[:pl]Marketing Szeptany Oferta[:]
[:pl]Działania marketingowe w digital to szereg różnorodnych technik komunikacji marki z grupą docelową. Jedną z najskuteczniejszych form dotarcia do klienta jest teraz tzw. word of mouth marketing, czyli marketing szeptany. To prosta i bezpośrednia technika docierania do grupy docelowej z informacjami na temat danej marki, jej produktów i usług. Cechą charakterystyczną marketingu szeptanego jest naturalne szerzenie rekomendacji w celowo wzbudzanych dyskusjach np. na forach internetowych, branżowych portalach, mediach społecznościowych. Prowokując rozmowy w sieci o marce, produktach bądź usługach możemy nie tylko budować pozytywny wizerunek, ale również otoczyć potencjalnych klientów wsparciem, udzielając wskazówek i rozwiewając wszelkie wątpliwości. W obliczu faktu, że dziś 91 % klientów szukając produktów lub usług ufa opiniom znalezionym przede wszystkim w sieci warto postawić na solidne rekomendacje. Dziś z marketingu szeptanego z powodzeniem korzystają marki z różnicowanych segmentów. Jesteś firmą z branży beauty? A może prowadzisz kancelarie prawną lub catering dietetyczny? Ta sprawdzona technika marketingowa jest dla Ciebie!
Dlaczego warto postawić marketing szeptany?
Jeżeli nie ma Cię w sieci to nie istniejesz! To stwierdzenie sprawdza się zwłaszcza w przypadku biznesu. Prowadząc firmę powinieneś zadbać o jej obecność w Internecie. To sieć jest obecnie jednym z najskuteczniejszych kanałów komunikacji z potencjalnymi klientami. Odpowiednio przeprowadzone działania digitalowe mogą bardzo szybko przyciągnąć do Twojej marki konsumentów, kontrahentów, a nawet pracowników. Korzystając z marketingu szeptanego dbasz o rozgłos. To za pośrednictwem wzmianek pojawiających się na wybranych forach, portalach, grupach społecznościowych budujesz rozpoznawalność marki. Dobrze dobrane miejsca publikacji tzw. szeptanki przynoszą spore zainteresowanie. Aby prawidłowo je określić potrzebujesz szczegółowej analizy swojej grupy docelowej, jej potrzeb i problemów. To dzięki niej dotrzesz do niejednego miejsca w sieci, gdzie pojawia się Twój potencjalny klient. Stawiając na skuteczny marketing szeptany budzisz rosnące zaufanie konsumentów. Opinie znalezione w Internecie są uznawane za znacznie bardziej wiarygodne niż jakikolwiek przekaz reklamowy. Nie bez powodu przed dokonaniem większości decyzji zakupowych sprawdzamy rekomendacje na temat interesujących nas produktów bądź usług w sieci. Dbając o możliwie jak największą liczbę pozytywnych opinii jako marka znajdziesz się wśród tych najbardziej polecanych! Dzięki temu uzyskasz nie tylko wzrost sprzedaży, ale także rosnące uznanie wśród grupy docelowej. Kiedy ktoś nam coś poleca, albo zdecydowanie odradza to najczęściej uznajemy, że dana osoba robi to w dobrej wierze i warto posłuchać jej wskazówek.
Profesjonalnie zaplanowane i przeprowadzone kampanie z wykorzystaniem marketingu szeptanego przynoszą oczekiwane sukcesy. Zachowując wiarygodność i naturalność szeptanki można osiągnąć wiele. czystym sumieniem możemy przyznać, że doskonałym przykładem na to są zadowoleni klienci Warsaw Media House. Zespół ekspertów na początku każdej tego typu kampanii wyznacza realne i mierzalne cele. Przykładem jest m.in. prowadzenie marketingu szeptanego w celu zwiększenia ruchu na stronie internetowej, budowanie profesjonalnego wizerunku, a także wysokie pozycjonowanie marki w sieci.
W jakich branżach marketing szeptany jest najefektywniejszy?
