[:pl]Opinie w internecie – z jaką siłą na nas oddziałują? Poznaj moc rekomendacji![:]
[:pl]
Kiedy ktoś zachwala zalety jakie ma jakiś produkt lub usługa to wywołuje swoim zachowaniem rosnące zainteresowanie. Dlaczego? Ponieważ wszyscy kierujemy się tzw. społecznym dowodem słuszności. Idąc dalej tym tropem trzeba przyznać, że nieprzypadkowo w dzisiejszych realiach publikowane są różnorodne opinie w internecie np. w mediach społecznościowych. Siła ich oddziaływania na potencjalną grupę odbiorców zaczyna drastycznie rosnąć. W końcu komunikaty zamieszczane w Internecie rozchodzą się z prędkością światła. Nie bez powodu tak doceniany stał się influencer marketing. Liderzy internetowych opinii, którzy mają spore grona fanów to prawdziwy skarb dla marek stawiających na rozpoznawalność i wzrost sprzedaży. Jednak to nie wszystko… Moc rekomendacji można osiągnąć korzystając z rozmaitych sposobów.
Z poniższego artykułu dowiesz się, dlaczego powinieneś dbać o pozytywne rekomendacje i w jaki sposób możesz je uzyskać. Podpowiemy Ci, jak wizerunek w sieci potrafi wpłynąć na rosnące lub spadające słupki sprzedaży. Wskażemy również, jak sprytnie wykorzystać buzz marketing do podniesienia liczby korzystnych rekomendacji o Twojej firmie. Tym razem stawiamy przed Tobą tajemnice mocy rekomendacji oraz efektywnych sposobów jej pozyskania. Udanej lektury!
OPINIE W INTERNECIE A PR – DLACZEGO TO TAKIE WAŻNE?
Opinie mają dziś większe znaczenie niż kiedykolwiek – zwłaszcza te, które pojawiają się w Internecie. To dzięki nim rośnie rozpoznawalność marki, a wraz z nią zainteresowanie jej ofertą. Dlatego jeżeli zależy Ci na biznesowym sukcesie to jednym z elementów, o które musisz zadbać są rekomendacje. Bez nich trudno się dziś wybić na konkurencyjnym rynku. Publikowane opinii w internecie mają wpływ na kształtowanie wizerunku danego brandu. Przeważnie przedsiębiorcy dążą do tego, aby PR ich firmy był możliwie jak najlepszy. Wizerunek w sieci przekłada się na zyski finansowe i nie pozostaje obojętny dla kontaktów biznesowych z kontrahentami oraz pozycji przedsiębiorstwa jako pracodawcy. Przykładowo, na podstawie poszukiwanych opinii potencjalny klient może podejmować swoją decyzje zakupową, a potencjalny pracownik rozważać aplikacje na konkretne stanowisko.
Dopóki PR wokół marki jest pozytywny wszystko jest w porządku. Kiedy wpisując w wyszukiwarkę Google internauta dociera do opinii wskazujących na profesjonalizm przedsiębiorstwa, wysoką jakość produktów/usług, zadowolenie wyrażane w rekomendacjach dotychczasowych klientów – PR sprzedaje Twój biznes. Tego typu publikacje zachęcają do kontaktu z firmą i zapoznania się z jej portfolio. Zwłaszcza, gdy pozytywne opinie w internecie są wyrażane przez osoby znane w danej branży, które spełniają rolę tzw. liderów opinii. Wtedy Twój PR nabiera rażącej mocy.
NIE BEZ POWODU OPINIE W INTERNECIE DZIAŁAJĄ!
Nie bez powodu do reklam różnorodnych produktów wybiera się znane i cenione gwiazdy. Siła oddziaływania, którą kryją w sobie opinie w internecie jest ogromna i wykorzystywana od lat. Dlatego warto stawiać na rekomendacje uzyskiwane od osób rozpoznawalnych. Nikt nie sugeruje, abyś pisał lub dzwonił do Jenifer Lopez czy Roberta Lewandowskiego… Wystarczy, że skorzystasz z opinii jakie wystawią o Twojej marce i jej dziełach znani w Twojej branży influencerzy. Skorzystaj z potencjału influencer marketingu i sprawdź, jak gwiazdy Internetu mogą poprawić wizerunek w sieci kreując dla Ciebie pozytywny PR.
