Jak reklamować klub sportowy w sieci?

Tak jak aktorzy dla widzów, tak sportowcy pracują dla kibiców. Bez ich wsparcia zarówno finansowego, jak i na trybunach, kluby sportowe zwyczajnie nie mogłyby istnieć. To dzięki zainteresowaniu kibiców, znajdują się sponsorzy i darczyńcy, którzy chcą wesprzeć dany projekt. Owszem niezmiernie ważne są również wyniki, ale te często przychodzą dopiero z czasem. Co może zrobić klub sportowy, żeby zwiększyć zainteresowanie medialne zarówno wśród kibiców, jak i potencjalnych sponsorów. Musi w jakiś sposób do nich dotrzeć. Jak reklamować klub sportowy w sieci? Zapytaliśmy o to Piotra Sulewskiego – eksperta WMH Agency oraz biegłego w dziedzinie marketingu przy Sądzie Okręgowym w Warszawie.

Jaki jest najlepszy sposób na reklamę?

Jak tłumaczy nasz ekspert: Obecnie, aby zwiększyć zainteresowanie klubem sportowym, nie obejdzie się bez aktywności w sieci. To właśnie w internecie można znaleźć nowe grupy odbiorców zainteresowane szeroko pojętym sportem i tym, co z nim związane – reklamą, usługami (np. pomocą psychologiczną lub fizjoterapeutyczną dla sportowców), czy też po prostu kibiców.

Dużą popularnością cieszy się obecnie reklama w social mediach. Zakładanie profili na portalach społecznościowych, może być bardzo dobrym posunięciem. Social media to miejsca, które łączą w sobie wiele pozytywnych z punktu reklamy cech – dodaje Piotr Sulewski. Dlaczego warto zdecydować się na reklamę klubu sportowego w social mediach? Przede wszystkim dlatego, że może ona skutecznie przyciągnąć do klubu zarówno kibiców, jak i sponsorów. Jest uniwersalna i tania. Wystarczy porównać ceny reklam w sieci, z kosztami które przyszłoby zapłacić klubowi za reklamę w telewizji.

opinie google

Jak napisać reklamę dla klubu sportowego?

W jaki sposób można reklamować klub sportowy w social mediach? Choć wydaje się to trywialne, wystarczy informować o tym, co na bieżąco dzieje się w klubie i informować czytelników o nadchodzących wydarzeniach i współpracach nawiązywanych z innymi markami. Dobrym rozwiązaniem jest nawiązanie współpracy ze szkołą np. w celu założenia uczniowskiej szkółki sportowej pod patronatem klubu. Reklama takich działań w social mediach pozwoli przyciągnąć uwagę potencjalnych zawodników i ich rodziców, a także sponsorów, którzy znajdą w takich działaniach niszę, także dla siebie.

Portale społecznościowe możesz wykorzystywać także do promocji i podziękowania sponsorom za ich wsparcie. Chociaż w przypadku klubów sportowych najbardziej charakterystyczne są współprace z markami sportowymi np., Martes Sport czy Nike, nie musisz się w ten sposób ograniczać. Przykładem może być Miejski Klub Sportowy Polonia Warszawa, który wśród sponsorów posiada firmy medyczne (Esse dla Zdrowia), a także Sii (dostawcę usług doradztwa technologicznego, transformacji cyfrowej, BPO i inżynieryjnych). Nie musisz się więc ograniczać i równie dobrze możesz szukać sponsorów wśród firm niezwiązanych głównie ze sportem np. UPS, Audi itp.

Ile kosztuje reklama w TV?

Czy reklama w TV jest dobrym rozwiązaniem dla klubów sportowych? Nawet gdyby tak było, większość jednostek sportowych po prostu na takie rozwiązanie nie stać. Reklama na TVP Sport czy Polsat Sport, szczególnie podczas rozrywek sportowych, jest naprawdę bardzo kosztowna. Przykładowo spot podczas transmisji Mistrzostw Świata w skokach narciarskich (emisja 28 lutego 2021), kosztował aż 91.5 tysiąca złotych. Na co dzień za reklamę przy serwisie sportowym przyszłoby ci zapłacić około 30 tysięcy złotych. Choć kwota o 2/3 mniejsza dla wielu klubów sportowych wciąż nieosiągalna (pamiętaj, że to tylko jeden spot). Inaczej wygląda sytuacja w social mediach.

gowork

Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Reklamując klub sportowy na Facebooku, możesz postawić na bezpłatną reklamę, np. tworząc grupy i fanpage swojego klubu sportowego. W ten sposób możesz dotrzeć do wielu lokalnych odbiorców. Jednak jeśli chcesz bardziej targetować swoją grupę docelową, dobrze jest postawić np. na posty sponsorowane i reklamy Facebook ads. Menager reklam Facebook jest prosty i intuicyjny w obsłudze, a koszt reklamy może się zamknąć nawet w 200 zł. Na skuteczną reklamę zazwyczaj jednak musisz przeznaczyć około 1000 zł. Pamiętaj, że jest to koszt, który zapewnia ci reklamę przez dużo dłuższy czas, niż pojedynczy spot w TV.

Ile kosztuje reklama na Instagramie?

Inaczej wygląda cennik reklam na Instagramie. W tym przypadku najczęściej koszty reklamy szacuje się na podstawie kliknięć (CPC). Szacuje się, że koszt reklamy na Instagramie wynosi od 0.2 do 2$ za kliknięcie. Tutaj wiele zależy od grupy docelowej, jej miejsca docelowego itp.