Co to jest agencja marketingowa ? Definicja

Agencja marketingowa jest firmą zajmującą się działaniami dotyczącymi marketingu mixu, to znaczy: komunikacji, ceny, produktu i sprzedaży. Pomagają firmom na etapie planowania, projektowania i realizacji działań marketingowych. Agencje oferujące pełną obsługę zajmują się wszystkimi trzema z tych faz. Agencje marketingowe są często uważane za agencje reklamowe Te ostatnie jednak skupiają się wyłącznie na aspektach kampanii komunikacyjnych, takich jak reklamy, spoty telewizyjne, reklama internetowa i tak dalej. Agencje marketingowe oferują pełny lub zintegrowany zakres usług związanych z reklamami we wszystkich mediach i na wszystkich rynkach. W przypadku zintegrowanej kampanii marketingowej będą wykorzystywać różne strategie, takie jak reklamy, poczta e-mail i media społecznościowe. Wszystkie te strategie mają jeden cel: osiąganie lepszych wyników i zarabianie większych pieniędzy. Duża liczba agencji pojawiających się na przestrzeni wielu lat sprawiła, że branża stała się bardziej konkurencyjna, przez co agencje zostały zmuszone do osiągania lepszych wyników.