Siła rekomendacji działa w zdecydowanej większości branż. Zdziwisz się, ale dobre opinie mają takie samo znaczenie zarówno dla rolników, kosmetyczek, lekarzy, prawników, czy niań. Każdy kto prowadzi biznes wie, jak wiele warte może być dobre słowo na temat jego produktu bądź usługi wyszeptane przez znajomego do znajomego. W ten sposób należy właśnie prowadzić działania marketingu szeptanego. Naturalne wplatanie przekazu reklamującego daną markę w swobodną dyskusję między członkami konkretnej grupy docelowej może przynieść efekty. Przykładem branży, która doskonale odzwierciedla efektywność szeptanki jest branża beauty i branża fit. To tutaj dbające o swoją urodę i figurę kobiety chętnie dzielą się między sobą opiniami na temat stosowanych diet, kosmetyków lub wykonywanych ćwiczeń. Niejedna marka z tego segmentu zbudowała swoją rozpoznawalność i zyskała zaufanie klientek aktywnie udzielając się na kobiecych forach i portalach. Nie gorzej jest również w branży ubezpieczeń lub bankowości. Potencjalni klienci szukający odpowiedzi na trapiące ich pytania przeczesują sieć. To doskonała okazja do reklamy, którą za pomocą marketingu szeptanego w ostatnich latach świetnie wykorzystała niejedna instytucja ubezpieczeniowa, czy bankowa. Rynek nieruchomości jest równie chłonny! Jeżeli statystyczny Kowalski szuka sprawdzonego dewelopera to przede wszystkim zwróci uwagę na to, co na jego temat pisze się w Internecie. Lekarze i prawnicy równie szybko docenili siłę marketingu szeptanego stawiając na rozpowszechnianie pozytywnych opinii o swoim doświadczeniu i skuteczności. Niejeden przedsiębiorca zdążył się już przekonać, że dbanie o dobre imię w Internecie to gwarancja wysokich przychodów. Jeżeli cały czas zastanawiasz się, czy marketing szeptany jest dla Ciebie to przestań! Przetestuj tę formę reklamy i przeanalizuj efekty. Jesteśmy przekonani, że nie będziesz chciał z niego zrezygnować.
Zalety marketingu szeptanego
Zbudowanie świadomości marki, zdobycie zaufania i poprawa pozycjonowania w sieci to tylko kilka podstawowych zalet marketingu szeptanego. Jest ich znacznie więcej! Przede wszystkim należy podkreślić fakt, że szeptanka nie jest nachalną formą reklamy. Dopóki przeprowadza się ją w profesjonalny sposób pozostaje mile widzianą. Uznawana za zupełnie naturalną jest pozytywnie przyjmowana przez grupę docelową. Dzięki niej nie budzisz niechęci, która może powstać w wyniku innych działań marketingowych. Stosując marketing szeptany wcielasz się w potencjalnego klienta, poznajesz jego potrzeby, oczekiwania i problemy. Uczestnicząc w dyskusjach masz dostęp do bezcennego źródło wiedzy i inspiracji. Dzięki zdobytym informacją możesz ulepszać swoje produkty lun usługi, albo postawić na zupełnie nowe. Nikt inny lepiej niż Twój klient nie podpowie Ci, co warto poprawić lub zrobić, aby marka była odpowiedzią na potrzeby całej grupy klientów. Dlatego korzystaj z marketingu szeptanego, jak tylko możesz!
Nie każdy przedsiębiorca wie, że szeptanka pozwala zdobyć nie tylko konsumenta. To doskonała metoda, która pomaga również dotrzeć do potencjalnych partnerów biznesowych. Za pomocą rekomendacji i merytorycznych dyskusji masz szansę przyciągnąć zainteresowanie nawet tych kontrahentów, którzy dotąd wydawali się nieosiągalni.
Marketing szeptany pomaga również w rekrutacji i utrzymaniu pracowników. Nieustanna rotacja to dziś problem wielu firm. Twoja może tego uniknąć! Dbając o opinie na temat warunków pracy w przedsiębiorstwie działasz jak magnez dla zupełnie nowych pracowników. Zniechęcasz również skutecznie już zatrudnionych do odejścia. W końcu nikt nie chce rezygnować z posady w rekomendowanym i podziwianym przedsiębiorstwie.
Ponadto za pośrednictwem szeptanki miażdżysz konkurencje. Kiedy o Twojej marce pojawia się znacznie więcej przychylnych opinii niż o marce Y, to z nią wygrywasz. Regularnie i profesjonalnie prowadzony marketing szeptany chroni reputacje Twojej firmy nawet w przypadku działania nieuczciwej konkurencji. Coraz częściej okazuje się, że konkurenci rynkowi nie uznając zasad fair play stawiają na hejt. Mając silne zaplecze pozytywnych rekomendacji pozyskanych w ramach marketingu szeptanego nie musisz obawiać się wyparcia Twojej marki z rynku.
Jak u nas robi się marketing szeptany?
W Warsaw Media House marketing szeptany jest działaniem podejmowanym od lat. Pracowaliśmy z szerokim wachlarzem firm z różnorodnych branż. Każda z nich wymagała ułożenia odpowiedniej strategii kampanii marketingu szeptanego. Dzięki temu, że na początku współpracy zawsze opracowujemy brief i przeprowadzamy dogłębną analizę, praca naszego zespołu kończy się realizacją postawionych celi. Słuchając potrzeb klientów i badając ich grupy docelowe wiemy, gdzie i jak wdrożyć działania z zakresu marketingu szeptanego. Unikając jak ognia sztuczności i nachalności kreujemy pozytywny wizerunek w sieci. Jeżeli chcesz rozpocząć przygodę z marketingiem szeptanym napisz do nas lub zadzwoń. Umówimy się na spotkanie i przy pysznej kawie ustalimy szczegółowy plan działania, by wspólnie osiągnąć upragniony sukces.[:]