Co to jest Personal brander – koszty ?

Wielu osobom wydaje się, że termin marki osobistej odnosi się tylko do znanych ludzi, którzy osiągnęli wielki sukces i celebrytów. Nic bardziej mylnego. Tak naprawdę o markę osobistą powinien dbać każdy z nas, bez względu na to, czym się aktualnie zajmuje. Pomoże to w przyszłym budowaniu kariery i może znacznie ułatwić rozwój zawodowy. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat personal brandingu i tego, jak bezpiecznie budować wizerunek w sieci oraz jakie narzędzia budowania wizerunku w sieci są przydatne, to zapraszamy do lektury! Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w poniższym tekście!

Personal branding – czym dokładnie jest?

Personal branding to nic innego jak marka osobista, czyli wizerunek i kreowanie go. A o ten powinien dbać każdy z nas! Może on mieć kluczowe znaczenie w wielu sytuacjach naszego życia, również w tych, w których z pozoru może wydawać się to bez znaczenia. Mimo wszystko ludzie oceniają nas po wyglądzie i tym, co wiedzą na nasz temat. Czasami wystarczy tylko chwila, by wyrobić sobie zdanie o kimś. Oczywiście wizerunek jest rzeczą skomplikowaną i dla każdego inne komponenty składowe będą miały największe znaczenie. Dla jednych najważniejszy będzie wygląd zewnętrzny, wykształcenie i pochodzenie, a dla innych charakter człowieka, jego historia, czy zachowanie i poczucie humoru. Nie ulega wątpliwości, że na niektóre elementy nie mamy żadnego, albo prawie żadnego wpływu, jednak warto pracować nad tymi, które zależą od naszych decyzji. Tutaj z pomocą przychodzi personal branding. To on pomoże Ci stać się rozpoznawanym i szanowanym w branży i otrzymywać lepsze oferty od pracodawcy lub zyskać więcej klientów.

marketing szeptany poradnik

Korzyści jakie daje personal branding

Budowanie wizerunku firmy tak samo, jak wizerunku osobistego na pewno nie należy do prostych zadań. Musisz stworzyć tak naprawdę całą historię i tożsamość marki. Bez względu na to, czy to marka osobista, czy nie. Jednak, mimo że wymaga to sporego nakładu pracy i czasu to warto, ponieważ:

Marka osobista sprawi, że się wyróżnisz! – Dokładnie tak, a ze względu na to, że konkurencja na rynku jest coraz większa, to ma to ogromne znaczenie. Nawet jeśli nie zajmujesz się prowadzeniem firmy, a pracujesz na etapie. Pracowanie i kreowanie swojej marki osobistej pozwoli wyróżnić się wśród kandydatów na dane stanowisko i zyskać w oczach przyszłego pracodawcy.

Zdobędziesz nowe możliwości – Nowe znajomości, nowe propozycje pracy, współpracę ze znanymi firmami lub najlepszymi specjalistami w różnych branżach. Czy nie brzmi to zachęcająco? A wszystko jest na wyciągnięcie ręki. Wystarczy wykorzystać siłę personal brandingu! Jeśli zależy Ci na efektywnym rozwijaniu kariery i zawodowej, to we współczesnych świecie praca nad marką osobistą to must have.

Lepiej poznasz siebie – Praca nad marką osobistą, to nic innego jak praca nad samym sobą. A lepsze poznanie siebie przynosi ogrom korzyści! Człowiek zaczyna radzić sobie o wiele lepiej w praktycznie każdej dziedzinie swojego życia, zna schematy, które nim rządzą i wie jak nad nimi zapanować. Co więcej, znając swoje atuty i talenty, o wiele łatwiej jest osiągnąć sukces i rozwijać się w tych dziedzinach, które sprawiają nam przyjemność.

Poprawisz swoje warunki finansowe – Jest to w pewnym sensie, efekt wszystkich poprzednich korzyści. Rozwój ścieżki zawodowej, większa sprzedaż w firmie, lepsze oferty pracy i ogrom znajomości. To wszystko może w znacznym stopniu przyczynić się do poprawy sytuacji finansowej, w której się znajdujesz. Klienci są gotowi zapłacić znacznie więcej, jeśli są pewni tego, że za danymi usługami czy produktami naprawdę stoją specjaliści i mogą spodziewać się wysokiej jakości.

Personal branding krok po kroku, czyli jak zacząć budować markę osobistą?

Budowanie własnej marki osobistej jest procesem, który ma wiele etapów i tak naprawdę trwa wiele lat. Można powiedzieć, że zaczyna się już w młodości na etapie wyboru edukacji. Ale czy to oznacza, że starsze osoby nie mogą zadbać i wykreować swojej marki osobistej? Oczywiście, że nie! Najważniejszym etapem jest jednak zastanowienie się nad tym, co chcemy osiągnąć i na czym nam zależy. Opracowanie odpowiedniej strategii i określenie założeń pomoże następnie osiągnąć wszystkie wyznaczone cele. O czym jeszcze należy pamiętać przy personal brandingu?

Wykonaj analizę SWOT – brzmi dziwnie? Nie nastawiaj się negatywnie. To narzędzie bardzo często wykorzystywane w marketingu i niezwykle przydatne w budowaniu własnej marki osobistej. Pozwoli Ci określić, w czym jesteś dobry, jakie są twoje mocne strony i nad czym warto pracować. Dodatkowo pokaże ewentualne zagrożenia i słabości, które mogą ujawnić się w tym procesie.

Znajdź swoje cechy dystynktywne – Masz swój specyficzny sposób mówienia? Charakterystyczną pasję lub inne cechy wyróżniające cię? Określ je, a następnie wykorzystaj i zrób z nich swoją wizytówkę!

Bądź spójny i konsekwentny – To chyba najbardziej problematyczny element budowania marki osobistej. Trzeba przygotować się na długi proces i znaleźć w sobie ogrom motywacji i samozaparcia. Zawsze skupiaj się na celu i pamiętaj, dlaczego to robisz!

Dbaj o komunikację marki w social media – Media społecznościowe to już nieodłączny element życia każdego z nas. Potrafią pochłonąć mnóstwo czasu, ale również dają ogrom możliwości. Zastanów się, w jakich social mediach warto się pokazać. Nie muszą to być najbardziej znane jak Facebook czy Instagram. Może to Linkedin lub Twitter jest właśnie dla Ciebie?