Jak robić kampanie wideo?

Format wideo staje się coraz bardziej popularny. Nie od dziś wiadomo, że ludzki wzrok przyciągają przede wszystkim obrazy, a nie słowa. Obraz może być o wiele mocniej nacechowany emocjonalnie i bardziej angażuje. Popularność serwisów z programami i filmami, np. Prime Video od Amazona, z roku na rok rośnie. Coraz więcej portali społecznościowych np. Instagram, Facebook wprowadza na swoich kanałach opcję relacji wideo. Siłą rzeczy niezwykłą popularność zyskały również reklamy i kampanie wideo w innych miejscach sieci. Zastanawiasz się, jak robić kampanie wideo? Sprawdź, jak tworzyć kampanie, które zapadną w pamięć tak jak reklamy Lego, Play czy Levi’s.

Tworzenie kampanii wideo na YouTubie

Specjaliści od e-marketingu rekomendują, aby przed stworzeniem pierwszej kampanii wideo, skorzystać z planera zasięgu Google Ads. Dzięki temu będziesz mógł odpowiednio zaplanować swoją kampanię, biorąc pod uwagę prognozowane zasięgi. Oczywiście, nie jest to jednoznaczne z tym że takie konkretne liczby „wykręcisz”. To tylko prognoza. Jednak z pewnością, dzięki planerowi znajdziesz punkt zaczepienia i będziesz wiedział, w jakim kierunku powinieneś pójść.

Zoptymalizuj kampanię

Jak w przypadku każdej innej formy reklamy, także przy kampaniach wideo niezwykle ważne jest dotarcie do konkretnej grupy odbiorców. W przypadku kampanii wideo na YouTubie musisz w pierwszej kolejności wybrać jej cel. Do wyboru masz: sprzedaż, potencjalni klienci, ruch w witrynie, rozważenie zakupu produktu danej marki lub świadomość i zasięg marki. Będziesz musiał więc wcześniej odpowiedzieć sobie na pytanie, co chcesz osiągnąć, dzięki danej reklamie. To niezwykle istotne, ponieważ zawęzi ci to listę podtypów kampanii do wyboru.

Podtyp kampanii określa jej format, który ma wpływ na optymalizację reklamy pod kątem wyznaczonego celu. Przykładowo jeśli twoim celem jest zwiększenie świadomości i zasięgu marki, w podtypie kampanii, możesz wybrać:

  • Kampanie wideo typu zasięg – czyli nastawione na jak największy zasięg w ramach ustalonego budżetu;
  • Out-Stream – czyli kampanie zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych potrzeb użytkowników urządzeń mobilnych;
  • Sekwencje reklam – czyli kilka reklam mających na celu opowiedzenie internautom historii produktu lub marki.

Więcej na temat celów i podtypów kampanii wideo znajdziesz w suporcie Google. Warto zapoznać się z tym, przed stworzeniem własnych treści.

Ustaw kampanię wideo

Dzięki ustawieniom kampanii wideo możesz dotrzeć do konkretnej grupy docelowej. Wykorzystaj tutaj takie dane, jak lokalizacja użytkowników, ich zainteresowania, czy dane demograficzne (np. wiek, płeć). Zaletą kampanii wideo na YouTubie jest również możliwość tworzenia poszczególnych grup reklam i łączenia kampanii w zależności od tematyki. Tworząc reklamę, skup się na umieszczaniu w reklamie wezwań do działania (CTA). Postaw na interakcje i bądź kreatywny. Jeśli brakuje ci pomysłów, możesz skorzystać np. z Pinteresta.

Jeśli uważnie prześledziłeś dane zawarte w planerze Google, na pewno nie będziesz miał problemu z określeniem, do kogo twoja reklama powinna być skierowana. Przy ustawianiu kampanii wideo warto zwrócić się o pomoc do specjalistów od budowania wizerunku w sieci i e-marketingu. Budżet reklamowy bardzo łatwo „przepalić”, czyli krótko mówiąc, stworzyć reklamę, która dotrze nie tam, gdzie trzeba. Taka kampania nie przyniesie ci zysków i może mieć negatywny wpływ na długoterminowe strategie marketingowe, związane nie tylko z formatem wideo.

Gdzie można korzystać z kampanii wideo?

Czy z utworzonych kampanii wideo, możesz korzystać tylko w Google i na YouTubie? Absolutnie nie! Z formatem kampanii wideo możesz spotkać się w wielu miejscach sieci. Szczególnie sprawdzają się one na portalach społecznościowych, np. Instagramie gdzie internauci nastawieni są na szybkie zdobywanie informacji. Kampania wideo świetnie wpasowuje się do ich potrzeb i preferencji. Film z YouTube możesz bez problemu pobrać za pomocą bezpłatnego programu Youtube video downloader. Możesz pobierać filmy zarówno z poziomu komputera, jak i urządzenia mobilnego.