[:pl]Dlaczego warto zachęcać klientów do wyrażania opinii? [:]

[:pl]Internet to źródło wielu informacji oraz możliwości zależnych od naszych potrzeb.  Przykładowo zwróćmy uwagę na schemat dokonywania zakupów właśnie tą drogą. Często zanim podejmiemy decyzje zakupowe, dokładnie sprawdzamy czy interesujący nas produkt w pełni zaspokoi nasze potrzeby, tak  by zminimalizować ryzyko dysonansu po zakupowego, niezadowolenia. Analizujemy w tym celu informacje podane przez sprzedawcę (np. opisy), lecz czy tylko. Otóż często to nie wystarcza. Wiele razy o ostatecznej decyzji zakupu decydują również opinie o samym sprzedawcy. Nawet jeśli oferowany produkt będzie spełniał oczekiwanie, często nie zostanie on zakupiony z niepewnego źródła.

Kiedy ludzie najchętniej dzielą się swoją opinią? Gdy czują się zawiedzeni, a ich oczekiwania nie zostały spełnione. Dlatego ważne jest by zachęcać do wyrażania opinii KAŻDEGO klienta, tak by liczba pozytywnych komentarzy rosła dynamiczniej. Nie należy również zniechęcać się, gdy zauważymy wzrost negatywów. Są świetną wskazówką do tego by wiedzieć co poprawić by podnieść jakość swojej firmy oraz opinię w oczach klienta. Gdy zauważy on, że poprzez wyrażanie swojego zdania wpłynął na polepszenie danej rzeczy/ usługi, poczuje, że jest traktowany poważnie i będzie chętniejszy do udzielania opinii w przyszłości.

Brak jakichkolwiek opinii może zniechęcić niektórych klientów. W najlepszym wypadku, jeżeli będą bardzo zdeterminowani, zaczną szukać informacji w internecie i pytać o interesujące ich kwestie. Niestety na udzielane odpowiedzi nie mamy już wpływu, chyba, że sami je piszemy. Dlatego musimy dostarczać konsumentom informacji nad którymi „panujemy”, by działać skuteczniej i budować dobry wizerunek marki.

Niezwykle pomocny w tym przypadku jest właśnie marketing szeptany, który właśnie w ramach swoich działań dostarcza klientom szukanych przez nich informacji. Za pomocą jego działań zapewniamy klienta o wiarygodności, jakości i zadowoleniu, które poczuje po dokonaniu decyzji zakupowej. W ten sposób utwierdzamy go w tym przekonaniu. Regularnie prowadzony, monitoruje internet, przez co na bieżąco budujemy dobry wizerunek marki. Często bywa również tak, że pozytywne opinie na portalach lub blogach, skłaniają konsumentów do odwiedzenia strony przedsiębiorcy sprzedawcy i również skorzystania z jego usług.

A co z tymi negatywnymi komentarzami? Systematyczność to słowo kluczowe w tym temacie. Jeżeli chcemy być skuteczni to nie możemy zaniedbać tego obszaru. Reagować trzeba szybko, ale nie tylko po to by dostarczać informacje, ale też po to by nie zostawić obojętnie tych negatywnych wątków. Są one wartościowe dla nas, ale w oczach konsumentów bywają zniechęcające, więc konieczne jest zapanowanie również nad nimi.

Właśnie w tym specjalizują się domy mediowe takie jak nasz. Regularnie w profesjonalny sposób dbamy o wizerunek Państwa firm by budować dobrą opinię na temat produktów, usług, pracy i nie tylko. Swoją wiedzą i doświadczeniem wspieramy, by mogli Państwo rozwijać swój biznes i skutecznie konkurować z innymi podmiotami na rynku.[:]