Czy warto pozycjonować stronę?

Poszukując interesujących cię treści w sieci, z pewnością w pierwszej kolejności korzystasz z wyszukiwarki Google. Po wpisaniu konkretnej frazy, zagadnienia w pole wyszukiwarki i kliknięciu enter, na samej górze wyskoczą ci strony najbardziej popularnych marek i znanych firm. Przeglądając oferty i czytając bazy wiedzy firm, takich jak Trefl, Castorland, Alexander, WhitePress czy Nestle, możesz zastanawiać się, czy warto pozycjonować stronę w sieci? Zapewne nie możesz pochwalić się budżetem reklamowych światowych gigantów. I obawiasz się, czy koszta poniesione w związku z SEO, nie będą większe niż spodziewane zyski.

Co zyskasz, dzięki pozycjonowaniu strony?

Mimo wszystko na działania związane z SEO decydują się dzisiaj nawet najmniejsze, dopiero rozpoczynające działalność firmy. Nie musisz od razu stawać w szranki z największą konkurencją i światowymi markami. Na początek wystarczy reklama lokalna. Nawet wtedy pozycjonowanie może przynieść wymierne korzyści i efekty w postaci nowych klientów i większej sprzedaży. Dlaczego warto pozycjonować stronę? Sprawdź, co możesz dzięki temu zyskać!

Zwiększasz ruch na stronie

Nie od razu musisz znajdować się „na samej górze” wyszukiwarki Google. Już przebicie się na pierwszą stronę wyszukiwań, przy zastosowaniu odpowiednich fraz kluczowych, w dużej mierze odpowiada za większy ruch organiczny na stronie. Im więcej osób odwiedza twoją stronę, tym większa szansa na to, że zostaną twoimi klientami. Natomiast im lepsze wyświetlenia strony, tym (w długotrwały sposób), polepsza to twoją pozycję w wyszukiwarce.

Na początku musisz jednak zainwestować w pozycjonowanie i zwyczajnie „dać się znaleźć” potencjalnym klientom. Pamiętaj, że efekty związane z pozycjonowaniem, co do zasady widoczne są dopiero po pewnym czasie. Zazwyczaj trwa to około trzech miesięcy. Dlatego obierz strategie długofalowe i nie zniechęcaj się po pierwszych tygodniach.

Wzbudzasz zaufanie i trafiasz do nowych odbiorców

Nawet jeśli do tej pory zyskałeś już swoje grono stałych klientów, nie oznacza to, że pozycjonowanie nie polepszy twoich wyników. Wręcz przeciwnie. W ten sposób możesz trafić do nowych odbiorców i zyskać ich zaufanie. Jak wynika z najnowszych badań, coraz więcej konsumentów stawia na sprawdzone i rekomendowane marki. Sam fakt, że twoja strona wyświetla się blisko „topki” wyszukiwań, zwiększa jej wiarygodność w oczach internautów. Szczególnie jeśli twój asortyment wyróżnia się wysoką jakością, a ty sam dzielisz się swoją wiedzą np. na firmowym blogu.

buzz marketing (2)

Polepszasz swoje wyniki organiczne

Coraz więcej internautów jest także przeczulonych na treści sponsorowane i reklamy w sieci. Rynek konsumencki jest tym zwyczajnie nasycony. Wiele osób celowo pomija reklamy i sponsorowane wyświetlania w Google. Internauci przechodzą od razu do stron, które uzyskały wysoką pozycję organiczną. Takie strony budzą zaufanie, ponieważ sprawiają wrażenie, że nie potrzebują płatnej reklamy, po to, aby przebić się do świadomości odbiorców.

Zyskujesz przewagę nad konkurencją

Bez względu na to, czy ci się to podoba, czy nie – firmy masowo korzystają z agencji SEO i zajmują się pozycjonowaniem swoich treści w sieci. Nawet jeśli do tej pory, bez szczególnych działań uzyskałeś dobre wyniki w wyszukiwarce, nie oznacza to, że utrzymają się one na zawsze, a nawet na długo.

Pozycjonowanie to proces ciągły, oparty na algorytmach, które zmieniają się w zasadzie bez ustanku. Jeśli przestaniesz działać w tym zakresie, konkurencja szybko to wykorzysta i cię wyprzedzi. Natomiast gdy będziesz prowadzić długofalowe strategie i na bieżąco analizować wdrożone kampanie i rozwiązania, z pewnością to ty zyskasz nad nią przewagę.

Budujesz wizerunek marki

Dzięki SEO budujesz także wizerunek firmy w sieci. Pozycjonowanie zwiększa rozpoznawalność firmy w oczach internautów. Jeśli zadbasz przy tym o spójny wizerunek marki we wszystkich miejscach sieci tj. w social mediach, na stronie WWW, portalach branżowych itp., w znaczący sposób przyczyni się do jej zapamiętania. Dzięki temu w przyszłości internautom będzie łatwiej skojarzyć markę z konkretnymi działaniami czy ofertą.