Znacznie gorzej jest, gdy w Internecie zaczynają pojawiać się negatywne komentarze o marce, jej produktach czy usługach. Wtedy masz do czynienia z tzw. czarnym PR, którego nie wolno pozostawiać samemu sobie. Niejeden zignorowany komentarz wskazujący na wady produktów, niedoskonałość usług bądź mankamenty samej marki stał się punktem zapalnym do kryzysu wizerunkowego w sieci. Naucz się odróżniać hejtujące komentarze od negatywnych opinii, które mogą być uzasadnioną reakcją klienta. Pamiętaj, że hejt to złośliwa opinia mijająca się z prawdą nie mająca żadnych racjonalnych podstaw. Nierzadko przyjdzie się z nim zmierzyć. Z niektórymi hejterami wejście w dyskusje może pozwolić wyjść z niewygodnej sytuacji obronną ręką. Zwłaszcza, gdy chronisz swój PR bazując na twardych dowodach.Natomiast zdarza się też takie komentarze, których poziom pozostawia tak wiele do życzenia, iż trzeba będzie te opinie usunąć.
UNIKAJ NEGATYWNYCH OPINII OD KLIENTÓW
Same negatywne komentarze wskazujące na np. wadę produkcyjną, opóźnioną obsługę klienta itp. to sygnały na jakie koniecznie należy reagować naprawiając problem i przepraszając za jego powstanie. Zapamiętaj, że sytuacja w której pojawiają się tego typu opinie w internecie odpowiednio rozwiązana może przełożyć się na pozytywny wizerunek w sieci. Liczy się tutaj czas i sposób reagowania. Na przykład – jedna z firm zajmująca się dostarczaniem przesyłek w ramach przeprosin za opóźnienia i zniszczenie paczki przesłała do klienta nie tylko jego zamówienie, ale również dodatkowo kosz pełen słodyczy. Przyznasz, że to miły gest? Takie reakcje wywołują pozytywne opinie, które mogłyby się nie pojawić w sieci, gdyby nie poprzedzający je kryzys. W ten sposób jako marka pokazujesz, że potrafisz poradzić sobie w każdej sytuacji.
BUZZ MARKETING – JAK SZEPTAJĄC ZADBAĆ O DOBRĄ OPINIĘ W INTERNECIE?
Zdecydowana większość konsumentów zanim wyda pieniądze sprawdza w sieci informacje na temat interesujących ich produktów, usług lub firm. Jeżeli rekomendacje okazują się pozytywne to najczęściej potencjalny klient podejmuje decyzje zakupową. Dlatego warto zwracać się do dotychczasowych konsumentów z prośbą o wystawianie recenzji dla Twoich produktów/usług. Media społecznościowe, firmowa strona www lub strona internetowa e-sklepu, tematyczne fora to miejsca, w których powinny pojawiać się komentarze oceniające Twoją markę i jej dzieła. Zachęcaj klientów wskazując im gdzie mogą napisać o Tobie dobre słowo np. dołączając krótki liścik do przesyłki lub pozostawiając tego typu prośbę w mailu z terminem kolejnej wizyty/spotkania. Dobrze napisana prośba (uwaga! Warto tutaj zadbać o skuteczny content marketing) zadziała.
Innym rozwiązaniem, z którego warto skorzystać mając na celu e-PR firmy jest buzz marketing. Czy słyszałeś już o tym rozwiązaniu? To marketing szeptany, który pomaga budować pozytywny wizerunek w sieci. Umiejętnie realizowane działania buzz marketingowe przekładają się na wzrost zainteresowania marką i jej ofertą. Źle realizowany buzz marketing może skutecznie odstraszać, o czym również musisz pamiętać decydując się na to działanie. Co to oznacza? Buzz marketing nie może przypominać spamu, czyli np. nie możemy korzystając z opcji kopiuj/wklej publikować rekomendacji danego produktu na wszystkich branżowych portalach czy forach. To jedna z najgorszych praktyk! W ramach marketingu szeptanego warto zatroszczyć się o rekomendacje, jakie zostaną opublikowane w naturalny sposób. Na przykład w wątkach dyskusji dotyczącej rozwiązań problemów powiązanych z Twoimi usługami lub produktami. Takie opinie okazują się efektywne i przekładają się na wzrost sprzedaży.
POSTAW NA PROFESJONALNY BUZZ MARKETING I E-PR
Troskę o profesjonalnie realizowane działania w zakresie buzz marketingu i e-PR warto zlecić specjalistom. Doskonale znamy rzeczywistość biznesową i wiemy, że nie każdy przedsiębiorca ma czas by dbać o wizerunek w sieci. Skoro jest on podstawą sukcesu warto przekazać go w ręce ekspertów. Grono sprawdzonych profesjonalistów znajdziesz w Warsaw Media House, gdzie niewygórowane ceny usług łącza się z wysoką skutecznością podejmowanych działań. Oddaj rekomendacje w sprawdzone ręce i umów się na spotkanie z WMH jeszcze dziś.
WMH sp. z o.o. sp.k, ul. Wrzesińska 12 lok 1, 03-713 Warszawa (Port Praski).
LinkedIn, Facebook, Instagram, Publikacje Prasowe
[:]