[:pl]Agencja Kreatywna – czym się zajmuje?[:]

[:pl]

Agencja Kreatywna – czym jest? Coraz częściej w Polsce można spotkać nie tylko agencje reklamowe, ale również kreatywne. Co więcej, dla większości osób nie jest oczywiste, czym tak właściwie zajmują się te drugie. Zazwyczaj kojarzone są z tworzeniem i uzupełnieniem braków agencji reklamowej, lecz czym tak naprawdę zajmuje się agencja kreatywna?

Agencja kreatywna - co robi

Agencja reklamowa

Agencja reklamowa dla większości osób uważana jest za miejsce, w którym po prostu tworzy się reklamy. Warto jednak wiedzieć, że tak nie do końca jest, bowiem jej nazwa nie oddaje w pełni funkcji jaką pełni tego typu agencja. Co więcej, agencji reklamowych nie należy mylić z działami marketingu, agencjami brandingowymi oraz domami mediowymi. Tak naprawdę są to całkowicie odmienne instytucje. Agencja reklamowa zajmuje się jak sama nazwa mówi projektowaniem i realizacją reklamy. Jednakże również opracowaniem mediaplanu, tworzeniem strategii promocyjnej, zarządza budżetem reklamowym, analizuje rynek. Dodatkowo, podstawie zebranych danych ocenia skuteczność reklamy oraz dobie odpowiednie środki przekazu i narzędzia służące do komunikacji. Co więcej, zajmuje się również wprowadzaniem nowych marek i produktów na rynek. Robi to w sposób przemyślany oraz nastawiony na szybki rozwój sprzedaży, wraz z systematycznym zwiększaniem zasięgów.

Warto też wspomnieć, że obecnie rynek reklamowy systematycznie rośnie, a co za tym idzie tworzą się agencję, które specjalizują się w danym obszarze lub branży. Co więcej, poza takim podziałem występuje również rozróżnienie na agencje, które na przykład zajmują się tylko tworzeniem brandingu, czy reklamie internetowej. Dzięki temu sama reklama, jak i poboczne projekty mogą być na wysokim poziomie, ponieważ w danej sprawie firmy zgłaszają się do specjalistycznej agencji, która jest ekspertem w swojej dziedzinie. Warto jednak dodać, że na rynku występują agencje zajmujące się kompleksową obsługą i nazywane są agencjami full service.

Agencja kreatywna

Za agencją kreatywną kryje się wiele zróżnicowanych zadań. Można powiedzieć, że jej głównym zadaniem jest tworzenie reklamy, lecz w różnych formach np. graficznej, tekstowej, czy wideo. Jednakże jak sama nazwa sugeruje, tworzone kampanie są kreatywne i niestandardowe. Firmy korzystające z usług agencji kreatywnych chcą trafić w ciekawy sposób do potencjalnych klientów. Ich celem jest dotarcie do grupy docelowej za pomocą interesującej i niekonwencjonalnej reklamy. Chodzi o przyciągnięcie uwagi i odróżnienie danych usług lub produktu na tle konkurencji. Co więcej, agencje kreatywne zazwyczaj działają na szeroką skalę, a co za tym idzie ich działania są bardzo duże.

Często jednocześnie publikują wiele reklam w internecie, rozwieszają plakaty i banery. Ponad to rozdają ulotki, tak aby reklama była jak największa i dotarła do dużej ilości osób. Jednocześnie skonstruowana jest w taki sposób, że odróżnia się od tej tworzonej przez konkurencję danego produktu lub usługi. Warto też dodać, że agencja kreatywna czasami tworzy materiały wykorzystywane do pozycjonowania stron.

Agencja kreatywna

Agencja kreatywna, czyli marketing w trochę innej formie

Można rzec, że tak naprawdę agencja kreatywna jest związana z agencją reklamową i agencją PR. Jednakże jej działania są trochę inne, a sam format wyróżnia się bardziej nieszablonowym oraz indywidualnym podejściem.

[:]