[:pl]Co to jest buzz marketing i ile kosztuje ? [:]

[:pl]Co to jest buzz marketing i ile kosztuje ?

 

Buzz marketing nazywany też marketingiem szeptanym to wszelkie działania związane z publikacją opinii, recenzji i komentarzy, których celem jest zwiększenie zainteresowania produktami bądź usługami klienta. Pozytywna dyskusja wokół danej marki lub firmy wpływa na sprzedaż.  91 % użytkowników sieci przyznaje, że traktuje anonimowe internetowe opinie, na równi z rekomendacjami rodziny bądź przyjaciół. Stąd też prosty wniosek, aby dbać o pozytywne opinie w sieci.

widoczność SENUTO

Dla kogo jest buzz marketing

Buzz marketing w odróżnieniu od reklamy display pozostawia trwały ślad w sieci. Recenzje czy opinie raz opublikowane pozostaną na zawsze w sieci. Negatywne opinie są przeważnie nieusuwane. Niska ocena w sieci w wielu branżach powoduje spadek przychodów (np. restauracje, mechanik, monter klimatyzacji). W ostatnich latach pojawiło się bardzo dużo serwisów opiniotwórczych. Do takich zaliczamy między innymi:

  • Portal Gowork.pl – umożliwia publikację komentarzy recenzujących pracodawców,
  • Wizytówki Google Maps – internetowy profil firmy w Google Maps daje możliwość publikacji krótkich opinii wraz z oceną od 1 do 5. Następnie ocena internauty publikowana jest w wizytówce firmy. Dostęp do opublikowanych treści mają wszyscy internauci,
  • pl – serwis oceniających restauracje i lokale gastronomiczne,
  • Booking – portal umożliwiający wystawienie recenzji obiektom hotelowym,
  • Facebook – publikacja recenzji z oceną od 1 do 5 na fanpage,
  • Opineo – forum, w którym przedsiębiorcy opiniują innych przedsiębiorców,
  • Znanylekarz- możliwość pozostawienia recenzji z wizyty u lekarza bądź innego specjalisty.

Przykładów podobnych portali i stron w Internecie znajduję się sporo. W związku z tym nie ważny jest profil firmy oraz przedmiot jej działalności. Zostanie prędzej czy później opiniowana przez klientów bądź były pracowników. Dlatego WMH AGENCY rekomenduje działania mające na celu usunięcie negatywnych recenzji. Następnie publikację pozytywnych rekomendacji produktów bądź usług.

opinie wmh agency

Ile kosztuje buzz marketing

 

Koszty kampanii promocyjnej związane z buzz marketingiem są ustalane indywidualnie. Na cenę mają wpływ następujące czynniki:

  • Ilość sztuk publikacji (ilość komentarzy),
  • Czas realizacji,
  • Kanał komunikacji (np. social media bądź internetowe forma),
  • Audyt treści przez publikacją,
  • Raport (analiza widoczności SENUTO, zasięg wzmianek na podstawie Brand24).

W wielu branżach publikacja nawet 100 sztuk nowych opiniotwórczych komentarzy potraci diametralnie zmienić wizerunek firmy. Dlatego też przy współpracy z Agencją PR należy dokonać analizy obecnych treści w sieci. Jeżeli o Naszej firmie nie ma zbyt dużej liczby informacji, to nie należy przesadzać w płatnych publikacjach. Zbyt dużo pozytywnych opinii może być odebrane jako działanie płatne i zostać wykryte przez użytkowników. WMH AGENCY rekomenduje, aby przez nawiązaniem współpracy sprawdzić również opinie o firmie świadczącej usługi buzz marketingu. Jeżeli Agencja PR ma słabe rekomendacje, to z dużą dozą prawdopodobieństwa powierzona usługa zostanie wykonana niewłaściwie.[:]