[:pl]HEJT – Prawda czy nieuczciwa konkurencja?[:]

[:pl]HEJT – Prawda czy nieuczciwa konkurencja?

Czy słyszeliście o hejcie w Internecie?
Zapewne tak – w dzisiejszych czasach jest to temat rzeka. Z hejtem spotykamy się codziennie czytając opinie na wszelkie tematy zaczynając od działań firm deweloperskich, kończąc na opinii dotyczących wizyt u fryzjera czy też kosmetyczki. Hejt widnieje w sieci w coraz większych ilościach. Słowo hejt pochodzi od angielskiego słowa „hate” co w dosłownym znaczeniu oznacza „nienawiść”. W Polsce rozumiemy to słowo jako negatywna opinia często anonimowa i niestety mijająca się z prawdą. Opinie te przejawiają się złymi emocjami, a najczęściej nacechowane są wulgaryzmami.

Czy warto wierzyć we wszystko co piszą ?
Wiele razy spotkamy się z sytuacją gdzie przed wybraniem pracy Internauci czytają opinie o pracodawcach w celu zasięgnięcia informacji o tym jak działa firma czy też jakie są relacje między pracownikami. Jest to najgorsze z możliwych rozwiązań przy wyborze pracy.
Dlaczego nie warto wierzyć w negatywne opinie ? Od niedawna hejt dotyczy nie tylko osób, ale też firm. I tu pojawia się słowo klucz – konkurencja. Coraz więcej firm upada przez działanie nieuczciwej konkurencji bądź teź dwóch czy trzech niezadowolonych pracowników. Firmy stosują coraz częściej czarny PR w stosunku do konkurencji, mają na celu ją po prostu wyeliminować z rynku. Niestety nie wszyscy zdają sobie sprawę, że hejt nie jest anonimowy, każde działanie w Internecie pozostawia ślad.

Co robić, aby zachować pozytywny wizerunek firmy?
Kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa jest jednym z najważniejszych elementów jego właściwego funkcjonowania. Słyszeliście może o zagadnieniu Public Relations ? Sądzę, że wiele z nas domyśla się o co może chodzić. Zobaczmy jak Internet tłumaczy to zagadnienie. Public relations (PR) (z ang. relacje publiczne, kontakty z otoczeniem), – kształtowanie stosunków publicznie działającego podmiotu z jego otoczeniem. Celem działań public relations jest dbałość o dobry wizerunek, akceptację i życzliwość wobec działań danej osoby lub organizacji.

Jak widać znaczenie jest proste – Public Relations czyli stałe utrzymywanie oraz budowanie pozytywnych relacji podmiotu z otoczeniem.
Zatem jak krok po kroku chronić wizerunek naszego przedsiębiorstwa w sieci i działać w zakresie Public Relations ?

Przedsiębiorstwo powinno:
1. Nieustannie prowadzić dialog z rynkiem – nie możemy osłabić naszych relacji z klientem.
2. Monitorować rynek i jeżeli zachodzi taka potrzeba moderować wpisy.
3. Usuwać negatywne opinie z Internetu mijające się w prawdą.
4. Dbać o opinie w Google.
Jeżeli opinie naruszają dobre imię firmy należy niezwłocznie zaufać specjalistom, którzy
najczęściej działają z prawnikami w celu usunięcia negatywnych wpisów z Internetu.
Walczmy z hejtem! Chrońmy wizerunek w Internecie.[:]