Co to jest centrum pomocy Facebook?

Firmowe profile w social mediach są jednym z niezbędnych elementów niemal każdej strategii marketingowej dla firm, marek i influencerów. Portale społecznościowe to miejsce na nowoczesną reklamę produktów i usług. Taka forma reklamy cieszy się dużą wiarygodnością i zaufaniem internautów. Stąd bierze się również popularność agencji social media i zawodów takich jak social media ninja czy social media menager. Zarządzanie firmowymi profilami social media wbrew pozorom może nie być proste.

Jak skontaktować się z Facebookiem?

Jednym z najczęściej wykorzystywanych w e-marketingu portali społecznościowych jest Facebook. Bardzo dobrze sprawdza się on zwłaszcza w przypadku firm i przedsiębiorstw, które chcą dotrzeć do odbiorców w wieku 30+. Bez problemu znajdziesz tutaj profile znanych i cenionych firm (np. Zalando, Eobuwie, Halfprice), a także małych, dopiero wkraczających na rynek marek. Jeśli zdecydujesz się samodzielnie prowadzić firmowy fanpage na Facebooku, prędzej czy później możesz napotkać problemy, które będą wymagały kontaktu z Facebook support.

Z Facebookiem najlepiej skontaktować się poprzez formularz kontaktowy. Aby go wysłać, musisz zalogować się na swoje konto Facebook. Następnie przejść do zakładki „pomoc i wsparcie”. Wybierz opcję „zgłoś problem” i wypełnij formularz. To najlepszy sposób na zgłoszenie problemu dotyczącego Facebooka. Wybierz tę opcję zawsze wtedy, kiedy masz problem z funkcjonalnością portalu, np. nie możesz opłacić postu sponsorowanego.

marketing szeptany

Jak zgłosić problem na FB bez logowania?

Aby zgłosić problem z funkcjonalnością Facebooka, czy też problem z prowadzeniem firmowego fanpage, musisz się zalogować na swoje konto. Takie działanie wydaje się logiczne. W końcu skoro chcesz zgłosić problem z kontem, to znaczy, że je posiadasz i z niego korzystasz. Musisz więc być zalogowany. Jeśli jednak nie możesz dostać się na swoje konto, może to spowodować nie lada problem. Jak zalogować się na FB, skoro nie masz dostępu do konta?

Jak napisać do FB o odzyskanie konta?

Aby odzyskać konto na Facebooku, musisz odnaleźć je pod adresem facebook.com/login/identify. Pamiętaj, aby zrobić to na urządzeniu (komputerze, telefonie), z którego wcześniej logowałeś się na swój profil. Swoje konto możesz odszukać po imieniu i nazwisku, adresie e-mail lub numerze telefonu. Gdy odnajdziesz konto, będziesz mógł zresetować hasło, aby odzyskać dostęp do konta. Odzyskanie dostępu do konta na Facebooku jest możliwe także z poziomu konta znajomego. Wtedy musisz skorzystać z opcji „odzyskaj to konto”, którą znajdziesz w sekcji „uzyskaj pomoc lub zgłoś profil”.

Jak zadzwonić do Facebook?

Dla osób, które wolą rozwiązywać swoje problemy poprzez kontakt osobisty lub telefoniczny, nie mamy dobrej wiadomości. Facebook nie umożliwia rozmowy telefonicznej ze swoimi pracownikami. Kontakt telefoniczny z działem obsługi klienta Facebooka nie jest więc możliwy. Facebook infolinia nie istnieje, a tobie pozostaje tylko kontakt poprzez Centrum Pomocy Meta i wypełnienie Facebook formularz kontaktowy.

Google zawieszony

Kiedy możesz potrzebować pomocy z Facebookiem?

O najczęstsze problemy przedsiębiorców z Facebookiem zapytaliśmy Piotra Sulewskiego – eksperta agencji SEO Warsaw Media House i biegłego w dziedzinie marketingu przy Sądzie Okręgowym w Warszawie. Jak się okazuje, przedsiębiorcy rzadko zgłaszają problemy typu zablokowane konto, czy brak możliwości zalogowania się na profil. Według naszego eksperta najczęstszym problemem przedsiębiorców jest budowanie wizerunku na Facebooku i innych portalach społecznościowych. Jak tłumaczy:

Firmy bardzo często muszą mierzyć się z czarnym PR ze strony konkurencji i nieuzasadnionym hejtem. Niestety, w takich sytuacjach Facebook support nie pomoże. Centrum Pomocy Meta może się przydać, gdy próbujemy rozwiązać problemy z Facebookiem, np. jakaś funkcja z niewyjaśnionych przyczyn jest dla nas niedostępna. W przypadku budowania wizerunku i ochrony reputacji na Facebooku tak jak i na innych social mediach, zazwyczaj musimy radzić sobie sami.

Jeśli masz problem z pomówieniami, czy obraźliwymi wpisami na temat swojej marki na Facebooku, najłatwiej jest uzyskać pomoc w agencjach marketingowych, które dbają o wizerunek i ochronę wizerunku firm. Niewykluczone, że aby poradzić sobie z czarnym PR lub hejterem, będziesz musiał zgłosić sprawę do organów ścigania. Prokuratura lub policja mogą namierzyć adres IP takiej osoby i ustalić jej dane. Wtedy będziesz mógł założyć takiej osobie sprawę cywilną lub karną i uzyskać wyrok sądu za pomówienie na Facebooku. Nie rekomendujemy takich opcji, jak wyłącznie recenzji na Facebooku czy zrezygnowanie z live chat, ponieważ w ten sposób pozbawiasz się możliwości reklamy.