Co to jest Cyfrowe Zarządzanie Jakością?

Obecnie nawet niewielkie przedsiębiorstwa to „ciała” złożone z wielu elementów. Pracownicy muszą ze sobą współpracować i dobrze wiedzieć, kto jest, za co odpowiedzialny. Często jednym zagadnieniem zajmuje się wiele osób. Żeby przedsiębiorstwo dobrze funkcjonowało, muszą oni działać w sposób zrównoważony i na bieżąco kontrolować swoje poczynania. Cyfrowe zarządzanie jakością to sposób na zapewnienie ciągłego rozwoju i brak przestojów wynikających ze złego przepływu danych pomiędzy pracownikami, czy działami w firmie. Co to jest Cyfrowe Zarządzanie Jakością? Być może stosujesz je w swoim przedsiębiorstwie, nawet nie mając tego świadomości!

Co to jest zarządzanie jakością w marketingu?

Zgodnie ze słownikową definicją cyfrowe zarządzanie jakością, jest to elastyczne podejście, które dąży do doskonalenia efektywności organizacji (np. przedsiębiorstwa, korporacji, firmy) w celu spełnienia oczekiwań, wymagań i potrzeb klienta. Zgodnie z encyklopedią zarządzania jest to czwarty etap rozwoju koncepcji jakości. Zasady zarządzania jakością zostały zdefiniowane w normie ISO 9000. Od 2015 roku istnieje 7 zasad związanych z zarządzaniem jakością. Kolejno są to:

  • Orientacja na klienta;
  • Przywództwo;
  • Zaangażowanie pracowników;
  • Podejście procesowe;
  • Doskonalenie;
  • Podejmowanie decyzji na podstawie faktów;
  • Zarządzanie relacjami.

Obecnie, stosowanie wielu tych zasad umożliwiają narzędzia wykorzystywane na co dzień przez wielu przedsiębiorców. Ułatwiają one przepływ danych i orientacje na klienta. Dzięki nim proces zarządzania firmą staje się prostszy i mniej angażujący czasowo, a przy tym daje gwarancję pełnej kontroli nad wszystkimi procesami.

Z jakich narzędzi marketingowych korzystają przedsiębiorcy?

Wśród polecanych narzędzi marketingowych znajdziesz wiele ciekawych programów, które automatyzują pracę i ułatwiają optymalne podejście do klienta. Sprawdź, na co warto zwrócić uwagę! A może już korzystasz z niektórych z nich?

AdRoll

To narzędzie, które przydaje się głównie właścicielom sklepów internetowych. Umożliwia on prowadzenie kampanii cross-channel oraz obsługę działań marketingowych. Serwis zbiera dane, których analiza może pomóc ci zwiększać efektywność poszczególnych kampanii. Narzędzie wykorzystuje algorytmy AI (sztucznej inteligencji) do badania zachowań użytkowników na stronie.

BuzzSumo

Mówiąc ogólnie, jest to narzędzie umożliwiające monitorowanie zaangażowania użytkowników oraz śledzenie aktualnych trendów w content marketingu. Wiele osób korzystających z BuzzSumo na co dzień podkreśla, że dzięki niemu mogą z łatwością:

  • Znaleźć inspirację do tworzenia własnych treści – w tym celu wystarczy w sekcji Most Trending wpisać interesujące nas zagadnienie, aby sprawdzić, jakie treści w tym temacie do tej pory cieszyły się największym zainteresowaniem internautów.
  • Sprawdzić wyniki własnych treści – sprawdzisz, jakim zainteresowaniem cieszyły się twoje posty na social mediach czy blogu. Dostaniesz dokładną liczbę udostępnień, komentarzy czy reakcji. Dzięki temu możesz analizować wyniki swoich działań.

Trello

Trello to z kolei aplikacja, która służy przede wszystkim do zarządzania zadaniami i współdziałania pracowników. Dzięki niej możesz połączyć pracowników w poszczególne zespoły, dzięki czemu komunikacja między nimi będzie sprawniejsza i lepiej zoptymalizowana. Aplikacja sprawdza się przede wszystkim w przypadku osób pracujących zdalnie, a także w dużych korporacjach, gdzie poszczególne zespoły mogą liczyć nawet kilkadziesiąt osób. Alternatywnym narzędziem o podobnych funkcjach jest Asana oraz Monday.com.

Zoom

To prosty i intuicyjny program. Jest on wykorzystywany głównie do wideokonferencji. Zapewnia wysoką jakość obrazu oraz audio w technologii HD. Bardzo dobrze sprawdza się do prowadzenia rozmów biznesowych. Aplikację można pobrać za darmo, co również wpływa na jej popularność.

Zendesk

To narzędzie służące do polepszenia orientacji na klienta. Zendesk Support zajmuje się śledzeniem, prioryteryzacją i rozwiązywaniem zgłoszeń klienckich. Dzięki niemu na jednej platformie będziesz mógł widzieć, wszystkie zapytania klientów, pochodzące np. z formularza online, e-mail czy Facebooka. Żadna wiadomość klienta nie zostanie więc przeoczona i zapomniana. Podobne zastosowanie ma aplikacja komputerowa Dropbox.

Slack

Slack jest to darmowa usługa internetowa oparta na chmurze. Zawiera ona zestaw narzędzi i funkcji umożliwiających współpracę zespołową. Pełni rolę komunikatora internetowego wraz z opcją wysyłania multimediów. Większość funkcji Slack jest dostępna w bezpłatnej wersji aplikacji.