[:pl]Co to jest pr produktowy[:]
[:pl]PR produktowy – definicja
Zwany też niekiedy Brand PR to zestaw narzędzi marketingowych i public relations, których zadaniem jest zwiększyć zasięg widoczności firmy, marki bądź przedsiębiorcy w Internecie. PR produktowy realizowany jest poprzez publikację opinii, recenzji i rekomendacji na portalach opiniotwórczych, np. Google Maps, Gowork, Ceneo, Aleo, Allegro.
PR produktowy – czy warto go stosować?
Firmy wdrażają mnóstwo usług i produktów do sprzedaży. Nie ma tygodnia bez nowinki dotyczącej nowego rodzaju pralki, telefonu czy linii odzieży w e-sklepach. Internet stał się miejscem idealnej konkurencji. Internauci w ciągu kilku sekund mogą porównać ceny produktu wielu sprzedawców. W związku z tym coraz większe znacznie odgrywa content marketing. Poprawnie sformułowany opis produktu czy usługi większa szansę sprzedaży. Co więcej wielu internautów zwraca uwagę na anonimowe opinie. Dlatego PR produktowy skupia się na prezentacji pozytywnych cech usługi / produktu; dba o pozytywny wizerunek w sieci. Najlepszym przykładem zaniedbań są e-sklepy, które posiadają niską ocenę w Google Maps. Zazwyczaj firmy mające 1-2 gwiazdki omijamy. To powoduje realny spadek przychodów danego sprzedawcy. PR produktowy to inwestycja, która przynosi realne korzyści.
PR produktowy – cena
Cennik usług PR produktowego uzależniony jest od wytycznych klienta: ile sztuk opinii ma powstać; o ilu produktach bądź usługach; w jakich serwisach mają pojawić się nowe pozytywne rekomendacje; czas realizacji. Z doświadczenia Agencji PR Warsaw Media House wynika, że nawet przy budżecie 300 zł netto można przeprowadzić sensowne działania wzmacniające pozytywny wizerunek, np. publikacja opinii wizytówce Google Maps.
[:]