Buzz marketing w social mediach

Buzz marketing w social mediach? Dlaczego nie! Działania związane z marketingiem szeptanym (z ang. buzz marketing), możesz z powodzeniem wykorzystywać, dzięki profesjonalnym, firmowym profilom w social mediach. Portale społecznościowe to miejsca w sieci, gdzie znajdziesz naprawdę szerokie grono odbiorców w każdej z możliwych branż. Jeśli chcesz zyskać wiarygodny i pozytywny wizerunek na miarę firm i marek, takich jak: Chupa Chups, L’oreal, Oracle czy Play – Doh, wręcz musisz wykorzystywać social media. Co warto wiedzieć na temat buzz marketingu w social mediach? Przekonaj się sam!

Jakie korzyści przynosi buzz marketing w social mediach?

Wszystkie działania powiązane z buzz marketingiem, z powodzeniem możesz wykorzystywać w social mediach. Do największych zalet takiego rozwiązania zalicza się między innymi niski koszt promocji oraz reklam. Dostęp i rejestracja na większości najpopularniejszych portali społecznościowych jest bezpłatna. Buzz marketing możesz wdrażać na Facebooku, TikToku, YouTubie, Instagramie etc. Portale te dają duże możliwości. Aby wdrożyć buzz marketing, nie musisz korzystać np. z Facebook ads. Zakładanie firmowych profili czy dostęp do grup jest bezpłatny. Z pewnością obniża to koszt buzz marketingu względem tradycyjnych reklam w sieci, czy innych działań związanych z marketingiem cyfrowym.

buzz marketing (3)

Szybkie efekty pracy w buzz marketingu

Wśród zalet buzz marketingu wymienia się również szybkie efekty. W social mediach wszystko dzieje się szybko. Posty czy grafiki, jeśli są odpowiednio przygotowane, mogą bardzo szybko zdobyć popularność wśród odbiorców. Skuteczne działania buzz marketingowe przyczyniają się do powstania tak zwanych „virali”.

Co to jest viral? Innymi słowy, jest to treść, która bardzo szybko się rozprzestrzenia i dociera tym samym do jak największego grona odbiorców. Co sprawia, że treść staje się viralem? W głównej mierze działania samych użytkowników. To oni przekazują treść dalej, udostępniają ją i przyczyniają się do jej popularności. Nawet pozostawienie po sobie jedynie reakcji czy krótkiego komentarza, przyczynia się do wzrostu popularności postu/grafiki/filmiku.

Możliwość nawiązania kontaktu z odbiorcami

Social media dają również niepowtarzalną okazję do bezpośredniego nawiązania relacji z odbiorcami. Udzielanie się firmy na portalach społecznościowych, skłania internautów do udziału w dyskusji i ogólnie pojętej interakcji w sieci. Portale społecznościowe to również miejsce, gdzie internauci mogą zwrócić się ze swoimi pytaniami bezpośrednio do przedstawicieli firmy np. w wiadomościach prywatnych. Takich możliwości nie będą mieli zazwyczaj użytkownicy portali czy forów opiniotwórczych. Social media z roku na rok odgrywają coraz większą rolę w życiu konsumentów, twoich potencjalnych klientów, dlatego warto być otwartym na kontakt z nimi, poprzez tę formę reklamy.

buzz marketing (2)

Umocnienie wizerunku marki w sieci

Buzz marketing w social mediach wpływa również na umocnienie wizerunku marki w sieci. To idealny sposób na wzmocnienie swoich działań content marketingowych i „podbicie” widoczności wzmianek na temat marki w sieci. Wielu specjalistów od e-marketingu podkreśla, że buzz marketing w idealny sposób uzupełnia działania związane z pozycjonowaniem SEO. Zwiększa on widoczność twojej firmy. Dociera bowiem tam, gdzie kończą się tradycyjne rozwiązania związane z optymalizacją. Dzięki pozyskanym opiniom i rekomendacjom zwiększa się także zaufanie odbiorców do twojej oferty. Przynosi to bardzo duże korzyści, szczególnie w perspektywie długoterminowej.

Buzz marketing w social mediach – o tym nie zapomnij!

Wdrażając strategie buzz marketingowe w social mediach, nie zapominaj o tym, co jest najważniejszym celem tych działań. Niezwykle rzadko buzz marketing przyczynia się do bezpośredniej sprzedaży. Jego celem jest budowanie wizerunku marki w sieci, zwiększenie świadomości internautów na jej temat i zachęcenie ich do wystawiania opinii i rekomendacji.

Nie staraj się więc na siłę „wciskać” produktu użytkownikom sieci. Jeśli zaczniesz tak postępować, bardzo szybko wyczują oni, że celem dyskusji jest reklama, a nie naturalna rozmowa o marce, produktach czy branży. Zachowanie umiaru i wyczucie w buzz marketingu jest najważniejsze. Bez względu na to czy robisz to w social mediach, czy na innych portalach.