Jak skutecznie usunąć konto Gowork

Nie da się zaprzeczyć, że serwis GoWork to skarbnica wiedzy na temat firm. Od momentu, gdy w 2005 roku umożliwiono użytkownikom dzielenie się swoimi doświadczeniami na temat pracy w danych przedsiębiorstwach, portal cieszy się niesamowitą popularnością. Od tego czasu zgromadził już ponad 3 mln komentarzy, a liczba ta ciągle rośnie. Jednak wielu pracodawców nie jest zadowolonych. Zdarza się, że firmy muszą konfrontować się z nieuczciwymi i fałszywymi opiniami na swój temat. Co zrobić w takiej sytuacji? Czy w ogóle można i jak usunąć konto Gowork lub opinie umieszczane w serwisie? Na te pytania znajdziesz odpowiedź w poniższym artykule!

Gowork opinie i ich znaczenie

Gowork Warszawa, bo to właśnie tam mieści się siedziba firmy, powstał w roku 1990 jako firma zajmująca się pośrednictwem pracy na rynki zachodnie. Obecnie GoWork może pochwalić się aż 14 placówkami w 13 największych miastach Polski. Po 15 latach działalności, czyli w 2005 roku, zdecydowano się również na uruchomienie forum dla pracowników, na którym mieli możliwość wymieniania się swoimi doświadczeniami na temat warunków pracy w danych przedsiębiorstwach. Serwis wyszedł również z inicjatywą „Zero tolerancji dla mobbingu, krzyku, płaczu w firmie”, udostępniając specjalne narzędzie służące do dialogu między pracodawcami a pracownikami. Wszystko to miało na celu poprawienie warunków pracy i ograniczenie przypadków mobbingu lub innych nadużyć. Obecnie GoWork opinie o pracodawcy wykorzystywane są już nie tylko przez osoby szukające pracy i sprawdzające co może im zaoferować dana firma, ale również przez samych pracodawców. Gowork daje im możliwość zbierania regularnego feedbacku od kandydatów i obecnych pracowników i wchodzenie z nimi w interakcje w razie potrzeby. W ten sposób pracodawcy mogą szybko reagować w razie potencjalnego kryzysu wizerunkowego lub gromadzić dane mające na celu poprawę warunków pracy i zwiększenie zadowolenia swoich pracowników, co często przekłada się na wzrost ich wydajności i większą lojalność wobec firmy.

komentarze gowork

Czy warto być na GoWorku?

To bardzo ciężkie pytanie, na które każdy powinien odpowiedzieć sobie indywidualnie. Bez wątpienia jest to serwis z niesamowitym potencjałem, bardzo często niedoceniany i bagatelizowany przez przedsiębiorstwa. Jeśli firma chce prowadzić skuteczne działania employer brandingu, to pojawienie się na portalu Gowork jest po prostu niezbędne. Świadczy o tym, chociażby fakt, że w serwisie można znaleźć takie profile jak GoWork apart czy GoWork neonet. Jednocześnie decydując się na pojawienie się w serwisie, trzeba liczyć się z faktem, że nie wszystkie publikowane tam treści będą pozytywne. Jest to po prostu niemożliwe. Niektóre marki mogą pochwalić się nawet 40 tysiącami opinii! Niestety nie da się zadowolić każdego i naturalne jest to, że wśród takiej liczby pojawią się również głosy niezadowolenia i pewne uwagi. W takiej sytuacji nie trzeba więc od razu zastanawiać się jak usunąć opinie z GoWork. Najrozsądniejszym rozwiązaniem jest zaakceptowanie, że negatywne komentarze będą się pojawiać i mądre reagowanie na nie. Tak naprawdę, firma, która ma same pozytywne opinie, jest mniej wiarygodna niż tak, która posiada również kilka nieprzychylnych. W tym pierwszym przypadku ludzie zaczynają podejrzewać, że coś jest nie tak i że wpisy mogą być moderowane i usuwanie przez właściciela przedsiębiorstwa.

Roletix rolety

Jak zadzwonić do Gowork ?

Prawda jest brutalna, najgorsze co można zrobić to usunąć negatywną opinię i udawać, że nic się nie stało, a ona nigdy się nie pojawiła. W większości przypadków przyczyni się to do wywołania efektu Streisand. Jest to zjawisko, w którym na skutek prób cenzurowania treści lub właśnie usuwania pewnych informacji dochodzi do ich szybkiego rozprzestrzenienia się w krótkim okresie wśród ogromnej liczby odbiorców. Odpowiednia reakcja to podstawa. Decydują się na wejście w dialog w twórcą komentarza, musisz pamiętać o kilku kwestiach. Przede wszystkim nigdy nie podważaj jego uczuć. Wykaż się szacunkiem i empatią. Zawsze przepraszaj za zaistniała sytuację i nie daj się ponieść emocjom. Nawet jeśli dany wpis wywołał u Ciebie uczucie złości, to przed przystąpieniem do odpowiedzi musisz trochę ochłonąć. Tworzenie odpowiedzi pod wpływem emocji nigdy nie kończy się niczym dobrym. Pamiętaj o profesjonalnym i kulturalnym tonie. Zawsze skupiaj się na faktach, nie na domysłach. Odpowiedź, która będzie wyczerpująca i odniesie się do stawianych zarzutów, wskazując na ich bezpodstawność, będzie zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem. Komentujący nie poczuje się zignorowany, a w dodatku pozostali użytkownicy zobaczą, że w sytuacji spornej firma nie umywa rąk od odpowiedzialności i pomocy, a to korzystnie wpłynie na jej wizerunek.

Czy możliwe jest usunięcie konta firmy z serwisu Gowork?

Niestety zdarza się tak, że odpowiadanie na pomówienia nie wystarcza. Niektóre firmy z tego powodu decydują się na usunięcie konta z serwisu Gowork. Oczywiście jest to możliwe. Specjalny wniosek o usunięcie profilu może złożyć zarówno sam przedsiębiorca, jak i wyznaczony pełnomocnik w jego imieniu. Według informacji udostępnionych w regulaminie portalu, w takiej sytuacji konto powinno zostać usunięcie w terminie do 21 dni od otrzymania wyżej wspomnianego zgłoszenia. Usunięcie konta z portalu jest trwałe. Profil może zostać jednak przywrócony w wyjątkowych sytuacjach. Na przykład w przypadku złożenia przez przedsiębiorcę dedykowanego wniosku o przywrócenie profilu lub w chwili podpisania umowy współpracy na Złoty Profil Przedsiębiorcy.