[:pl]Budowanie wizerunku firmy w sieci[:]

[:pl]Żyjemy w czasach, w których Internet stanowi podstawową i obszerną bazę danych oraz informacji. Twój wizerunek w sieci może zatem znacznie wpłynąć na Twoją pozycję na rynku pracy, to oczywiste. Zastanówmy się, czy to, co mówi o Tobie wyszukiwarka może znacznie wpłynąć na budowanie kariery? Jeśli tak, to pozytywnie czy negatywnie? Dziś social media mają potężną moc, a więc wpływają również na decyzję potencjalnych pracodawców, pracowników lub klientów. A więc czy wystarczająco zadbałeś o swój e-wizerunek?  A może myślisz, że nie ma to większego znaczenia? Najważniejsze, aby nauczyć się świadomie dbać o swój wizerunek nie tylko na żywo, ale też w sieci. Jest on o tyle ważny, że w zależności od tego jak nasza firma prezentuje się w sieci, z takim spotyka się odbiorem ze strony potencjalnego klienta lub pracownika.

Potęga Internetu i jego wpływ na markę

Nie podlega wątpliwości, że dziś Internet opanował nasze życie codziennie i  to on jest podstawą przekazywania i dostarczania wszelkich informacji. Sieć ma też duże znaczenie w aspekcie zawodowym. W Internecie można znaleźć szereg informacji na temat kandydata, pracodawcy, a nawet o produktach, jakie dana firma oferuje. Za przykład weźmy agencję pracy, która idealnie kreuje swój wizerunek w sieci, a takiej, która nie dba o to w ogóle, pozostaje praktycznie anonimowa w sieci. Ta pierwsza może cieszyć się stałym i licznym pozyskiwaniem nowych rąk do pracy, częściowo wyrobionym autorytetem względem pozostałych agencji na rynku. Druga nie będzie w ogóle rozpoznawalna i z pewnością będzie miała trudności z pozyskaniem pracowników i wkrótce dopadnie ją kryzys. Oczywiście pierwsza opcja ma powodzenie, jeśli jej aktywność w social mediach jest przeprowadzana odpowiednio, na przykład z rzetelną i fachową pomocą agencji reklamowej, które stale nadzoruje każdą pojawiającą się treść i wzmiankę dotyczącą konkretnej firmy tudzież klienta. 

Każda aktywność pozostawia ślad w wirtualnej sferze. Dla kogoś zaintrygowanego dokopanie się do wszelkich informacji na konkretny temat nie stanowi żadnego problemu. Wszelakie portale stanowią duże wsparcie dla rekruterów czy klientów i odwrotnie. Stąd też portale, na których publikujemy są dla potencjalnego klienta nieocenioną pomocą. Internet to nie tylko potężna baza informacji, ale też „pierwsze wrażenie”. Dlatego staramy się zbudować świadomość i potęgę marki poprzez spójne i konsekwentne działania. Agencja pracy, starająca się o pozyskanie coraz to nowych pracowników szczególnie powinna zadbać o swój wizerunek, aby skłonił on jak największą liczbę przyszłych pracowników i jak najlepiej zachęcał do wybrania właśnie tej agencji. Nie ma więc wątpliwości, że idealnym krokiem ku temu będzie oddanie się  w ręce agencji reklamowej specjalizującej się w tym.

Systematyczność i stały kontakt

Statystycznie, zaledwie 15% internautów świadomie buduje swój wizerunek w sieci. Są to osoby, które promują się używając jedynie własne nazwisko. W związku z tym skrupulatnie podchodzą do tego, aby w wyszukiwarce pojawiły się tylko wybrane informacje na ich temat – czyli takie, na jakie w danej chwili mogą sobie pozwolić albo takie, które chcą, aby były upublicznione. Trzeba budować wirtualną sieć kontaktów, tzw. Networking. Powinniśmy pozostawać w stałym kontakcie z użytkownikami, odpowiadać na komentarze, gdyż brak reakcji na aktywność w sieci może spowodować negatywne skutki , takich jak nieprzychylne opinie, czy hejt.  W ten sposób możemy zbudować sieć kontaktów, która może pomóc w dalszych krokach zawodowych czy biznesowych. 

Skoro już wiemy, że Internet stanowi bardzo ważne źródło informacji, to nie możemy zapomnieć, że wszystko, co upubliczniamy powinno być merytoryczne i zrozumiałe w przekazie. Należy przede wszystkim wyeliminować nawyki wrzucania kontrowersyjnych wpisów i postarać się zamienić je na wartościowe wypowiedzi. Typowo dla agencji pracy korzystne będą wzmianki na ten temat  czy tematyczne artykuły. Agencje reklamowe pomogą Ci zająć się tym od podstaw. 

Nadzór i monitorowanie

Oczywiście, często zdarza się napotkać na swojej ścieżce kariery nieuczciwą konkurencję, która za wszelką cenę chce nas wyeliminować. Na przykładzie agencji pracy może być go szczególnie pospolite i praktykowane z racji, że jest ich na rynku dużo. Dlatego bardzo ważna jest stała kontrola każdej pojawiającej się wzmianki na temat naszej firmy/osoby/produktu. Fala negatywnych komentarzy może doprowadzić do kryzysu, co jest największą zmorą każdego z nas. Dlatego nasze usługi mają na celu wypromowanie oraz dbałość o rozwój Twojej marki, ale także stały monitoring i moderowanie każdej nieprzychylnej wzmianki, zwłaszcza takiej, która ma na celu wyeliminowanie Cię i zepsucie Twojego wizerunku. Wiadomym jest też jak ważne jest nadzorowanie opinii w internecie i jaki wpływ mają na wizerunek firmy.

 [:]