[:pl]Content Marketing: Co to jest? Jak zdobyć nowych klientów ?[:]
[:pl]Jednym z najważniejszych zadań, które stoją przed firmą w momencie „wkroczenia do sieci”, jest określenie najlepszej strategii marketingowej. Wbrew pozorom skuteczna kampania reklamowa nie musi być droga. I to bez względu na branżę, w której działasz. Aby kampania okazała się skuteczna, musi być przede wszystkim skierowana do odpowiedniej grupy odbiorców. Jednym z pierwszych pytań, na jakie musisz sobie odpowiedzieć jest: jak komunikować się z potencjalnymi konsumentami? Świetnie przydaje się do tego content marketing. Co to jest? Jak zdobyć nowych klientów tworząc dobry content marketing?
Co to jest content marketing?
Content marketing, zwany inaczej marketingiem treści to strategia marketingowa, polegająca na budowaniu pozytywnego wizerunku firmy w sieci, poprzez wchodzenie w dialog z konsumentem. Poprzez content marketing rozumie się tworzenie i rozpowszechnienia w różnych miejscach sieci informacji na temat marki, produktu czy usług. Treści te mogą przybierać różnorodne formy. Do jednych z najczęściej wybieranych przez przedsiębiorców i przynoszących najlepsze efekty należą:
- Materiały tworzone do social mediów – w tym posty sponsorowane, klipy wideo (np. vlogi), grafiki (infografiki, memy itp.), teksty blogowe;
- Treści mailingowe – rozsyłane newslettery, katalogi internetowe, e-booki czy poradniki;
- Formy interaktywne – proste gry na telefon lub przeglądarkowe, widgety i pomocne aplikacje;
- Artykuły sponsorowane – w tym artykuły blogowe oraz artykuły zamieszczane w branżowych czasopismach online.
Dzięki takim treściom jesteś w stanie przykuć uwagę odbiorców i zyskać ich zaufanie. Dajesz się bowiem poznać, jako ekspert w swojej dziedzinie. A tym samym internauci nabierają zaufania do oferowanych przez ciebie produktów, czy usług. Z kolei możliwość wchodzenia w dialog z odbiorcami pozwala ci łatwiej skłonić ich do wyboru twoich usług i wyrobić poczucie, że dane działanie jest dla nich niezbędne. (Np. potrzebują produktu X, ponieważ znacznie ułatwi im ono czynność Y, co pozwoli zaoszczędzić czas, który mogą poświęcić na przyjemności).
Jak zdobyć klientów przez skuteczny content marketing?
Content marketing jest bezpiecznym sposobem budowania wizerunku w sieci. Jego największą zaletą jest relatywnie niska cena. Pomaga on pozyskać duże grono nowych odbiorców, którzy są twoimi potencjalnymi klientami. Aby marketing treści okazał się skuteczny, musisz przede wszystkim wybrać odpowiedni kanał komunikacji z odbiorcami. Co jest najskuteczniejsze? Nie ma na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi.
Musisz przeanalizować, czym najczęściej interesują się twoi potencjalni klienci i gdzie szukają informacji na temat konkretnych produktów czy usług. Czy korzystają w tym celu z social mediów? A może większość informacji wyszukują w wyszukiwarkach? Szukają odpowiedzi na blogach branżowych? Jeśli potrzebujesz pomocy przy takiej analizie i przy wyborze najlepszej dla siebie strategii marketingowej, skorzystaj z pomocy specjalistów od e-marketingu. Polecamy szczególnie doświadczoną agencję WMH Agency.
Narzędzia budowania wizerunku w sieci
Znalezienie odpowiedniego kanału komunikacji z odbiorcami jest dużym krokiem naprzód. Jednak teraz przed tobą jeszcze trudniejsze zadanie. Musisz tworzyć wysokojakościowe treści, które przykują uwagę odbiorców. Oczywiście duże znaczenie ma tutaj merytoryczność przekazywanych treści. Nie lej wody i skup się na tym, co jest istotą danego klipu, grafiki czy tekstu. Konkretnie odpowiadaj na pytania odbiorców. Zadbaj o to, aby twoje treści były czytelne i można je było łatwo przyswoić. To jednak nie wszystko.
Szczególnie jeśli decydujesz się wdrażać strategie content marketingowe w social mediach, pamiętaj o unikalnych algorytmach każdego portalu. Dopasowuj treści również pod tym względem. Dzięki temu portal będzie cię lepiej pozycjonował. A co za tym idzie, twoje profile wyświetlą się większej ilości użytkowników. Możesz także rozważyć możliwość uzupełnienia działań content marketingowych o buzz marketing. Marketing szeptany może wzmocnić poczucie zaufania do twojej firmy i marki. Oczywiście, o ile nie jest on nachalną reklamą, a jedynie wzmocnieniem stosowanych przez ciebie działań. Naturalność jest w tym zakresie najważniejsza.
[:]