Integrierter Marketingverkehr

Marketing bez badań wizerunkowych jest jak rower bez pedałów. Daleko na nim nie zajedziesz…

Badania? Hmmm, na pierwszy rzut oka to słowo kojarzy nam się ze zdrowiem. A o zdrowie jak wszyscy dobrze wiemy trzeba dbać. W przypadku firmy dbanie o jej wizerunek jest kluczowe do tego, by była ona dobrze odbierana nie tylko przez Klientów, kontrahentów, ale również każdą osobę która szuka informacji o Twojej firmie. Automatycznie ma do przełożenie na osiągane wyniki i zysk.

Czy badania wizerunku firmy w sieci są koniecznie? Czy w ogóle mają jakiś cel?

Jeżeli Twoim celem jest przeprowadzanie efektywnej komunikacji marketingowej i docieranie do potrzeb klientów koniecznie postaw na przeprowadzenie badań wizerunkowych Twojej marki. Badania są niezbędne do oceny pozycji Twojej marki w sieci. Sprawdzając to jak postrzegana jest Twoja marka możesz znaleźć odpowiedź na to jak działać, aby było lepiej. Tylko odpowiednia analiza wizerunku pozwoli wprowadzić zmiany w celu maksymalizacji zysku. Nie powinna zostać przeprowadzona jednopoziomowo. Wizerunek firmy w sieci trzeba przeanalizować od A do Z. Tylko kompletny i dokładny obraz uzyskany dzięki badaniom będzie przydatny. Dzięki nim dowiesz się, jak Twoją marę widzą klienci i jak wypada ona na tle konkurencji. W Warsaw Media House grono ekspertów pomoże Ci spojrzeć na Twoją markę z odpowiedniej zewnętrznej perspektywy. Jako właściciel lub menadżer możesz na nią patrzeć trochę inaczej. Nie dostrzegasz lub nie chcesz dostrzegać pewnych rzeczy. Gwarantujemy, że przeprowadzenie badań wizerunkowych przełoży się na wzrost Twoich zysków. Po dokładnej analizie otrzymasz dokładny raport, na podstawie którego będziesz mógł wprowadzić kolejne zmiany. Podczas badań zorientujesz się również, jak wizerunek użytkowników Twojej marki przekłada się na jej postrzeganie przez grono potencjalnych nabywców. Badania pozwolą ustalić, czy zakładany przez Ciebie wizerunek marki jest spójny z jej wizerunkiem w oczach klientów. Dzięki uzyskanej wiedzy będziesz mógł odpowiednio zarządzać jej reputacją.To dzięki nim dowiesz się, co należy zmienić lub poprawić w dotychczasowej komunikacji, aby stworzyć wizerunek marki idealnej w pełni odpowiadającej potrzebom klientów. Należy zaznaczyć, że badania wizerunku mają na celu nie tylko określenie obecnej sytuacji, ale przede wszystkim ulepszenie strategii marki. Na podstawie badań możliwe jest wprowadzenie takich modyfikacji aby zmierzać we właściwym kierunku zgodnym z tym czego oczekujemy.

Biorąc pod uwagę badanie wizerunku musimy się przyjrzeć takim elementom jak:

Liczba wzmianek o Twojej firmie – w rzeczywistości jest to kluczowy wskaźnik pozwalający określić jak często pojawia się coś o Twojej marce w sieci.

Źródło – wzmianki wzmiankami, ale ważne jest to, gdzie pojawiają się wzmianki. Mogą to być m.in. fora lokalne, fora o pracy.

Charakter wypowiedzi – opinie możemy podzielić na trzy grupy – negatywne, neutralne i pozytywne. Warto sprawdzić na co Klienci narzekają lub co chwalą w przypadku Twojej marki. Pozyskane dane możesz odpowiednio wykorzystać do poprawy funkcjonowania firmy.

Jak przeprowadzamy badania wizerunkowe?

Aby przeprowadzić badania wizerunkowe dokonujemy szczegółowego audytu treści na temat danej marki, które są publikowane w sieci. To dzięki monitorowaniu aktywności internautów zdobywamy bezcenne informacje na temat postrzegania marki. 

Ustalamy, jak postrzegana jest nazwa Twojej marki, jej logotyp, ceny, opakowanie. Obecnie tego typu informacje są niezbędne do prężnego rozwoju biznesu. To dzięki nim będziesz wiedział, czy zmierzasz w dobrym kierunku. Staramy się dowiedzieć, czy Twoja marka jest postrzegana jako prestiżowa, nowoczesna, potrzebna czy być może uważana jest za zbędną, tandetną i zbyt drogą. Umożliwi to nie tylko ewentualne zmiany ale przede wszystkim zminimalizuje ryzyko niepowodzeń.

Dowiadujemy się skąd konsumenci czerpią informacje na temat marki, czy jest to strona www, media społecznościowe czy marketing szeptany. Lokalizujemy te miejsca i dokładnie sprawdzamy jej statystyki, liczbę aktywnych użytkowników czy też pozycję strony przy danych frazach.

Naszym celem jest również zorientowanie się, co internauci wiedzą na temat Twojego biznesu i jest postrzegany na tle branżowej konkurencji. W tym celu sprawdzamy pozycję konkurencyjnych firm. Ma to na celu poznanie tego, co ich wyróżnia i możliwe że przekonuje Klientów żeby wybrali obcą ofertę, by w kolejnej fazie wprowadzić potrzebne zmiany.

W badaniach wizerunkowych za pośrednictwem audytu treści w sieci, ustalamy również jakie są motywy zakupu Twoich produktów bądź usług i czy istnieją wzmianki o barierach zakupowych. Ustalenie tych motywów pomaga dokładnie określić dotychczasową grupę odbiorców do których trafia informacja o marce

Pod naszą lupą znajduje się także wpływ Twoich działań promocyjnych na postrzegania brandu, a także zweryfikowanie w jakim stopniu użytkownicy utożsamiają się z marką i jakie mają wobec niej oczekiwania. Określenie znaczenia i jakości działań promocyjnych przyczynia się do aktualizacji celów strategicznych zarówno tych długoterminowych jak i krótkoterminowych.

Monitoring sieci umożliwia nam również dotarcie do informacji o tym, jak postrzegani są Twoi stali klienci, ponieważ wizerunek użytkowników marki mówi o niej więcej niż możesz sądzić.

Chcesz zbadać wizerunek swojej marki i wznieś komunikację na wyższy poziom?

Aby przeprowadzić badania wizerunkowe dokonujemy szczegółowego audytu treści na temat danej marki, które są publikowane w sieci. To dzięki monitorowaniu aktywności internautów zdobywamy bezcenne informacje na temat postrzegania marki.