Co to jest moderowanie treści

Współcześnie najszybszym sposobem na znalezienie odpowiedzi na nurtujące nas pytania jest skorzystanie z Internetu. Znajdziemy tam nie tylko informacje na praktycznie każdy interesujący nas temat, ale również opinie i recenzje użytkowników o produktach i usługach wielu firm. Łatwo się domyślić, co to oznacza. Praktycznie każda osoba, która tylko chce, w dodatku niejednokrotnie anonimowo, może zostawić w sieci swój komentarz. Dlatego tak ważne, szczególnie w przypadku stron firmowych i profili marek w mediach społecznościowych jest moderowanie treści. Na czym dokładnie polega i dlaczego jest tak ważne? Na te pytania znajdziesz odpowiedzi poniżej!

Na czym polega moderowanie treści?

Moderacja treści to działanie, z którym spotyka się praktycznie każda osoba korzystająca na co dzień z Internetu. Przed erą social mediów była to domena forów dyskusyjnych, jednak od pewnego czasu moderatorów zatrudniają praktycznie wszystkie znane portale, a niejednokrotnie i małe firmy do kontrolowania treści publikowanych na ich profilach w mediach społecznościowych. Moderowanie treści polega na kontrolowaniu materiałów udostępnianych przez różnych użytkowników i reagowaniu w razie potrzeb. Sprawna moderacja treści pozwala na szybkie wyłapanie komentarzy zawierających niecenzuralne słownictwo, obrażających innych użytkowników czy zawierających treści i grafiki naruszające regulamin danego serwisu. Dobry moderator wie, kiedy usuwanie negatywnych opinii w internecie nie jest wskazane. Potrafi odróżnić konstruktywną krytykę od zwyczajnego hejtu i wie, w jaki sposób odpowiadać na tego typu komentarze.

Moderacja a usuwanie negatywnych opinii Google

Moderacja treści nie jest zadaniem łatwym. Wymaga odpowiedniej wprawy i kreatywności. W końcu moderator zajmuje się nie tylko usuwaniem nieodpowiednich wpisów, ale również prowadzeniem dyskusji z użytkownikami. Czasami odróżnienie hejtu od zwyczajnego wpisu niezadowolonego klienta wcale nie jest takie proste. Potrzebna jest niebywała czujność, a niezwykle pomocne jest również doświadczenie. Decydując się na moderację treści, warto stosować się do poniższych zasad:

Stwórz wzór postępowania – Warto już na wstępie przygotować się na różne okoliczności. Dobrym pomysłem jest więc opracowanie manualu, w którym zebrane zostaną podstawowe zasady oraz niezbędna wiedza. W takim pliku można przygotować również przykładowe odpowiedzi na najpopularniejsze i najczęściej pojawiające się przez użytkowników pytania i na bieżąco je uzupełniać. Nie polecamy jednak stosowania zasady kopiuj/wklej. Manual ma być tylko podstawą, a każdy przypadek i każde pytanie powinno być traktowane indywidualnie.

Pamiętaj o systematyce – Moderowanie treści powinno być regularnie. Nie należy zaglądać na profil tylko od święta i dopiero wtedy interesować się wystawionymi komentarzami. Odbiorcy powinni widzieć, że nad treściami publikowanymi na stronie ktoś czuwa i odpowiada również na zapytania pozostawiane przez potencjalnych klientów. Najlepiej odgórnie ustalić godziny moderacji i ściśle się ich trzymać.

Szukaj inspiracji – Obserwowanie działań konkurencji, a nawet firm niezwiązanych bezpośrednio z Twoją branża, to nic złego. Warto kontrolować jak radzą sobie inne marki i sprawdzać co jest obecnie na topie. Dzięki temu można uniknąć także wielu wpadek. Nie zwlekaj i już dziś zobacz, w jaki sposób działania prowadzi jakaś Agencja PR Poznań albo duża marka jak Enea czy Lotos.

Priorytetyzuj czynności – To zasada, którą warto stosować w zasadzie w każdej dziedzinie swojego życia, również w pracy, podczas moderacji treści. Priorytetyzacja zadań może uratować firmę przed kryzysem wizerunkowym. Oczywiste jest, że odpowiadanie na miłe recenzje jest zadaniem o wiele przyjemniejszym niż konfrontowanie się z niezadowolonym klientem. Jednak to właśnie od tych mniej wdzięcznych spraw warto zaczynać swoje obowiązki.

Wykaż się kulturą języka – Być może jest to kwestia dla niektórych oczywista, jednak przeglądając wiele profilów w mediach społecznościowych, niejednokrotnie można się natknąć na odpowiedzi zawierające wiele błędów ortograficznych i stylistycznych. Do pojedynczych przypadków nie należą również te, które zamiast wyciszać konflikty, eskalują je poprzez atakowanie odbiorców.

Nie usuwaj negatywnych opinii Google i komentarzy – Doskonale wiemy i rozumiemy, że otrzymywanie nieprzyjemnego feedbacku nie należy do ulubionych czynności żadnej osoby. Jednak czasami jest to niezbędne. Zamiast usuwać negatywne opinie, wyciągnij z nich wnioski! Może dzięki temu, że twoja uwaga została zwrócona na konkretny problem, uda się go rozwiązać i uniknąć kolejnych wpadek w przyszłości? Na pewno warto spróbować!

Komu najlepiej powierzyć moderowanie treści?

Nie da się ukryć, że media społecznościowe odgrywają obecnie ogromną rolę w procesie tworzenia i budowania pozytywnego wizerunku marki. W tym wszystkim niemałe znaczenie ma również moderacja treści. Musi być ona jednak prowadzona z głową! Najlepszym sposobem jest przekazanie tego zadania odpowiednim ekspertom. Warto zorientować się, czy w danym mieście istnieje profesjonalna Agencja PR Kraków, czy Agencja PR Katowice i omówić z nimi ewentualne działania. Doświadczone firmy nie tylko wiedzą jak reagować w poszczególnych, nawet tych kryzysowych sytuacjach, ale dysponują również profesjonalnymi narzędziami ułatwiającymi pracę. Jeśli zależy Ci na wysokiej jakości moderacji treści i uniknięciu kryzysu wizerunkowego, skontaktuj się ze specjalistami z WMH Agency. Z naszą pomocą Twoja firma na pewno odniesie sukces i zdobędzie zaufanie odbiorców!