[:pl]Na czym polega content marketing?[:]

[:pl]Marketerzy od dawien dawna doceniali dobrej jakości, wartościowe teksty. Nie bez powodu content marketing tak szybko zyskać na popularność i stał się jednym z najczęściej wykorzystywanych narzędzi promocyjnych. Użyteczne treści potrafią nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale również wspierają prowadzone działania SEO i wpływają pozytywnie na wizerunek marki. Na czym dokładnie polega content marketing i czy warto go zastosować w każdej branży? Dowiedz się koniecznie!

 

Content marketing – definicja

Content marketing równie często może być spotykany pod nazwą marketing treści. W głównej mierze polega na dzieleniu się w sieci dobrymi jakościowo, wartościowymi i poprawnie zoptymalizowanymi treściami. Oczywiście nie muszą one ukazywać się tylko i wyłącznie pod postawią suchego tekstu, chociaż jest to najczęściej spotykana metoda. Do content marketingu można wykorzystać również filmy wideo, kolorowe infografiki, materiały dźwiękowe, podcasty, a nawet webinaria czy coraz popularniejsze w ostatnim czasie TikToki. Najważniejsze, by w tym wszystkich wychodzić naprzeciw oczekiwaniom użytkowników. Odpowiadać na nurtujące ich pytania, zaspokajać ich ciekawość i sprawić, by chcieli wrócić! Na tym właśnie polega content marketingu. Na budowanie długotrwałej relacji z odbiorcami i wzmacnianiu ich lojalności wobec marki.

warsaw media house opinie

 

Najważniejsze cele content marketingu

Przed przystąpieniem do działania, warto wiedzieć jakie cele stawia przed sobą content marketingi i co można dzięki niemu osiągnąć. Przede wszystkim nie można nie wspomnieć o wzroście świadomości marki. Marketing treści sprawia, że informacja na temat firmy trafia do dużej ilości osób. Czasami po raz kolejny, a czasami po raz pierwszy. Zwiększa się liczba potencjalnych klientów. W dużej mierze przyczynia się także do budowania pozytywnego wizerunki marki i budowania dobrych relacji z klientami. Korzystnie wpływa na e-pr i pozwala reagować w przypadku kryzysu wizerunkowego. Jest to szczególnie ważne, jeśli zależy nam na tym, by klienci nie tylko do nas trafiali, ale także wracali. Pośrednio dzięki content marketingowi można zwiększyć ruch na stronie internetowej i liczbę konwersji. Jak widać po tych kilku przykładach marketing treści to niesamowite narzędzie, które pomoże osiągnąć praktycznie każdy cel. Profesjonalnie przygotowane teksy mogą być także ważnym czynnikiem wpływającym na pozycjonowanie witryny. Pod warunkiem, że zostaną w nich uwzględnione odpowiednie słowa kluczowe.

 

Content marketing zewnętrzny i wewnętrzny

Działania content marketingowe można podzielić na wewnętrzne i zewnętrzne. Ten pierwszy obejmuje kanały komunikacji, w których to my jesteśmy osobami decydującymi. Chodzi tutaj między innymi o stronę internetową firmy, kanały w mediach społecznościowych, blog firmowy czy profil w serwisie YouTube. Działania w tym obrębie mają zachęcić użytkowników do jak najdłuższego spędzania czasu w określonych miejscach. Budują relację ze stałymi i potencjalnymi klientami oraz pełną funkcję informacyjną. Natomiast zewnętrzny content marketing skupia się na publikowaniu treści w serwisach zewnętrznych. Mogą to być popularne portale internetowe, witryny influencerów, fora dyskusyjne, grupy tematyczne czy serwisy streamingowe. Głównym celem działań zewnętrznych jest zwiększenie ruchu na własnej witrynie i dotarcie do nowych klientów. W ten sposób można również pozyskiwać linki, które korzystnie wpływają na pozycjonowanie strony www. Zarówno marketing zewnętrzny, jak i wewnętrzny odgrywają bardzo ważne role, dlatego też plan content marketingu powinien uwzględniać każdy z nich. Tylko wtedy będzie można wycisnąć z kampanii wszystko, co najlepsze i cieszyć się jej efektywnością i szybkim osiągnięciem celów.

 

opinie o agencji PR WMH AENCY

 

Niezbędne narzędzia w content marketingu

Profesjonalna kampania wymaga profesjonalnego przygotowania. Niezbędne w tym celu będą odpowiednie narzędzia, które pomogą wykonać audyt treści i przeprowadzić monitoring marki w sieci. W tym celu można wykorzystać programy takie jak Senuto, Semrush, Surfer czy Ahrefs. Ich użycie pozwala określić, jakie są najczęściej wyszukiwane frazy przez użytkowników. Dobrym wyborem będzie skorzystanie również z Brand24, służącego do monitorowania wszystkich wzmianek o marce, produktach z branży i wybranych słowach kluczowych. Nie bez znaczenia w całym procesie będą też Raporty Google Analytics, z których można pozyskać ogromną ilość danych na temat firmy i jej klientów.

 

Jak zawsze mieć pomysł na treści w content marketingu?

Z pozoru proste zadanie, po pewnym czasie może okazać się nie do przeskoczenia. Skąd wiedzieć czego potrzebują nasi klienci? Na jakie pytania szukają odpowiedzi, a co za tym idzie, na jakich treściach warto się koncentrować? W takiej sytuacji przydatna może okazać się dobra agencja content marketing. Z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi, mogą oni śledzić wszystkie branżowe nowinki i bardzo szybko się do nich odnosić. Dodatkowo lata praktyki specjalistów pozwalają szybko określić, które tematy są warte uwagi, a których lepiej nie ruszać. Doświadczeni marketerzy mają również wiedzę na temat Real Time Marketingu, który w doskonały sposób może zostać połączony z marketingiem treści. Tym sposobem można osiągnąć jeszcze lepsze efekty w jeszcze krótszym czasie. Niestety nie jest to wykonalne na własną rękę. Niezbędna jest tutaj nie tylko fachowa wiedza, profesjonalne oprogramowanie, ale również bardzo duża ilość czasu, które osoby zajmujące się innymi obowiązkami w firmie, zwykle po prostu nie posiadają.

 

 [:]