Czy pozycjonowanie wizytówki Google jest skuteczne?

Przedsiębiorcom, którzy dopiero wkraczają na rynek działań e-commerce, przebicie się na samą górę wyszukiwarki Google, może wydawać się karkołomnym działaniem. Jak mała, dopiero wkraczająca do świadomości internautów firma, może konkurować z takimi gigantami na rynku, jak Kinder, Boss, Dove czy L’oreal? Jedną z metod, które warto wykorzystywać, jest pozycjonowanie swoich treści w sieci. O ile o pozycjonowaniu stron WWW wiedza przedsiębiorców jest zazwyczaj obszerna, o tyle wciąż padają pytania, czy pozycjonowanie wizytówki Google jest skuteczne?

Dlaczego warto pozycjonować wizytówkę Google Maps?

Specjaliści od e-marketingu od lat przekonują, że pozycjonowanie wizytówki Google Maps może być niezwykle skuteczną strategią marketingową. Pozytywnie wpływa ona na wizerunek firmy oraz przyśpiesza pozyskiwanie informacji o firmie przez użytkowników. Pozycjonowanie buduje rozpoznawalność marki i wspiera promocję innych działań związanych z digital marketingiem. Co istotne pozycjonowanie wizytówki działa pozytywnie również na pozycjonowanie strony internetowej firmy oraz jej profili w portalach społecznościowych.

Skoro więc pozycjonowanie wizytówki Google Maps jest tak skuteczne, dlaczego większość firm, pozycjonujących wizytówki nie odnosi spektakularnych efektów w marketingu cyfrowym? Odpowiedź jest prostsza, niż można by się spodziewać. Większość z nich podchodzi do tego w nieodpowiedni sposób. Profesjonalne pozycjonowanie wizytówki w mapach Google to skomplikowany i ciągły proces, na który wpływ ma wiele czynników. Aby okazało się skuteczne, musisz nie tylko zachować regularność przy wdrażaniu krótko i długoterminowych strategii, ale także analizować dane z tym związane i wyciągać wnioski na przyszłość. Co zrobić, aby pozycjonowanie wizytówki było skuteczne?

Stwórz przyjazną internautom wizytówkę

Oprócz weryfikacji wizytówki i uzupełnieniu podstawowych danych na wizytówce należy pamiętać, aby wyglądała ona przyjaźnie dla internautów i spełniała ich oczekiwania. Wizytówka to „mała strona internetowa” firmy, dlatego powinieneś na bieżąco ją aktualizować i umieszczać wszelkie przydatne klientom dane. Możesz na nią dodawać zdjęcia, aby mogli oni zapoznać się z ofertą firmy, albo specyfiką jej działania.

Google umożliwia przedsiębiorcom również dodawanie na wizytówkę wpisów. Możesz to traktować, jako małego bloga, z krótkimi wpisami informacyjnymi, promocyjnymi czy ofertowymi. Pamiętaj o tym, że wpisy powinny być tworzone pod słowa kluczowe, mieć odpowiednią długość i spełniać ogólne zasady tworzenia treści pod SEO. Dane związane z tym, pod jakie frazy kluczowe najlepiej tworzyć wpisy, znajdziesz na swoim profilu Google Moja Firma.

Pozyskuj rekomendacje i opinie klientów

Opinie i recenzje klientów na wizytówce Google Maps nie tylko zwiększają wiarygodność firmy i przyczyniają się do budowania pozytywnego wizerunku marki w sieci. W dużym stopniu odpowiadają one również za pozycjonowanie wizytówki. Oczywiście im więcej pozytywnych opinii, tym lepiej. Wizytówki, które posiadają przynajmniej 4.5 gwiazdki w ogólnej ocenie internautów, mogą liczyć na większą liczbę wyświetleń.

Warto pamiętać również o tym, że najcenniejsze z punktu widzenia pozycjonowania się opinie, które zawierają przynajmniej 2 – 3 zdania komentarza (około 200 znaków). Są one przez Google cenione lepiej, aniżeli te które zawierają samą ocenę (gwiazdkę). Skupiając się na pozycjonowaniu wizytówki, nie powinieneś więc zapominać o strategiach marketingowych, związanych z content marketingiem i pozyskiwaniem opinii od klientów.

Czy da się szybko i skutecznie wypozycjonować wizytówkę?

Optymalizacja treści o firmie w sieci, to proces skomplikowany, w którym przenika się wiele strategii i działań marketingowych. Pozycjonowanie wizytówki w mapach Google może być niezwykle skuteczne i przynieść naprawdę wymierne korzyści. Jednak z pewnością nie zrobisz tego w miesiąc. Jest to raczej strategia na lata. To czasochłonny proces, który warto powierzyć specjalistom.

Możesz skorzystać z pomocy specjalistów z agencji PR takich jak Warsaw Media House. Dzięki temu promocją twojej marki w sieci zajmą się eksperci z wieloletnim doświadczeniem, którzy przeanalizują twoją sytuację i pomogą wdrożyć zintensyfikowane i skorelowane ze sobą działania marketingowe. W WMH Agency wszystkie działania i strategie są dopasowane do indywidualnej sytuacji klienta. Nie stosujemy szablonowych rozwiązań.