Reklama sklepu z ubraniami w internecie

Reklama sklepu z ubraniami w internecie może wydawać się ciężka. Do agencji marketingowych, tj. WMH Agency bardzo często trafiają przedsiębiorcy związani z lokalnymi butikami i sklepami z ubraniami. Zastanawiają się oni, jak przebić się przez konkurencyjne sieciowe sklepy z ubraniami, takie jak Sinsay, 4f, TK Maxx itp., które oferują ubrania w dużo niższych cenach, choć nie zawsze lepsze jakościowo. Czy wobec tego da się przekonać do siebie klientów? Jak tłumaczy ekspert WMH Agency, a zarazem biegły w dziedzinie marketingu przy Sądzie Okręgowym w Warszawie Piotr Sulewski – jest to możliwe. Jednak wymaga od przedsiębiorców zaangażowania w marketing i promocję marki.

Jak założyć sklep internetowy z ubraniami?

W przypadku sklepu z ubraniami w sieci wszystko to, co związane z obecnością marki w internecie w pewnym stopniu odpowiada za jej reklamę. Już wybór platformy e-commerce może mieć wpływ na przyszłe pozyskiwanie klientów, przyciągnięcie ich zainteresowania i skłonienie do skorzystania z oferty. Platforma e-commerce dla sklepu z ubraniami powinna przede wszystkim być prosta i intuicyjna. Zarówno dla ciebie, jak i dla internautów. Przed wyborem najlepszej dla siebie sprawdź m.in.:

  • Czy zapewnia bezpieczne utrzymywanie i zarządzanie danymi?
  • Jakie ma funkcjonalności?
  • Czy umożliwia łatwe zarządzanie sprzedażą np. przyjęcie zamówienia i płatności, wysyłka, obsługiwanie e-maili transakcyjnych itp.?
  • Jak możesz wykorzystać platformę w działaniach SEO np. blog, rekomendacje itp.?

Choć to ułatwienia przede wszystkim dla ciebie, mają one wpływ także na odczucia klientów. Są równie ważne co UX czy promowanie marki w sieci. Możliwość dokonania szybkiej płatności i bezpieczeństwo danych w serwisie, są dla kupujących równie ważne co responsywność strony, czy czytelna nawigacja.

promocja sklepu

Gdzie założyć sklep internetowy z ubraniami?

Na jakiej platformie e-commerce najlepiej założyć sklep z ubraniami? Obecnie największą popularnością cieszą się RedCart, SkyShop, Shopbase, Zyro, Weebly. Najlepiej przeanalizować te platformy pod kątem indywidualnych potrzeb i preferencji. Pomóc ci w tym mogą doświadczeni specjaliści od e-marketingu Warsaw Media House.

Jak wypromować sklep internetowy z ubraniami?

Według eksperta WMH Agency Piotra Sulewskiego pierwszym krokiem do promocji marki sklepu z ubraniami w sieci jest właśnie zadbanie o powyższe podstawy. Jednak największa praca związana z marketingiem zaczyna się dopiero w tym momencie. Jak tłumaczy: Kiedy zadbasz o podstawy związane z założeniem i obsługiwaniem sklepu online z ubraniami, możesz łatwiej wprowadzać wszelkie działania związane z promocją sklepu np. pozycjonowanie, reklama w social mediach i blogach. Najważniejsze to jednak stworzyć dobrą witrynę internetową, do której będziesz mógł odsyłać swoich klientów.

Jak wybrać skuteczną reklamę sklepu internetowego z ubraniami?

Obecnie dużą popularnością i skutecznością cieszą się działania związane z marketingiem szeptanym np. influencer marketingiem. Możesz pozyskiwać współpracę ze znanymi osobowościami z branży modowej i wysyłać do nich swoje produkty w zamian za recenzję na ich blogu czy profilach w social mediach. W ten sposób wykorzystujesz zasięgi osób, które posiadają bardzo duży wpływ na decyzje konsumenckie odbiorców. Alternatywą, z której warto korzystać, jest pozycjonowanie witryny w wynikach wyszukiwarek internetowych (SEO), a także budowanie własnych zasięgów w portalach społecznościowych – dodaje Piotr Sulewski.

monitoring opinii w sieci

Na czym polega reklama sklepu na Facebooku?

Jednym z najlepszych portali społecznościowych, które dają duże możliwości przy reklamie sklepu z ubraniami w internecie, jest Facebook. Umożliwia on łatwe targetowanie grupy odbiorców, dzięki czemu łatwiej ci będzie trafić do osób faktycznie zainteresowanych twoimi ubraniami. Oprócz Facebook Ads możesz korzystać także z bezpłatnych form reklamy np. udzielanie się na grupach, stworzenie FanPage. To proste i skuteczne rozwiązanie, dzięki czemu twoja marka ma szansę stać się tak rozpoznawalna, jak CCC, H&M, Zara, Mohito itp.