Pozycjonowanie w Mapach Google – pompa ciepła

Wpisując wybraną frazę w wyszukiwarkę Google, bardzo często można po chwili zauważyć propozycje wizytówek firm znajdujących się w najbliższej okolicy. Wynika to z faktu, że algorytm serwisu chce udostępniać użytkownikowi te informacje, które najprawdopodobniej są dla niego najbardziej przydatne i wartościowe. Obecne algorytmy Google działają bardzo sprawnie i dokładnie i potrafią rozpoznać czy wybrana fraza ma charakter lokalny, czy odnosi się innej tematyki. Dlatego tak ważne są działania pozycjonujące, by nasza wizytówka google moja firma była widoczna dla jak największej liczby użytkowników! Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj koniecznie!

Zadbaj o zweryfikowanie konta Google.

Dla wielu użytkowników działających z wizytówką może wydawać się to niezwykle proste i logiczne. Jednak nie każdy o tym pamięta. Niektóre osoby zakładając wizytówkę dla swojej firmy, zupełnie pomijają ten etap i nie mają świadomości, że nie wszystko działa tak jak należy. Proces weryfikacji wizytówki musi zostać dokończony w 100%, dopiero wtedy będziemy mogli korzystać ze wszystkich zalet, jakie daje nam to narzędzie.

2. Zdobywaj opinie od klientów!

Recenzje mają niesamowitą moc. Potrafią sprawić, że firma odniesie ogromny sukces na rynku, ale również utrudnić działanie przedsiębiorstwa. Dlatego ważne są profesjonalne działania public relations i ochrona wizerunku marki. Oczywiście podstawą jest dobra jakość oferowanych usług i produktów, ale liczy się również obsługa klienta i kontakt na każdym etapie transakcji. Pamiętajmy również, że w sieci bardzo często pojawiają się opinie o pracodawcy. Warto mieć na uwadze także ten element!

3. Zdjęcia i ich jakość

Twoja wizytówka świeci pustkami i nie widnieje na niej żadne zdjęcie? To bardzo niedobrze. Wysokiej jakości zdjęcia mają ogromny wpływ na pozycjonowanie wizytówki. Pokaż użytkownikom, jak wygląda siedziba firmy, jej pracownicy lub każda poszczególną pompą ciepła znajdująca się w ofercie. Zobaczysz efekty bardzo szybko!

4. Prawidłowa kategoria działalności

Wiele osób myśli, że wizytówka google maps nie ma większego znaczenia. Ta grupa ludzi niestety nawet nie wie, ile traci. Jednak by profil działał odpowiednio, wszystkie umieszczone w nim informacje muszą być poprawne, w tym właśnie kategoria działalności. Jeśli nie wiesz, jaką zaznaczyć, podejrzyj, co wybrała firma konkurencyjna zajmująca się sprzedażą i montażem pomp. Pamiętaj, że kategoria powinna odnosić się dokładnie do branży, w której działasz i usług, jakie oferujesz.

5. Aktualizuj!

Algorytmy Google uwielbiają aktualizacje i systematyczne działanie. Profile, które aktualizują swoje konta w Google+ są zdecydowanie wyżej pozycjonowane niż te, które bagatelizują takie działania. Dlatego też zadbaj o to, by regularnie publikować nowe wpisy, zdjęcia i odpowiadać na umieszczone przez internautów komentarze. Jeśli nie masz na to czasu, może Ci w tym pomóc agencja marketingowa.

6. Uzupełnij dokładnie dane kontaktowe

Z pozoru bardzo oczywista rzecz. Jednak w Google dalej można znaleźć niesamowitą ilość wizytówek niezawierających numeru telefonu lub odnośnika do strony internetowej. Co gorsza, czasami profile udostępniają nieaktualne dane, tym samym wprowadzając potencjalnych klientów w błąd! Nie ma nic gorszego niż dodzwonienie się do firmy, która okazuje się być zupełnie inną niż ta, której poszukiwaliśmy!

7. Wykorzystaj opcję uzupełnienia usług firmy

Bardzo często zdarza się tak, że nie wykorzystujemy wszystkich udostępnionych w wizytówce funkcji. A szkoda! Użytkownicy preferują szybki dostęp do informacji, nie tylko tych o firmie, ale również jej produktach. Warto więc poświęcić chwile czasu i uzupełnić wszystkie dostępne pola, w tym te o usługach firmy. Dzięki temu zwiększamy szansę na to, że klient w razie potrzeby zgłosi się właśnie do naszej firmy, bo znajdzie tam to, czego potrzebuje w szybkim czasie!

8. Stwórz Business site

Pewnie aktualnie przecierasz oczy ze zdumienia i zastanawiasz się, czym dokładnie jest Business site. Wiele firm posiada już swoją witrynę internetową, więc ignoruje możliwość stworzenia dodatkowej strony biznesowej marki. A warto! Nie jest to nic skomplikowanego ani nie zajmuje dużo czasu. Warto więc skorzystać z tej opcji, szczególnie że business site daje nam możliwość dodania opisu firmy oraz linku do głównej strony firmowej i jeszcze dodatkowo indeksuje wpisy z wizytówki Google Maps.

9. Atrybuty w Google Maps

Od dość długiego czasu w wizytówce Google można oznaczyć atrybuty. Są to specjalne oznaczenia informujące użytkowników o dodatkowych funkcjonalnościach lub udogodnieniach, które oferuje dana firma. W przypadku lokali gastronomicznych może być to na przykład bezpłatny dostęp do Wi-fi, a w przypadku firmy sprzedającej pompy ciepła na przykład darmowa wycena czy darmowy parking dla klientów pod siedzibą. Dobrze wiedzieć, że niektóre atrybuty można edytować samodzielnie, jednak wiele z nich zależy tylko i wyłącznie od klientów i oznaczeń, jakich dokonają oni osobiście.

10. Przeglądaj statystki!

Chcesz wiedzieć, jak sprawdza się Twoja wizytówka i co jeszcze można by poprawić? Od tego właśnie są statystki, do których ma dostęp każdy właściciel wizytówki. Wystarczy, że zalogujesz się w Menadżerze Profilu Firmy i w menu wybierzesz opcję „statystki”. Jak widzisz to nic trudnego! Jeśli wiesz jak usunąć konto google i jak je założyć oraz jak wystawiać opinie w serwisie, to na pewno poradzisz sobie również z tym elementem!