[:pl]Budowanie wizerunku – jak zbudować rzetelną markę?[:]

[:pl]Samo stworzenie dobrej marki, bez względu na to, w jakiej branży działasz, nie jest niczym trudnym. Wystarczy, że będziesz miał dobry pomysł i środki na to, aby go zrealizować. Jednak samo stworzenie marki, to dopiero początek. Równolegle do jej tworzenia, powinieneś zadbać o jej reklamę i przede wszystkim, o pozyskiwanie odbiorców. Krótko mówiąc, istotne musi być dla ciebie budowanie wizerunku. Jak zbudować rzetelną markę? To jedno z najczęściej zadawanych pytań przez przedsiębiorców, którzy dopiero wkraczają na rynek.

Jak bezpiecznie budować wizerunek w sieci?

Budowanie wizerunku w sieci to proces długofalowy, który trwa nieustannie. Przedsiębiorca w sieci jest narażony na ataki hejterskie. Bywają to ataki ze strony nieuczciwe konkurencji, niezadowolonych pracowników czy nawet internetowych trolli, czyli osób, którym po prostu „się nudzi”. Dlatego warto zawsze na bieżąco analizować i monitorować treści, które są zamieszczane na temat marki w sieci.

Uzasadniona krytyka jest wskazana, ale powinna być ona merytoryczna i kulturalna. Oczernianie, znieważanie, czy zamieszczanie wulgarnych komentarzy na temat produktu/usługi, jest hejtem, z którym należy walczyć. Nie obawiaj się hejtu. Warto podjąć ryzyko narażenia się na hejt w momencie „wkroczenia” do sieci. Internet daje bowiem bardzo duże możliwości rozwoju. Reklama w sieci z pewnością przyniesie ci bardzo duże zyski i w znaczący sposób zwiększy ilość twoich klientów.

Za budowanie wizerunku marki w sieci, warto jednak zabrać się w sposób przemyślany. Przede wszystkim, zadbaj o zabezpieczenie się przed rozpowszechnieniem się hejtu na temat marki. Mogą ci w tym pomóc narzędzia do monitorowania treści w sieci, takie jak brand24. Dzięki temu jesteś w stanie na bieżąco śledzić, co i gdzie, ktoś zamieścił na temat marki. W znaczny sposób ułatwia to szybkie reagowanie na najmniejsze przejawy hejterskich treści.

 

 

Jak budować wizerunek firmy w sieci?

Samo monitorowanie treści to jednak dopiero początek. To co inni piszą na temat marki to jedno. Liczy się również to, jak ty sam przedstawiasz swoją firmę w sieci. Szczególnie osoby, które stawiają dopiero pierwsze kroki na rynku, powinny zadbać o pozytywny wizerunek firmy w sieci. Z pewnością pomoże to przyciągnąć uwagę pierwszych klientów. Przede wszystkim powinieneś dobrać odpowiednie narzędzia marketingowe do budowania wizerunku w sieci.

Wpływ content marketingu na e-pr

Jednym z najbardziej popularnych narzędzi budowania wizerunku w sieci jest content marketing. Content marketing (marketing treści) polega na tworzeniu wartościowych treści na temat marki i rozpowszechnianiu ich w różnych miejscach sieci. Kluczowe jest tutaj słowo: „wartościowych”. Jakiekolwiek treści dodajesz w sieci, pamiętaj o tym, że internauci cenią sobie treści konkretne, rzetelne. Obecnie internet jest wprost „zalany” szumem informacyjnym. Dlatego jeśli postawisz na ekspercki, wartościowy kontent, jesteś w stanie bardzo szybko „zapulsować” wśród odbiorców i zyskać ich życzliwość.

Wielu przedsiębiorców ceni content marketing ze względu na relatywnie niską cenę. Może on przybierać różne formy, które świetnie „dywersyfikują” miejsca reklamy. Z doświadczeń naszych ekspertów od e-pr wynika, że przedsiębiorcy najczęściej decydują się na udzielanie w social mediach, na blogach oraz pisanie artykułów sponsorowanych. Content marketing pozwala w łatwy sposób pozyskać nowych odbiorców i ułatwia zdobycie ich zaufania.

 

 

Buzz marketing

Działaniami, które bardzo dobrze wpływają na zwiększenie zysków wynikających ze stosowania content marketingu jest buzz marketing. Marketing szeptany ułatwia wchodzenie w dialog z odbiorcami treści. Dzięki temu  łatwiej zyskują oni świadomość na temat marki. Tym samym przyczyniasz się do tego, że odbiorcy, którzy spotkają się z twoją marką w inny miejscu (sieci lub w realu), łatwiej ją skojarzą. To również dobry sposób na zatrzymanie przy sobie stałych klientów.

Budowanie wizerunku firmy w social mediach

Na szczególną uwagę zasługuje budowanie wizerunku marki w social mediach. Obecnie jest to jedna z najpopularniejszych platform do prowadzenia kampanii reklamowych. Bez względu na branżę, w której się obracasz, z pewnością znajdziesz medium, które pozwoli dotrzeć ci do dużego grona nowych odbiorców. Przy wrzucaniu treści do social mediów pamiętaj o tym, żeby brać pod uwagę unikalne i inne dla każdego portalu algorytmy. Wpływają one na wyświetlanie i pozycjonowanie się twoich postów/filmów/grafik na portalu.

 [:]