[:pl]Jak usunąć firmę z Google?[:]

[:pl]Jak usunąć firmę z Google?

Wyszukiwarka Google jest dobrze wszystkim znana i codziennie przez nas wykorzystywana. Mówi się, że to ona skupia 93% ruchu wszystkich użytkowników Internetu i jest bezkonkurencyjna. Każdy prowadzący przedsiębiorstwo chce być w niej widziany, dbając o reklamę i konkurencyjność przedsiębiorstwa. Pozycjonowanie w Google to jedno z narzędzi, które wpływa na liczbę pozyskiwanych klientów i budowanie świadomości marki. Niejeden właściciel firmy walczy dziś o prawidłowo prowadzone zabiegi SEO. Jednak co w przypadku, gdy zależy Ci na zupełnie innym efekcie? Co jeżeli jako firma chcesz zniknąć z Google? Jak usunąć firmę z Google i nie pozostawić po niej najmniejszego śladu? Czy całkowita likwidacja wszelkich informacji o przedsiębiorstwie z najpopularniejszej wyszukiwarki jest w ogóle możliwa? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym artykule. 

Czy Google może o Tobie zapomnieć? 

Tak wiele mówi się o tym, by troszczyć się o jak najlepszą widoczność w sieci. Liczne szkolenia zdradzające najskuteczniejsze techniki pozycjonowania. Setki agencji specjalizujących się w SEO. Inwestycje w reklamy Google Ads… Szereg działań, które mają pozwolić na to, by wyszukiwarka Google wypozycjonowała stronę internetową firmy w trzech pierwszych pozycjach. Liczba internautów w Polsce wynosi obecnie prawie 30 mln, a z tej popularnej wyszukiwarki korzysta praktycznie każdy z nas każdego dnia. Dla wielu osób Google staje się synonimem słowa Internet. Nic więc dziwnego, że marki rywalizują o najlepsze pozycje wyszukiwań. 

Znacznie mniej mówi się o tym, jak z Google zniknąć. Powodów, które skłaniałyby przedsiębiorców do konieczności likwidacji wszelkich danych na temat firmy, jej działalności, produktów bądź usług może być kilka. Splajtowanie przedsiębiorstwa, przekształcenie firmy w zupełnie inną działalność i chęć odcięcia się od jej dawnego profilu, walka z czarnym PR zakończona porażką marki… To tylko niektóre z pojawiających się przyczyn chęci usunięcia wzmianek o firmie z Googla. Niestety, odpowiedź na pytanie jak usunąć firmę z Google nie jest prosta. Jeszcze trudniejsze okazuje się samo wykonanie takiego ruchu… W sieci w czasie każdej sekundy powstają tysiące, jak nie miliony przeróżnych publikacji. To ogromna ilość informacji przetwarzanych w Internecie, których niestety nie znajdziesz w tak szybkim tempie. Chcąc zniknąć jako przedsiębiorstwo całkowicie z Google stawiasz sobie niemałe wyzwanie!  Powszechnie znane są zapisy regulaminu Google, gdzie w kwestii likwidacji danych odnosi się głównie do danych osobowych. Osobie fizycznej łatwiej będzie zatrzeć po sobie ślady w sieci niż osobie prawnej. Zasmucimy Cię, ale dane dotyczące przedsiębiorstw stanowią informacje publiczne i Google nie ma obowiązku ich usuwać. Oznacza to, że całkowita czystka wzmianek w sieci, które w jakikolwiek sposób wiążą się z przedsiębiorstwem nie jest możliwa. Można na szczęście postarać się o to, aby takich wzmianek było możliwie jak najmniej. W jaki sposób? Szukając sposobów na to, jak usunąć firmę z Google warto w pierwszej kolejności rozpocząć działania od własnego podwórka i uważnie rozglądać się za każdą najmniejszą szansą na likwidacje fruwających po sieci wzmianek. 

Jak możesz zatrzeć ślady? 

Dążąc do usunięcia informacji o firmie z Googla zacznij od działań, które bez najmniejszego problemu wykonasz samodzielnie. Skontaktuj się z swoim developerem i zlikwiduj stronę internetową. Kolejnym krokiem, które pomogą, choć w części usunąć firmę z Google jest likwidacja mediów społecznościowych marki. Pamiętaj, że konto firmowe na Facebooku, Instagramie, Twitterze, YouTubie, LinkedIn nie wygasa od razu. Poszczególne kanały będą miały różnorodny system zacierania śladów istnienia firmy w sieci. Ponadto nie wszystkie wzmianki odnoszące się do działalności przedsiębiorstwa będzie można samodzielnie usunąć. W przypadku postów klientów, kontrahentów to działanie jest mocno utrudnione. Jeżeli będzie Ci na nim zależało to czekają Cię długie godziny monitorowania mediów społecznościowych w poszukiwaniu tych wzmianek i ich autorów. Następnie konieczne okaże się wystosowanie odpowiednich próśb i komunikatów. W tym działaniu zawsze może wyręczyć Cię grupa wyspecjalizowanych ekspertów zajmujących się monitoringiem sieci np. agencja Warsaw Media House. 

