Rola marketingu rekomendacji w decyzjach zakupowych

ROLA MARKETINGU REKOMENDACJI W DECYZJACH ZAKUPOWYCH

 

Czym jest marketing rekomendacji?

Marketing rekomendacji to w dużym skrócie subtelne działania marketingowe, które mają na celu wywołanie fali rekomendacji produktu/usługi wśród konsumentów, należących do Twojej grupy docelowej.

Inaczej jest to po prostu dawanie konsumentom powodów do rozmów o naszym produkcie, marce czy usłudze!

Lecz cała sztuka polega na tym, żeby oni sami chcieli mówić o naszej firmowej ofercie.

Sprawa jest łatwiejsza niż mogłoby się wydawać, ponieważ ponad 60 proc. rozmów prowadzonych przez konsumentów dotyczy produktów i marek. Wiedza tego rodzaju jest cenną walutą towarzyską.

W Polsce to ciągle jeszcze obszar niewyeksploatowany, dopiero się rozwijający.

Dlatego marketerzy, mając odpowiednią wiedzę, są w stanie bardzo szybko dotrzeć z informacją do konsumentów i uzyskać bardzo szybką ich reakcję.

Marketing rekomendacji bazuje właśnie na łatwości i szybkości dotarcia, lecz przede wszystkim na wartościowym przekazie i zaufaniu.

Największą zaletą marketingu rekomendacji jest wysoka wiarygodność przekazywanych treści, a co za tym idzie, wysoka skuteczność działania.

Dobrze przygotowana i pokierowana kampania zapewnia duży zasięg, a ponadto kontrolę nad wynikami i cenne opinie zwrotne.

W badaniach „European Trusted Brands” przeprowadzonych przez firmę Nielsen wykazano, że 72% Polaków ufa informacjom pozostawionym przez innych użytkowników w sieci.

 

 

W jakim celu korzystać z marketingu rekomendacji?

Kiedy wchodzisz na rynek z nowym produktem to chcesz, aby był on konkurencyjny dla innych marek.

Dzięki funkcjonowaniu marketingu rekomendacji produkt ma szansę dotrzeć do jak największej liczby osób, które są w swoim środowisku liderami opinii i mogą zarekomendować produkt.

Proces ten także może również być wspierany kampaniami w Internecie i kreować pozytywny wydźwięk na portalach branżowych.

Marketing rekomendacji umożliwia nawiązanie dialogu między marką a jej odbiorcami, praktycznie bezpośrednio.

A kto rozmawia o markach i produktach? Krótko mówiąc – każdy!

  • Znajoma poleciła Ci trzymający w napięciu thriller na wieczór?
  • Która kancelaria jest godna najlepsza?
  • Gdzie kupisz ten produkt najtaniej w sieci?

Wybierając dany produkt lub usługę coraz częściej sugerujemy się opiniami i jest to dla nas naturalne.

Szukamy autentycznego przekazu, który podpowie nam czy warto czy też nie.

Dlatego tak dużą rolę w marketingu rekomendacji odgrywają portale opiniotwórcze, na których możemy znaleźć ważne dla nas treści.

Rola w decyzjach zakupowych

Działania marketingu rekomendacji mają na celu inicjowanie, podtrzymywanie i obserwację fali pozytywnych opinii o marce.

Zapoczątkowanie fali rekomendacji danej marki polega na tym, aby odpowiednio wybranej grupie konsumentów dostarczyć wiarygodny materiał budujący wizerunek marki lub świadomość na jej temat.

Dzięki temu coraz więcej osób dowiaduje się o marce lub produkcie.

Pozytywna i wiarygodna opinia w Internecie jest niezwykle istotna dla postrzegania marki.

Ufność w wiarygodność opinii przekłada się na decyzje zakupowe konsumentów.

 

Dlatego przygotujemy unikalną strategię, dzięki której Twój przekaz będzie jeszcze bardziej autentyczny:

  • Wchodzimy w interakcje:

 konsument – konsument lub konsument – marketer

  • Śledzimy potrzeby konsumentów
  • Otwieramy wątki dyskusyjne
  • Uczestniczymy w gorących dyskusjach
  • Promujemy produkt i usługi
  • Moderujemy treści w obszarze e-sklepów
  • Gasimy pożary

 

Zwiększ zyski i ciesz się dobrym wizerunkiem w sieci z Warsaw Media House.

 

 

 

Rola marketingu rekomendacji w decyzjach zakupowych
5 (100%) 1 vote