[:pl]Budowanie wizerunku marki – jak to robić?[:]
[:pl]Obecnie większość biznesów i przedsiębiorstw przenosi swoją reklamę do sieci. Internauci to duża grupa docelowa, w której z pewnością mogą znaleźć się potencjalni klienci danego przedsiębiorstwa, bez względu na to, w jakiej branży działa firma. Oczywiście nie jest tak łatwo przebić się do świadomości użytkowników sieci. Szczególnie małe firmy, które dopiero stawiają pierwsze kroki w internecie, mogą mieć problem z wybiciem się na tle konkurencji. Do agencji marketingowych często trafiają osoby, których interesuje budowanie wizerunku marki – Jak to robić? Jak zaistnieć w sieci? Odpowiadają eksperci od e-wizerunku agencji Warsaw Media House.
Jak zbudować pozytywny wizerunek marki w sieci?
Pozytywny wizerunek marki w sieci polega przede wszystkim na byciu wiarygodnym. Wiarygodność bardzo szybko przekłada się na zdobycie zaufania użytkowników sieci. Bardzo dobrym narzędziem marketingowym, które może pomóc w budowaniu wiarygodności jest buzz marketing. Jego założenie jest bardzo proste i można je wykorzystywać w dosłownie każdej branży. Polega on na wywołaniu wśród internautów pozytywnych rekomendacji odnośnie marki.
Jak wynika z wielu badań, konsumenci o wiele chętniej wierzą opiniom na temat produktów czy samej marki, aniżeli reklamom czy sztywnym opisom np. produktów. Opinie i pozytywne komentarze na temat marki cieszą się dużą wiarygodnością i sprzyjają budowaniu zaufania do firmy. Rekomendacje pomagają także nawiązać konwersację z internautą, co wiąże się ze zwiększeniem świadomości na temat marki. Dzięki temu w przyszłości internauta z pewnością powiąże inne materiały promocyjne z wcześniejszymi rekomendacjami, z którymi mógł się zapoznać. To dobra strategia dla osób, które chcą inwestować w długoterminowe budowanie wizerunku marki w sieci.
Czym jest content marketing?
Innym często wykorzystywanym przez przedsiębiorców narzędziem budowania wizerunku marki w sieci jest content marketing. Content marketing jest rekomendowany również przez agencje e-pr, które pomagają przedsiębiorcom w dystrybucji i tworzeniu odpowiednich treści. Krótko mówiąc, content marketing, zwany również marketingiem treści polega na przyciągnięciu uwagi odbiorców i zaangażowaniu ich w budowanie wizerunku firmy. Ma on na celu skłonić internautów do konkretnego działania np. zakupu produktu danej marki.
Content marketing polega na tworzeniu odpowiednio dopasowanych treści i rozpowszechnieniu ich w sieci. Może on przybierać różnorodne formy. Do najbardziej popularnych należą między innymi:
- Ekspercie artykuły blogowe;
- Webinaria;
- Tworzenie artykułów sponsorowanych;
- Ogólnie pojęty mailing – newslettery, katalogi, e-booki czy e-magazyny;
- Zaangażowanie influancerów i content creatorów do promocji swojej marki;
To jakie działania przyniosą ci największe zyski w tworzeniu content marketingu, zależy od wielu czynników. Przede wszystkim od branży, w której działasz oraz grupy docelowej, do której chcesz dotrzeć.
Wykorzystanie content marketingu w social mediach
Content marketing można śmiało wykorzystać przy tworzeniu swoich profili w social mediach. Ponieważ wszelkie portale społecznościowe takie jak Facebook, czy TikTok są raczej nieprzyjazne małym twórcom, warto od początku inwestować w wartościowe, merytoryczne treści na socialach. Możesz śmiało skorzystać przy tym z możliwości, jakie dane marketing treści. Badania IAB Polska wskazują, że około 70% przedsiębiorców korzysta z content marketingu, właśnie przy tworzeniu treści do social mediów.
W social mediach możesz wykorzystać takie formy promocji własnej marki, jak: posty, memy czy klipy wideo. Warto tutaj przedstawić swoją markę niejako „od środka”. Pokazać internautom proces tworzenia produktu czy też zapoznać ich z celami istnienia firmy i ścieżkami rozwoju, jakimi chce podążać. Korzystaj również z interaktywności, którą umożliwiają social media. Transmisje live, czaty na żywo czy wirtualne sondy to zagadnienia, które sprawdzą się w każdej branży. Dzięki nim zaangażujesz odbiorców swoich treści do działania. A tym samym przyczynisz się do zbudowania wizerunku i świadomości na temat marki w sieci.[:]