[:pl]Apostołowie opinii – czym się zajmują?[:]
[:pl]
Apostołowie opinii – fraza ta oznacza osoby, które specjalizują się w ochronie oraz zarządzaniu wizerunkiem firm w sieci. Ilość chętnych na takie usługi z roku na rok wzrasta i nic w tym dziwnego, ponieważ postrzeganie naszej osoby lub firmy w sieci może mieć bezpośredni wpływ na różne aspekty życia.
Apostołowie opinii – Dlaczego są potrzebni?
Internet wniósł jednocześnie wiele dobrych i pozytywnych rzeczy, ale również tych negatywnych. Z jednej strony dzięki niemu wiele firm mogło rozszerzyć swoją działalność, ale inne w tym samym czasie zostały zniszczone przez internetowy hejt. Negatywne komentarze, recenzje i artykuły powodują utratę zaufania do marki, a co za tym idzie spadek jej dochodów. Co więcej, na rynku było wiele firm, które upadły przez hejt.
Warto też wiedzieć, że o ile konstruktywna krytyka w części przypadków jest jak najbardziej dobra, to negatywne komentarze napisane przez konkurencję lub byłych pracowników mogą prowadzić do upadku działalności. Czasami zdarza się tak, że upadek wieloletniej firmy spowodowały nieprawdziwe opinie napisane przez sfrustrowaną osobę.
Czym się zajmują Apostołowie opinii?
Przede wszystkim zajmują się śledzeniem e-wizerunku. Oznacza to, że monitorują obecne i pojawiające się komentarze w sieci na temat Twojej marki, firmy, produktów czy innych usług. Dzięki temu, gdy w internecie pojawia się negatywna opinia mogą szybko zadziałać i neutralizować zagrożenia, które wynikają ze złej reputacji. Co ważne, wszystkie wykonywane działania są zgodne z prawem i opierają się o prawną argumentację.
W momencie, w którym pojawia się negatywny komentarz to jest on opiniowany przez Radcę Prawnego pod kątem zniesławienia. Jeśli okaże się, że opinia narusza prawo, to wtedy są poruszane kolejne kroki w celu usunięcia takiego wpisu. Co więcej, firmy z odpowiednią kadrą i doświadczeniem potrafią zneutralizować kryzys wizerunkowy, a nawet przy jego pomocy wzmocnić markę.
Apostołowie opinii, a Personal Branding
Personal Branding to inaczej budowanie marki osobistej. W dobie internetu wiele osób nie wie jak go tworzyć poprawnie i najczęściej obierana jest jedna z trzech taktyk.
- Pierwsza opiera się o udostępnianie różnych rzeczy i niezważanie na ich treść,
- Drugą przyjmują osoby świadome tego, że w przyszłości jakiś rekruter może prześledzić ich profil. Dlatego starają się być mało aktywne i bacznie kontrolują wszystkie informacje, które podają w sieci,
- Trzecia i najlepsza taktyka to świadome udostępnianie treści, które mogą umacniać wizerunek danej osoby.
Osoby używające drugiej taktyki chciałyby dołączyć do tych, które zajmują trzecią. Niestety, nie zawsze mają na tyle dużą wiedzę, aby to zrobić. Niestety, zdarza się tak, że osoba, która próbuje wykreować swoją markę osobistą robi to źle i naraża się na dużo negatywnych opinii. Wtedy z pomocą może nadejść agencja, która również zajmuje się kreowanej marki osobistej. Co więcej, obejmie też patronat pod kątem dbania o reputację w sieci.
Internet sprawia, że budowanie marki jest prostsze niż kiedyś, ale jednocześnie tworzy wiele niebezpieczeństw. Apostołowie pomagają w utrzymaniu dobrej opinii i walce z hejtem, która w niektórych przypadkach może prowadzić do upadku działalności.
[:]