[:pl]Walka z hejtem jest skuteczna?[:]
[:pl]
WALKA Z HEJTEM – METODY WALKI Z HEJTEM
Walka z hejtem jest konieczna, gdy jesteśmy atakowani negatywnymi opiniami. Hejt to zjawisko bardzo popularne w dzisiejszych czasach, więc znaczenie tego pojęcia jest znane wszystkim internautom. Można się z nim spotkać w różnych zakamarkach w sieci. Przybiera różne formy, będąc niejednokrotnie wręcz wulgarnym i obraźliwym. Nie zawsze bywa również uczciwy i uzasadniony. Ciężko znaleźć osobę, która by go nie doświadczyła lub zaobserwowała, a jego popularność przecież wciąż wzrasta. Tutaj nasuwa się pytanie, czy można z nim jakoś walczyć? I czy walka z hejtem ma sens? Istnieją dwie możliwości odpowiedzi na to pytanie oraz wiele możliwości walki z hejtem
WALKA Z HEJTEM – JAK ROBIĆ TO MĄDRZE?
Pierwszą z nich jest bierne podejście do nieprzychylnych treści. Oznacza to, że nie okazujemy reakcji na działania osoby hejtującej. Jest to dobre i złe rozwiązanie sytuacji. W zależności o jaką sprawę chodzi jeżeli nie podejmiemy prób rozwiązania problemu może to wywołać nasilenie się działań osoby hejtującej, poprzez to, że poczuje się bezkarna. Możliwość bycia anonimowym jest zachętą do wyrażania swoich frustracji w sposób bezkarny i swobodny. W przypadku, gdy osobą hejtującą jest na przykład klient sklepu może przynieść to taki skutek, że poczuje się on zignorowany, a jego problem zbagatelizowany co z kolei powoduje nasilenie się dysonansu po zakupowego oraz chęci do wyrażana negatywnych opinii.
Jak widać przyjęcie takiej postawy nie byłoby dobrym rozwiązaniem. Trzeba uważać również by nie popadać ze skrajności w skrajność. Nawiązanie próby wyjaśnienia sytuacji, czyli przybranie aktywnej postawy walki z hejtem również musi zachować pewne zasady. Jeżeli hejt w internecie przybiera formę regularnej kłótni i walki o to kto ma rację to i tak stratna jest osoba hejtowana. No bo przecież skoro ktoś ją hejtuje to musi z nią być coś nie tak. Przez co często sprzedawcy lub pracodawcy tracą w oczach potencjalnych klientów lub pracowników. Walczyć z hejtem trzeba mądrze, zachowując się w sposób opanowany i nie podchodząc do sprawy emocjonalnie, a szczególnie pod wpływem nie trudnych do doświadczenia w takiej sytuacji złych emocji.
WALKA Z HEJTEM – JAK POWINNA WYGLĄDAĆ?
Z tego wynika, że z hejtem należy walczyć, ale tak by sobie samemu nie zaszkodzić. Nie powinno się pozostawiać tego problemu bez odpowiedzi, ale nasza reakcja musi być dobrze zorganizowana i przemyślana. Warto w tej sprawie zgłosić się do specjalistów, by zaczerpnąć ich opinii i rady lub też skorzystać z pomocy. Istnieje wiele możliwości pozbycia się hejtu i zniwelowania jego negatywnego efektu, który dotyka przecież również osoby postronne, które mają okazję go czytać i wyrabiają sobie w ten sposób opinię o danej firmie.
Jak powinna wyglądać ta walka z hejtem? Jedną z metod jest czyszczenie negatywnych komentarzy, opinii, wątków. Oczywiście nie jest to takie łatwe i wymaga często czasu, ale ostatecznie przynosi pozytywne rezultaty. Pomocne w walce z hejtem jest również dodawanie opinii, które odpowiadałyby na zarzuty osób hejtujących. Wyrównanie się pozytywnych i negatywnych wzmianek da z perspektywy klienta obiektywny obraz firmy, a przede wszystkim wiarygodny i w większym stopniu zachęcający do współpracy. Dbanie o wizerunek firmy w internecie jest procesem długofalowym i nie powinno się go przerywać po pierwszych sukcesach. Walka z hejtem to nieustające działania, które należy realizować szybko i na bieżąco mieć pod kontrolą. Nieocenione okazują się do tego programy typu BRAND24 oraz UNAMO, z których korzystamy w Warsaw Media House. Zapraszamy do współpracy!
Specjalista ds. marketingu treści
Barbara Kurek
[:]