Jak budować wizerunek artysty w internecie?

Wizerunek to inaczej sposób, w jaki dana osoba czy marka jest postrzegana przez innych. Czy wyrobienie sobie wizerunku w czyichś oczach, jest trudne? W zasadzie – nie. Pierwsze wrażenie robisz w ciągu zaledwie pierwszych kilkunastu – kilkudziesięciu sekund kontaktu. Na tej podstawie rozmówca czy obserwator najczęściej wyrabia sobie o tobie opinię. Jeśli jednak chcesz budować wiarygodny i pozytywny wizerunek, sprawa nie jest już tak oczywista. Nad spójnym, budzącym zaufanie wizerunkiem musisz pracować cały czas. Zastanawiasz się, jak budować wizerunek artysty w internecie?

Co to jest wizerunek w sieci?

Zgodnie z definicją słownikową wizerunek to sposób, w jaki dana osoba lub rzecz jest postrzegana i przedstawiana. Synonimem wizerunku jest m.in.: charakterystyka, wizja, wyobrażenie, opinia i odbicie. Jak więc widać wizerunek to przede wszystkim to, jak jesteś postrzegany przez innych. Warto przy tym pamiętać, że często wrażenie może być mylne. Dlatego powinieneś zwracać uwagę na to, co możesz usłyszeć na swój temat od innych i budować wizerunek taki, jakiego pragniesz. Monitoring opinii w sieci jest tutaj pomocnym narzędziem. Opinie w internecie mają duże znacznie. Opinie w social media mają szczególne znacznie w przypadku artystów i firm.

Piotr Sulewski ekspert firmy WMH Agency oraz biegły w dziedzinie marketingu przy Sądzie Okręgowym w Warszawie, udzielił komentarza do tego zagadnienia. Zwrócił uwagę na wizerunek w sieci. Piotr Sulewski: Obecnie pierwsze wrażenie robimy przede wszystkim w sieci. To właśnie przez internet nawiązujemy kontakty z przyszłymi współpracownikami czy klientami. Ma to swoje plusy i minusy. Wiele osób narzeka, że ma przez to mniejsze „pole manewru” związane z budowaniem wizerunku. Nie mogą oni na bieżąco reagować na odczucia osób przeglądających stronę czy wczytujących się w treści na social mediach marki. Nic bardziej mylnego. Budowanie wizerunku w sieci może być proste i przyjemne.

Jak bezpiecznie budować wizerunek w sieci?

Budowanie wizerunku artysty, firmy, czy marki w sieci to przede wszystkim obecność w wielu różnych miejscach i kanałach, gdzie możemy spotkać naszych odbiorców. Tym miejscem może być m.in.:

  • Strona internetowa firmy;
  • Firmowy, ekspercki blog tematyczny;
  • Profile na portalach społecznościowych np. Instagram, TikTok, Facebook, LinkedIn itp.;
  • Wypowiedzi w branżowych serwisach, gościnne artykuły tematyczne;

Dzięki tego typu praktykom możesz wzbudzić zainteresowanie odbiorców i przyczynić się do wzrostu świadomości na temat marki. To pierwszy krok na drodze zbudowania pozytywnego wizerunku artysty i marki osobistej w internecie. W dalszej kolejności warto pamiętać o spójności i regularności w budowaniu wizerunku w sieci.

Jak artysta powinien dbać o swoją markę osobistą?

Na wizerunek w tradycyjnym ujęciu tego pojęcia składa się między innymi wygląd, mowa ciała czy styl komunikacji. Wizerunek medialny opiera się przede wszystkim na stylu komunikacji. Ważne jest, aby twoje wypowiedzi w sieci były profesjonalne. Wypowiadaj się w sposób zrównoważony i pamiętaj, że w internecie „nic nie ginie”. Czasami lepiej powściągnąć emocje i nie udzielić komentarza, niż wypowiadać się w sposób, który mógłby być pejoratywnie odebrany przez internautów. Zwracaj także uwagę na to, komu udzielasz komentarza i gdzie zostanie od zamieszczony. Postaw na sprawdzone i cieszące się zaufaniem serwisy i portale. Pamiętaj również o monitorowaniu opinii w sieci.

Czym Jest Wizerunek Marki? – Dlaczego Warto o Niego Dbać?

Prawo do wizerunku jest chronione m.in. przez Kodeks Cywilny. Zgodnie z definicją art. 23 Kodeksu Cywilnego wizerunek uznawany jest dobra osobiste człowieka. Podlega ono również regulacjom Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zgodnie z ustawą nie ma ścisłej definicja tego, co to jest wizerunek. Jednak przyjęło się, że można go interpretować, jako podobiznę osoby w formie fotografii, obrazu czy rysunku. Jeśli więc uważasz, że twój wizerunek został naruszony, skontaktuj się z prawnikiem, który zinterpretuje sytuacje i podpowie, jakie kroki prawne możesz podjąć. Pomocna może okazać się analiza wizerunku w sieci wykonana przez biegłego sądowego z dziedziny marketingu.

opinie w sieci

Employer branding bez tajemnic – Jak budować wizerunek marki

Nie bez przyczyny znane i cenione firmy, takie jak Press Glass Holding, Adamed, Vectra, Polpharma, CCC, LPP, Columbus Energy, Polmlek, Mlekovita, Eveline Cosmetics, Apart, Biofarm, Kruk, Poczta Polska, Netflix, Audi cieszą się wiarygodnym i godnym zaufania wizerunkiem. Pracowały na to wiele lat, przez co teraz mogą pochwalić się wieloma stałych klientami. Jeśli chcesz popracować nad wizerunkiem swojej marki, możesz skorzystać z pomocy ekspertów WMH Agency. Opracują oni dla ciebie indywidualną i skuteczną strategię budowania wizerunku marki.