Jak usunąć komentarz o firmie z Gowork

Rozwój nowoczesnych technologii i powszechny dostęp do internetu sprawił, że dzielenie się swoimi opiniami i doświadczeniami na różne tematy z innymi osobami, jeszcze nigdy nie było tak proste, jak obecnie. Nie inaczej jest w przypadku recenzji dotyczących miejsca pracy. Pracownicy coraz chętniej publikują na serwisach opiniotwórczych swoje komentarze i opowiadają czego można się spodziewać, zatrudniając się w danej firmie. Co robić, gdy część publikowanych wpisów mija się w prawdą i jest wynikiem działań nieuczciwej konkurencji lub jednego, niezadowolonego pracownika? Przeczytaj do końca i dowiedz się jak usuwać komentarze o firmie z serwisu Gowork.

Siła recenzji na Gowork.pl

Z pozoru wydawać by się mogło, że pojedyncze wpisy umieszczane w sieci nie mają żadnego znaczenia. Czy aby na pewno? Dane jasno wskazują, że ponad 90% osób przed dokonaniem zakupu przeprowadza reaserchu w sieci i czyta co najmniej jedną, a nawet kilka opinii na temat produktu i całej marki. Czy inaczej jest w czasie poszukiwania pracy? Nie do końca. Ludzie również bardzo chętnie sprawdzają informacje na temat przyszłych pracodawców w Internecie. Poszukują nie tylko informacji na temat zarobków, ale również panującej w firmie atmosfery, dostępnych benefitów czy możliwości rozwoju. Popularne serwisy z ogłoszeniami o pracę, serwisy z opiniami i grupy w mediach społecznościowych pozwalają uzyskać naprawdę dokładne dane na temat pracodawcy. Bardzo często jest to decydujący element przeważający na decyzji, czy dana osoba zdecyduje się aplikować na dane stanowisko, czy też nie.

pozycjonowanie google maps

Czy warto wierzyć opiniom o pracodawcy, które są zamieszczone w internecie?

I tak i nie. Decydując się na czytanie opinii w sieci, warto mieć na uwadze, że nie wszystkie publikowane tam treści są szczere i autentyczne. Bardzo często nieuczciwa konkurencja decyduje się na publikowanie komentarzy mających naruszyć dobrą opinię innej firmy. Niekiedy również niezadowoleni pracownicy lub nawet niedoszli pracownicy publikują dziesiątki komentarzy na rożnych portalach, podając się za każdym razem za inną osobę. Jednak wśród tych wszystkich treści znajdują się również bardzo rzetelne i merytoryczna opinie, z których można czerpać naprawdę wartościowe informacje. Zawsze warto również wejść na stronę internetową pracodawcy i profile serwisy w mediach społecznościowych, być może tam znajdziemy jakieś przydatne informacje, które pomogą również zrewidować treści, które wcześniej znaleźliśmy na portalach opiniotwórczych. Jak w przypadku większości rzeczy w naszym życiu, liczy się tutaj przede wszystkim zdrowy rozsądek.

Usuwanie komentarzy na Gowork – czy jest możliwe?

Każdy pracodawca znajdując na profilu swojej firmy negatywnie komentarze, zacznie obawiać się konsekwencji. To naturalna reakcja. Jednak bardzo wiele osób pod wpływem emocji decyduje się na usuwanie negatywnych opinii w internecie. Niestety nie zawsze jest to dobry wybór i nie zawsze jest to możliwe. Jako użytkownik i właściciel profilu w serwisie Gowork nie mamy możliwości samodzielnego kasowania opinii. Jednak jeśli, których z wystawionych wpisów narusza regulamin portalu, to może zostać zgłoszony do moderacji w celu dodatkowej kontroli i ewentualnego zarchiwizowania. Wtedy nie jest on widoczny dla nikogo, jednak jego treść w dalszym ciągu przechowywana jest w archiwum strony, gdyby kiedyś była potrzebna na przykład w przypadku ewentualnej sprawy sądowej.

opinie gowork

Usuwanie negatywnych opinii google i gowork – czy warto?

Usuwanie negatywnych komentarzy bardzo często kończy się jeszcze większym kryzysem wizerunkowym niż sam opublikowany niepochlebny wpis. Jak wskazują statystyki, kasowanie recenzji jest jednym z najczęstszych powodów utraty zaufania konsumentów. Zdecydowanie lepiej położyć większy nacisk na komunikację z komentującymi. Przytrafiła Ci się negatywna opinia? Odpowiedz na nią! Przede wszystkim podziękuj osobie komentującej za poświęcenie czasu i stworzenie wpisu, następnie przeproś za zaistniałą sytuację i ewentualnie poproś o dodatkowe informacje, jeśli takowe są potrzebne. Możesz również, co będzie bardzo dobrze widziane przez innych użytkowników, zaproponować jakieś rozwiązanie sytuacji lub zadośćuczynienie. Na pewno wpłynie to pozytywnie na wizerunek marki. Dobrym sposobem jest również przeniesienie dyskusji do strefy prywatnej. Można zrobić to, prosząc o wiadomość e-mail lub o kontakt telefoniczny.

Co zrobić gdy nie ma się czasu na prowadzenie moderacji treści?

Systematyczny monitoring wzmianek pojawiających się na temat firmy w sieci może zajmować sporo czasu i bardzo często wymaga specjalistycznych narzędzi takich jak Brand24, Google Alerts, Sprout Social czy Sotrender. Warto wyznaczyć do tego zadania specjalną osobę w firmie, która zostanie również e-rzecznikiem marki i będzie wchodzić w dyskusje z użytkownikami zostawiającymi swoje opinie w serwisach. Tego typu działania można przekierować również do firmy zewnętrznej. Praktycznie każda Agencja PR Poznań czy Agencja PR Kraków posiada w swojej ofercie wsparcie w tym zakresie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, możesz również skontaktować się ze specjalistami z agencji WMH Agency, którzy mają wieloletnie doświadczenie w kreowaniu pozytywnego wizerunku marek w Internecie. Nie zwlekaj! Już dzisiaj zadbaj o to, jak twoja firma jest postrzegana przez Internautów.