5 skutecznych porad jak odpowiadać na komentarze Gowork

Serwis Gowork zyskał ogromną popularność w Polsce i stale jest chętnie wykorzystywany nie tylko przez pracowników szukających informacji o firmach, ale również przez samych pracodawców do wystawiania ofert pracy i szukania doświadczonych specjalistów. Fakt jest jednak taki, że publikowanie anonimowych recenzji w sieci jeszcze nigdy nie było tak proste. Mowa tutaj zarówno o tych pozytywnych, jak i negatywnych. Jak sobie z nimi radzić? Jak odpowiadać na niepochlebne komentarze pojawiające się w serwisie na temat warunków pracy w firmie? Przeczytaj do końca i 5 niezawodnych metod, które sprawdzą się w takich sytuacjach!

1.Zadbaj o jak najszybszą reakcję

Podstawowa zasada, która sprawdza się w zapobieganiu wszelkim kryzysom wizerunkowym. Z reguły dzieje się tak, że najbardziej problematyczne są te wpisy, które zostaną pozostawione bez odpowiedzi. Użytkownicy publikujący dany komentarz czuje się wtedy całkowicie zignorowany i pozostawiony sam sobie. Bardzo często taka osoba w ramach rewanżu, w złości, publikuje podobne treści we wszystkich możliwych miejscach w internecie. W ten sposób z 1 negatywnego wpisu tworzą się dziesiątki, które nakręcają dodatkowe reakcje innych osób. Dlatego należy zadbać o jak najszybszą reakcję. W ten sposób okazujesz komentującemu szacunek i pokazujesz, że rozwiązanie danej sprawy jest dla Ciebie ważne. Jednak pamiętaj o tym, by nie działać pod wpływem emocji! Jeśli dany komentarz bardzo cię rozzłościł lub w jakikolwiek inny sposób wytrącił z równowagi, warto odczekać parę minut, a nawet godzin. Odpowiedź napisana w gniewie może być tragiczna w skutkach, bez względu na to, jak szybko została opublikowana!

2. Zachowaj profesjonalizm

Odpowiedzi na gowork opinie, zawsze powinny cechować się profesjonalizmem. Zadbaj o zachowanie zasad ortografii oraz niezbędne zwroty grzecznościowe. Nigdy nie narzucaj swojego zdania twórcy danego komentarza oraz nie podważaj jego opinii. Nie pozwalaj sobie również na uszczypliwe docinki i wulgarne słowa. To jeszcze bardziej pogrąży w firmę w oczach innych użytkowników. Tworząc odpowiedzi na gowork opinie o pracodawcy, koncentruj się tylko i wyłącznie na faktach i zawsze staraj się dążyć do rozwiązania określonego problemu. Eskalacja konfliktu w żadnym wypadku nie doprowadzi do niczego pozytywnego. Nawet jeśli dany komentarz nie zawiera opisu prawdziwych wydarzeń. Ty to wiesz, ale pozostali niestety nie. Zawsze postaraj się postawić na miejscu osoby, która opublikowała daną treść. Co nią kierowało? Jakie miała ku temu powody? Czy naprawdę wydaje Ci się że zrobiła to tylko po złości? A przede wszystkim jak się wtedy czuła? To właśnie odrobina empatii i zrozumienia może okazać się kluczem do sukcesu w czasie prowadzenia tego typu komunikacji.

3. Zaproponuj rozwiązanie

Same przeprosiny to czasami niestety za mało. Oczywiście powinny się one pojawić w każdej odpowiedzi na negatywny komentarz. Jednak warto pomyśleć również o zadośćuczynieniu i podjęciu specjalnych kroków. Jeśli opisana w opublikowanej recenzji sytuacja jest możliwa do rozwiązania, podejmij odpowiednie działanie. Nigdy nie ignoruj żadnych, nawet najmniejszych oznak łamania praw pracownika w Twojej firmie. Lepiej kilka razy zareagować na marne po pojawieniu się niewiarygodnego wpisu, niż raz nie zareagować, kiedy będzie to naprawdę potrzebne. Pisząc odpowiedź, odnieś się w konkretny sposób do zarzutu i zajmij stanowisko. Czasami dobrym rozwiązaniem jest zapytanie użytkownika, jakiej reakcji on oczekuje i z czym czułby się komfortowo. Takie decyzje należy jednak podejmować indywidualnie, ponieważ każda sytuacja jest inna i potrzebuje innego podejścia.

4. Inspiruj się działaniami innych

Gowork warszawa to bardzo duży portal, w którym znajduje się obecnie ponad 3 miliony opublikowanych komentarzy. Można znaleźć tam profile takie jak gowork neonet, gowork apart, a nawet firmy Bolt czy Amazon i wiele innych. Czasami najlepszym sposobem jest zerknięcie, jak z problematycznymi sytuacjami radzą sobie inni, często więksi gracze lub konkurencja! Takie małe dochodzenie może przyczynić się do uzyskania bardzo przydatnych informacji i inspiracji. Większe i bardziej doświadczone firmy mają już opracowane odpowiednie sposoby radzenia sobie z takimi treściami i można się wiele od nich nauczyć. Bardzo często nad odpowiedziami w serwisie pracują również specjaliści z działów HR, które mają odpowiednie wykształcenie w tej dziedzinie.

5. Tylko w ostateczności zdecyduj się na usunięcie wpisu

Czasami opublikowane komentarze to nic innego jak zwykły hejt. Wchodzenie w dyskusje z takimi osobami nie ma najmniejszego sensu. Zwykle prowadzi to do wymiany nieprzyjemnych wiadomości, które w żaden sposób nie przyczyniają się do rozwiązania konfliktu. Jeśli dodatkowo w tego typu opiniach pojawiają się obelgi, wulgarne słownictwo lub dane osobowe pracowników, to warto reagować czym prędzej, dowiedzieć się jak usunąć opinie z gowork i zgłosić dany wpis administratorom serwisu. Podejmą oni odpowiednie działania weryfikacyjne i w razie naruszenia regulaminu zdecydują się na skasowanie danej treści. Najważniejsze to nie panikować i nie szukać od razu informacji jak usunąć konto Gowork. Negatywne oceny zdarzają się nawet najlepszym pracodawcom. Niestety nie da się spełnić wymagań każdej zatrudnionej osoby, szczególnie w dużych firmach i korporacjach.