[:pl]Czym jest content marketing i dlaczego warto z niego korzystać?[:]

[:pl]Szukając informacji na temat reklamy działalności w sieci, z pewnością natknąłeś się na pojęcie content marketingu. Wiele osób związanych na co dzień z tworzeniem wartościowych treści w sieci, mających stanowić reklamę danej marki czy produktu, wielokrotnie odmienia słowa „kontent”, czy „grupa docelowa”. Dla osób nieobeznanych z internetowym marketingiem czy specyficznym słownictwem może to brzmieć, jak przysłowiowa czarna magia. Czym jest content marketing i dlaczego warto z niego korzystać? Odpowiadamy na najczęściej zadawane pod tym względem pytania!

 

 

Jak bezpiecznie budować wizerunek w sieci?

Content marketing polega na tworzeniu i rozpowszechnianiu w sieci wartościowych treści. To bezpieczny sposób na zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy czy marki w sieci. Czym są wartościowe treści? Wszystko zależy od tego, w jakiej branży działasz i do jakich osób chcesz dotrzeć. To podstawowe pytania, na które musisz sobie odpowiedzieć, jeszcze zanim przystąpisz do jakichkolwiek działań marketingowych. Precyzyjna odpowiedź na te pytania, gwarantuje odpowiednie dopasowanie treści do konsumentów, do których chcesz dotrzeć.

Content marketing, zwany inaczej marketingiem treści może przybierać różnorodne formy. Do jednych z najpopularniejszych należą: webinaria, tworzenie treści w social mediach, prowadzenie bloga firmowego oraz różnorodnie rozumiany mailing (katalogi, newslettery czy nawet e-booki). Bez względu na to, na jaką formę content marketingu się zdecydujesz, najważniejsze jest to, aby twoje treści były wysokojakościowe. Aby content marketing był skuteczny, musisz dostarczać swoim odbiorcom merytorycznych treści. Najlepiej dawać im wprost bezpośrednią odpowiedź na pytanie, czego potrzebują. Bądź konkretny i nie lej wody!

Zalety content marketingu

Podstawową zaletą content marketingu jest wzrost zaufania klientów do marki. Pomaga on zbudować pozytywny przekaz na linii marka – odbiorca treści. Zwiększysz tym samym świadomość na temat swojego przedsiębiorstwa. Co z kolei przyniesie długofalowe skutki ekonomiczne. Wzrost zaufania klientów bezpośrednio przekłada się na zwiększenie sprzedaży. Takie działania zwiększają bowiem ruch organiczny na stronie WWW oraz wzrost widoczności w wynikach wyszukiwarki. Jeśli do tej pory ci się to nie udało, łatwiej będzie ci trafić np. na pierwszą stronę Google. A to wszystko przy stosunkowo niskich kosztach w porównaniu do innych typów reklamy w sieci.

 

 

Budowanie wizerunku firmy w sieci, a buzz marketing

Jednym z narzędzi budowania wizerunku firmy w sieci jest buzz marketing. Świetnie uzupełnia on działania związane z marketingiem treści. Ułatwia bowiem wchodzenie w dialog z internautami. Zwiększasz tym samym świadomość na temat usługi czy produktu, i ułatwiasz konsumentom zapamiętanie marki. Wraz z rozwojem internetu buzz marketing zyskuje coraz większą popularność i jest wykorzystywany nawet przez największe marki.

Tak samo jak w przypadku content marketingu można go wykorzystywać w wielu miejscach sieci. Do najbardziej popularnych miejsc, w których można się spotkać z tą formą reklamy w sieci, należą fora internetowe czy blogi. W tym zarówno blogi firmowe prowadzone bezpośrednio przez daną markę, jak i blogi czy vlogi influencerów. Dobry buzz marketing w pierwszej kolejności skłania do wywołania dyskusji na temat marki i nie jest nachalny.

Buzz marketing w social mediach

Uniwersalną formą reklamy poprzez buzz marketing jest udzielanie się w social mediach. W ten sposób można dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej dosłownie w każdej branży. To skuteczna forma budowania pozytywnego wizerunku firmy w sieci. Przede wszystkim dlatego, że cieszy się wysoką wiarygodnością. Jako iż są to działania długofalowe, możesz dzięki nim także zwiększyć ruch na stronie internetowej, co również przełoży się na zyski finansowe.

Pamiętaj jednak o tym, że „szepty” o twojej marce nie powinny być nachalne. Nie chodzi o to, aby sprawiać wrażenie nieskazitelnej, idealnej firmy. Internauci mogą to bardzo szybko wyczuć. Wywołuj dyskusje, wchodź w merytoryczne rozmowy i pokaż się przede wszystkim od „ludzkiej” strony. W takiej sytuacji buzz marketing z pewnością polepszy twój e-pr.[:]