[:pl]VR sposobem na trafniejsze targetowanie reklam do konsumenta[:]

[:pl] VR sposobem na trafniejsze targetowanie reklam do konsumenta

Wirtualna rzeczywistość podbija rynek już od kilku lat. Swoje zastosowanie znalazła również w reklamach, będąc nowym trendem. Dawne dotąd sprawdzające się metody marketingowe i reklamowe przestają wystarczać. W erze, w której konsument ma przesyt różnych informacji dotarcie do niego ze swoim produktem/ofertą/usługą jest wyzwaniem nie łatwym do osiągnięcia. Wzrasta, więc znaczenie nowych technologii takich jak VR. Na czym on jednak polega i w jaki sposób może przysłużyć się osiągnięciu zysków?

Nowe technologie = nowe możliwości

VR to technologia informatyczna, która przedstawia obraz podobny do świata rzeczywistego. Tworzy się w nim różne symulacje np. dla pilotów, treningi wojskowe, modele prac remontowych, konstrukcyjnych czy medycznych.  Scenariusze tych wizualizacji przebiegają czasami w ekstremalnych warunkach czy w nietypowych sytuacjach. Jak widać ma on szerokie zastosowanie dzięki czumu zaistniał także w reklamie.

By móc doświadczyć wirtualnej rzeczywistości potrzebny jest jednak odpowiedni sprzęt – okulary/ gogle. Nie jest, więc to reklama, która daje możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Jednakże daje możliwość dotarcia do ścisłego grona konsumentów, na których nam szczególnie zależy. Nawet najbardziej dopracowany przekaz reklamowy może okazać się nieskuteczny, jeśli trafi do niewłaściwych odbiorców. Trafność przekazu ma znaczenie!

Wirtualna rzeczywistość była już wykorzystywana przez wiele dużych marek takich jak Coca-Cola,  McDonald, sieć hoteli Marriott, Volvo czy Redbull. Przeanalizujmy kampanię dwóch z tych gigantów.

Redbull to marka znana nie tylko z produkcji napojów energetycznych, ale i sponsorowania sportów ekstremalnych. Nawiązała współpracę z RewindFX i przygotowała Virtual Reality Experience. Wykorzystując nowoczesną technologię i okulary Oculus, umożliwiono sportowe doświadczenie – przelot specjalnym samolotem i okrążenia toru w Ascot.

Sieć hoteli Marriott postanowiła z kolei teleportować nowojorskich nowożeńców w 90 sekund na.. Maui! W pobliżu instytucji udzielającej śluby ustawiono dwie kabiny, po wejściu do których zakładano Parom Młodym okulary i przenoszono je w  idealne na miesiąc miodowy miejsca na świecie. Po za atrakcjami i widokami w odległych miastach, uczestnicy mogli obejrzeć także wnętrza mieszczącego się tam luksusowego hotelu sieci Marriott.

Bez wątpienia obie te firmy dostarczyły swoim klientom wiele ekstremalnych, pozytywnych emocji, co z kolei buduje ich wizerunek w oczach odbiorców.

Czy wykorzystanie VR w reklamie jest, więc przełomem? Z jednej strony jest to bardzo atrakcyjna forma przekazu dająca odbiorcy możliwość przeżycia czegoś niesamowitego, patrząc jednak z drugiej strony by móc tego doświadczyć potrzebny jest zestaw do wirtualnej rzeczywistości, co znacznie ogranicza liczbę odbiorców. Na pewno jest to jednak krok w kierunku projektowania reklam i ich innowacji. Nie ulega wątpliwości, że wirtualna rzeczywistość jest technologią, która będzie nadal rozwijana – zarówno w zakresie rozrywki, jak i zastosowań w różnych branżach.[:]