Zawieszona wizytówka Google – poradnik

Zawieszona wizytówka Google może przysporzyć nie lada problemów. Jeśli twoje konto Google zostanie zawieszone, nie tylko nie będziesz mógł zarządzać firmowym profilem. Największym problemem w takiej sytuacji jest fakt, że wizytówka przestaje się wyświetlać w wynikach wyszukiwarki i mapach Google. Gdy internauci nie będą mogli jej odnaleźć, mogą całkiem zrezygnować z poszukiwania informacji o firmie i skorzystać z usług konkurencyjnych marek, o których informacje z łatwością odnajdą po kilku kliknięciach w sieci. Piotr Sulewski – ekspert WMH Agency oraz biegły w dziedzinie marketingu przy Sądzie Okręgowym w Warszawie przygotował krótki poradnik, jak odzyskać dostęp do wizytówki Google Maps.

Rodzaje zawieszeń wizytówki Google

Zanim zabierzesz się za odzyskiwanie zawieszonego konta, musisz dowiedzieć się, dlaczego twoja wizytówka została zawieszona i jaki rodzaj zawieszenia przyznało ci Google. Co do zasady Google stosuje dwa rodzaje zawieszeń wizytówki Google. To, które zostanie zastosowane w twoim przypadku, zależy od przewinienia, którego się dopuściłeś.

Miękkie zawieszenie wizytówki Google Maps

Miękkie zawieszenie konta Google stosowane jest w przypadku drobnych naruszeń. Co oznacza zawieszenie wizytówki Google dla firm? Wtedy wizytówka zostaje oznaczona, jako zawieszona i widnieje jako niezweryfikowana. Tracisz dostęp do zarządzania profilem firmy, ale bez problemu możesz go odzyskać przez formularz kontaktowy Google. Warto to zrobić jak najszybciej. Często takie zawieszenie otrzymuje się, kiedy wizytówka ma duplikat.

Twarde zawieszenie wizytówki Google Maps

Twarde zawieszenie wizytówki Google zazwyczaj jest nadawane na stałe. Nie oznacza to jednak, że odzyskanie profilu firmy jest niemożliwe. Chociaż w tym przypadku formularz kontaktowy Google może okazać się mało przydatny. W większości przypadków pozostaje ci kontakt z support Google i wyjaśnienie sprawy. Agencja Warsaw Media House świadczy pomoc przy odzyskiwaniu dostępu do wizytówki Google Maps i pomaga przy pozycjonowaniu lokalnym oraz skutecznej optymalizacji wizytówki.

Taki rodzaj zawieszenia stosowany jest często po niezastosowaniu się do polityki treści Google. Zazwyczaj wiąże się więc z częstym łamaniem regulaminu Google np. tworzenie wielu wizytówek pod tym samym adresem (tutaj warto wziąć pod uwagę wyjątek, kiedy firma ma wiele oddziałów np. NeoNet, MBank, Orlen), duplikat wizytówki, spam słów kluczowych w nazwie, nieautentyczny adres firmy etc. Dlatego, jeśli twoje konto Google Moja Firma zostało zawieszone, w pierwszej kolejności sprawdź wytyczne Google i dowiedz się, co było tego powodem. Wtedy łatwiej będzie ci rozmawiać z supportem i co za tym idzie, odzyskać wizytówkę.

Jak odzyskać dostęp do wizytówki Google? – w 3 prostych krokach

Jak twierdzi nasz ekspert Piotr Sulewski: Jeśli naruszenie było drobne, a blokada konta nastąpiła pierwszy raz, najprawdopodobniej nie będzie problemów z odzyskaniem dostępu do konta. Odzyskanie dostępu do wizytówki Google najlepiej rozpocząć od wypełnienia formularza kontaktowego. To wbrew pozorom o wiele szybsze i skuteczniejsze rozwiązanie niż dzwonienie do Google. W pierwszej kolejności support Google może odesłać właśnie do tej formy kontaktu.

Krok 1 – sprawdź wytyczne Google

Wypełniając formularz, będziesz mógł podać szczegóły dotyczące sprawy. Dobrze wiedzieć wtedy, za co (choćby prawdopodobnie) wizytówka Google Maps została zawieszona. Im lepiej opiszesz sprawę, tym większa szansa na jej szybsze rozwiązanie.

Wizytówki Google

Krok 2 – przystąp do wypełnienia formularza kontaktowego

Wypełnij formularz z prośbą o przywrócenie profilu firmy lokalnej w Google. Ważna – sprawdź, czy na pewno piszesz z konta Google, do którego podpięta była zawieszona wizytówka. Będziesz musiał odpowiedzieć przy tym na różne pytania dotyczące działalności np. czy jesteś oficjalnym przedstawicielem firmy, czy masz wiele profili dla tej samej lokalizacji, czy twoja firma znajduje się na stałe pod podanym adresem?

Pytania mają na celu sprawdzenie, czy na pewno dobrze znasz wytyczne Google, regulamin Google i się do nich stosujesz. W prośbie o przywrócenie będziesz mógł podać także dodatkowe informacje związane ze sprawą oraz zamieścić zrzuty ekranu lub zdjęcia potwierdzające, że prowadzisz legalnie działającą firmę pod podanym adresem (np. wpis z CEIDG, KRS, czy rachunek za prąd w lokalu).

Krok 3 – kontakt z support Google

Po wysłaniu formularza kontaktowego Google powinno przywrócić ci dostęp do wizytówki. Jeśli tak się nie stanie, skontaktuj się z support Google. Zespół Google z pewnością pomoże rozwiązać sprawę i dokładnie przeanalizuje całą sytuację. Jeśli naruszenie da się usunąć, a ty nie będziesz więcej go powtarzać, odzyskasz dostęp do wizytówki Google Maps.