalszym ciągu można spotkać się również z dużym niezrozumieniem tego jakże skutecznego narzędzia marketingowego. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak prowadzić kampanię buzz marketingu skutecznie i efektywnie, to koniecznie przeczytaj nasz tekst do końca. Skupiamy się w nim na najważniejszych zasadach marketingu szeptanego i obalamy największe mity z nim związane!

Marketing szeptany – jak go prawidłowo wykonać ?

Tak jak każda kampania marketingowa, tak i marketing szeptany wymaga odpowiedniej analizy i strategii. A, że siła rekomendacji w życiu społecznym jest ogromna, to warto szczególnie rzetelnie przygotować się do tego typu działań. Bardzo często, nawet nieświadomie kierujemy się opinią innych przy dokonywaniu decyzji zakupowych. To właśnie na społecznym dowodzie słuszności swoją skuteczność opiera buzz marketing. Tworzenie nowych dyskusji, odświeżanie istniejących wątków, dołączanie do trwających rozmów. Te wszystkie działania mogą przyczynić się do zwiększenia popularności marki tylko pod warunkiem, że oparte są na odpowiednio zaplanowanej strategii. Działanie na ślepo nigdy nie przyniesie takich efektów jak rzetelnie opracowana koncepcja. Co więcej, publikując wpisy bez konkretnego planu, można narobić więcej szkody niż pożytku i nadszarpnąć wizerunek firmy. Nikt tego nie chce, nieprawdaż?

Jak realizować marketing szeptany ?

Marketing szeptany jest niezwykle skuteczny, gdy jest autentyczny. Wiadomo, że nikt nie wychwala żadnego produktu pod niebiosa. Standardowy użytkownik, nawet gdy jest niezwykle zadowolony z zakupu, dostrzega drobne wady produktów lub po prostu wspomina o tym, co nie do końca mu odpowiada. Nie twórz więc treści, które od początku do końca skupiają się na samych korzyściach oferty i sugerują, że dana rzecz nie ma absolutnie żadnej wady i sprawi, że życie kupującego odmieni się na lepsze o 180 stopni. Tak więc, jeśli nie zajmujesz się tym osobiście, zadbaj o to, by osoby tworzące i publikujące teksty były odpowiednio zaznajomione z produktami i wizją marki i mogły ją właściwie opisać. To przyczyni się do zyskania zaufania Internautów i sprawi, że buzz marketing będzie naprawdę skuteczny.

Link building, a marketing szeptany ?

Wartościowe treści to rzecz, na której opiera się cały content marketing. Są niezwykle istotne także w przypadku marketingu szeptanego. Nikt nie zainteresuje się wpisem, który zupełnie nic nie wnosi do życia innych i nie uwzględnia wartościowych informacji. Publikowane treści muszą być ściśle związane z tematem wątku i odpowiadać na pytania zadawane przez konsumentów. Liczy się również odpowiedni dobór kanałów komunikacji. Promując kosmetyki lub produkty dla niemowlaków, nie warto udzielać się na forach dyskusyjnych skoncentrowanych na tematyce rowerowej. Szansa na to, że zainteresujemy kogoś wpisem, jest niezwykle znikoma. Działanie może być wręcz odwrotne i wiele osób może nabrać podejrzeń. Bądź obecny na portalach społecznościowych i forach dyskusyjnych związanych z Twoją branża. Systematycznie kontroluj, gdzie w danym momencie przebywa Twoja grupa docelowa i regularnie analizuj czy wybrane kanały komunikacji spełniają swoją funkcję. Zawsze możesz je zmienić!

Agencja marketingu szeptanego

Buzz marketing jest doskonałym sposobem na pozyskanie wartościowych informacji wprost od klientów. Zastanawiasz się, co można by poprawić w ofercie firmy lub czy czegoś w niej brakuje? Wejdź w dyskusję z konsumentami, zapytaj ich o to lub poproś o zasugerowanie zmian, które byłyby korzystne dla marki. To właśnie klienci są Twoimi najlepszymi doradcami, jeśli chodzi o ulepszanie produktów i oferty. W końcu są to rzeczy, które mają służyć im.

Marketing szeptany w social media

Marketing szeptany można wykorzystać do budowania zaangażowanej i lojalnej społeczności. Coraz częściej firmy decydują się na założenie własnych, prywatnych grup dyskusyjnych w mediach społecznościowych. Tam prowadzone są dyskusje na temat zalet produktów i ich ewentualnych mankamentów. Ciekawym sposobem jest również wybieranie ambasadorów marki spośród takich zaangażowanych i najbardziej udzielających się użytkowników. To buduje więzi i zachęca wszystkich do polecenia firmy nowym odbiorcom.

Marketing szeptany po angielsku

Obecnie konsumenci są wręcz wyczuleni na bezpośredni, mocny nacisk. Nie lubią krzykliwych reklam, nakazów i mydlenia oczu. Dużo lepsze efekty osiągniesz, koncentrując się na subtelnym przekazie. Postaw na treści bardziej informacyjne, odpowiadające na pytania i potrzeby konsumentów. Pokaż im w jaki sposób produkt może poprawić jakość ich życia lub dlaczego dana usługa jest naprawdę wartościowa. Spraw, by sami zapragnęli skorzystać z oferty, a nie poczuli się do tego przymuszeni.

Marketing szeptany kampanie

Istnieje bardzo popularny mit mówiący, że działania marketingu szeptanego może prowadzić każdy. Niestety nie jest to prawda. Wbrew pozorom, buzz marketing wymaga ogromnej wiedzy, doświadczenia i wykorzystania specjalistycznych narzędzi służących na przykład do monitorowania wzmianek na temat marki w Internecie. Co więcej, działania z zakresu marketingu plotki muszą być długoterminowe i przeprowadzone według odpowiednio opracowanej strategii. Powinny być regularnie analizowane i raportowane. Dopiero wtedy będą naprawdę skuteczne i efektywne. W przeciwnym wypadku istnieje spore ryzyko, że wydane na kampanie pieniądze zostaną po prostu zmarnowane.