Poniższa tabela to zbiór informacji dotyczących likwidacji kont na poszczególnych portalach społecznościowych: 

Facebook Likwidacji konta firmowego może dokonać tylko i wyłącznie administrator strony. Należy w tym celu wejść w ustawienia ogólne, gdzie umieszczono przycisk: Usuń stronę. Profil firmowy zostanie zlikwidowany w ciągu dwóch tygodni.
Instagram W celu usunięcia profilu frmy na Instagramie należy będąc na nim zalogowanym wejść w link: https://www.instagram.com/accounts/remove/request/permanent/. Następne konieczne jest wciśnięcie klawisza Enter, po czym pojawi się wyczekiwany przycisk: usuń trwale moje konto.
Twitter W przypadku Twittera logujemy się do aplikacji korzystając z komputera, ponieważ jej likwidacja nie jest możliwa z wykorzystaniem urządzeń mobile. W ustawieniach prywatności znajdziemy możliwość dezaktywacji konta. Dążąc do całkowitej likwidacji firmowego profilu nie wolno nam się na niego logować miesiąc
LinkedIn Usunięcie profilu firmy w tym kanale wymaga spełnienia kilku ważnych kryteriów. Twoja strona musi być w chwili likwidacji stroną aktywną, a Ty jej administratorem. Nie możesz mieć aktywnej strony dotyczącej kariery. Zakazane jest także posiadanie powiązania z innymi stronami działającymi na portalu. Sprawdź, ilu pracowników dotychczas było powiązanych z stroną firmy. Jeżeli będzie ich ponad 100 to niestety nie zlikwidujesz konta. Usunięcie profilu nie będzie też możliwe, gdy na portalu będą aktywne kampanie reklamowe. Samej likwidacji dokonasz w prosty sposób, gdy spełnione będą wyżej wspomniane warunki. Wystarczy, że zalogujesz się jako administrator i skorzystasz z narzędzi administracyjnych, gdzie znajduje się możliwość dezaktywacji strony firmowej. Czas likwidacji konta to miesiąc
YouTube Usuwając na trwałe firmowy profil na YouTubie to trwała utrata wszystkich powiązanych z nim treści. Należy zalogować się na konto przedsiębiorstwa przy użyciu komputera i wejść w zaawansowanie ustawienia. W ten sposób szybko odnajduje się przycisk: usuń kanał, co wiąże się z koniecznością ponownego logowania. W odpowiedzi na pojawiające się zapytanie dotyczące likwidacji trzeba kliknąć w: chce na trwałe usunąć swoje treści i usuń mój kanał. 

By usunąć firmę z Google w możliwie jak największym stopniu musisz uzbroić się w cierpliwość i dokładność. Warto postawić na wspomniany monitoring Internetu z pomocą specjalnych narzędzi. Wykorzystując Semstor, Brand 24, Monitori, SentiOne czy darmowe Google Alerts możesz śledzić wzmianki dotyczące firmy, które opublikowano w sieci. Dzięki temu zyskujesz znacznie lepszą wiedzę o tym, co mówi się w Internecie o przedsiębiorstwie. W przypadku publikacji stricte dotyczących działalności firmy, a także negatywnych opinii możesz próbować kontaktować się z administratorami poszczególnych portali, witryn i forów zwracając się o ich pilną likwidacje tych treści. W przypadku hejtu warto wiedzieć, że możesz usunąć firmę z Google opierając się na wsparciu supportu samego Google. Z zapisów regulaminu wyszukiwarki wynika, że treści negatywne zawierające wulgaryzmy, odnoszące się do konfliktów między pracodawcą, a pracownikami bądź między konkurencyjnymi przedsiębiorcami jest jak najbardziej możliwe. Support Google osobiście zajmie się ich usuwaniem. Smutna prawda jest jednak taka, że powyżej opisane działania często spotykają się z brakiem jakichkolwiek reakcji. Kowalskich, którzy chcieliby usunąć z sieci negatywne opinie, czy wpisy dotyczące firm jest setki, jak nie tysiące. Chcąc usunąć firmę z Google, działając w pojedynkę możesz spotkać się z oporem. Wniosków o usuwanie publikacji niezgodnych z regulaminem Googla każdego tygodnia spływa wiele. Zanim Twój zostanie rozpatrzony może minąć sporo czasu. Na szczęście wcale tak nie musi być! 

Dlaczego warto sięgać po pomoc ekspertów? 

Doświadczony zespół specjalistów, który na co dzień zajmuje się likwidowaniem rozmaitych treści z Internetu ma nie tylko niezbędne umiejętności, ale również łatwiejszy kontakt z administratorami niż Kowalski. Zamiast tracić czas i nerwy walcząc o to, by usunąć firmę z Google zleć to zadanie ekspertom. Agencie public relations od lat zajmują się nie tylko kreowaniem wizerunku marek. Ich zadaniem dziś jest walka z rosnącym hejtem, a także dbałość o odpowiednią ilość wzmianek o firmach w sieci. Skuteczna likwidacja możliwie, jak największej liczby wpisów nawiązujących do działalności firm także leży w kompetencjach agencji. Jedną z najbardziej wyspecjalizowanych w monitoringu sieci i usuwaniu informacji z Internetu jest warszawska agencja PR Warsaw Media House. Zespół wyszkolonych specjalistów od lat nieustannie poszerza portfolio zadowolonych klientów. Chcesz zniknąć z sieci? Możesz śmiało skontaktować się z WMH jeszcze dziś![:]