Oczernianie firmy w internecie – jak sobie z nim radzić?

Oczernianie firmy w internecie - jak sobie radzić

Oczernianie firmy w internecie jest niestety coraz częstszym zjawiskiem. Nie da się ukryć, że dobre imię firmy jest swoistą gwarancją co do rzetelności danej działalności, która przyciąga i pozwala utrzymać klientów. Oczywiście, bardzo ważnym elementem w budowaniu opinii o marce są opinie, które mogą pozostawiać w różnych miejscach klienci. Niestety, czasami firmy są oczerniane w internecie. Jak z tym walczyć?

Oczernianie firmy w internecie

Dlaczego oczernianie firmy jest popularne?

W dzisiejszym świecie, zanim ktoś zakupi produkt lub usługę w internecie, to najpierw szuka na jej temat różnych opinii. Co więcej, dostępnych jest naprawdę wiele miejsc, w których tego typu recenzje mogą się pojawić. Niestety, ma to też pewną wadę. W przypadku, gdy w sieci zaczną pojawiać się negatywne opinie, to w bardzo szybkim stopniu mogą się rozprzestrzenić w wielu miejscach w internecie. Warto też dodać, że wiele firm zdaje sobie z tego sprawę, więc czasami celowo w ten sposób atakuje inną markę.

Dzięki tego typu nieczystej zagrywce jest ona w stanie zniechęcić przyszłych klientów do skorzystania z oferty firmy z negatywnymi komentarzami. Co powoduje, że jest duża szansa, iż potencjalni klienci trafią do marki stosującej niemoralne działania. Oczywiście, jest to zachowanie, które powinno być potępiane, lecz firmy, które je stosują, czują się bezkarne.

Jak chronić się przed oczernianiem?

Tak naprawdę nie można chronić się przed tego typu działaniami. Bez względu na to, w jaki sposób dana firma będzie działała, to i tak może stać się celem takich ataków. Jednakże należy pamiętać, że najlepszą obroną jest szybkie reagowanie. W momencie, w którym zauważysz, że pojawiają się negatywne komentarze, musisz przystąpić do działania.

Przede wszystkim warto na nie odpowiedzieć, a w samej wiadomości zaproponować rozwiązanie sytuacji. Warto też wspomnieć o tym, żeby osoba, która wystawiła opinię, skontaktowała się drogą mailową w celu dokładnego przeanalizowania sprawy. Oczywiście, taki komentarz nie rozwiązuje całej sytuacji, lecz potencjalni klienci zobaczą, że Twoja firma dąży do rozwiązania problemu, co pozytywnie wpłynie na jej wizerunek.

Jak radzić sobie z oczernianiem firmy?

Administratorzy różnych portali i for nie odpowiadają za treści, które dodają użytkownicy. Jednakże nie oznacza to, że tolerują wszystkie komentarze. Każdy może domagać się usunięcia oczerniającego wpisu, który narusza prawo. Należy jednak pamiętać, że wysyłając takie zgłoszenia, należy dokładnie opisać całą sytuację, dlaczego dana opinia powinna zostać usunięta i jakie prawa narusza.

Oczywiście, nie jest to jedyne rozwiązanie, bowiem w niektórych sytuacjach dana recenzja może kwalifikować się jako przestępstwo. Między innymi chodzi tutaj o podawanie różnych nieprawdziwych informacji, które podważają profesjonalizm oraz wiarygodność marki. Niestety, aby udowodnić winę, należy samemu rozpocząć działania i wystąpić do sądu z aktem oskarżenia.

Oczernianie firmy w internecie

Oczernianie firmy w internecie

Oczernianie firmy w internecie jest zdecydowanie negatywnym zjawiskiem, z którym trzeba walczyć. Zawsze, gdy pojawia się negatywna opinia, należy na nią odpowiedzieć. Jeśli sytuacja umożliwia przejście na drogę prawną, to warto z niej skorzystać.

Oczernianie firmy w internecie – jak sobie z nim radzić?
Oceń wpis