Co to jest reklama w Google Ads?
Wejście ze swoim biznesem do internetu to pierwszy krok na drodze do samorozwoju i zwiększenia zysków z działalności. Jednak samo założenie strony internetowej czy sklepu online to dopiero początek. O wiele ważniejsza jest sama promocja i reklama swoich usług i produktów. To właśnie dzięki niej internauci będą mogli dowiedzieć się o twoim istnieniu. Jednym z pierwszych miejsc, gdzie można zareklamować swój biznes w sieci, jest oczywiście wyszukiwarka Google. W jej kontekście często mówi się o reklamie Google Ads (dawniej Google Adwords). Co to jest reklama w Google Ads? Jeśli wahasz się, czy z niej korzystać, czytaj dalej!
Co to jest Google Ads?
Google Ads to system reklamowy wyszukiwarki Google, który pozwala na wyświetlanie się w wynikach wyszukiwarki linków sponsorowanych. System ten działa nieprzerwanie od roku 2000, chociaż pod obecną nazwą można go znaleźć od roku 2018. Największą zaletą Google Ads dla przedsiębiorców jest sposób rozliczeń z Google.
Mianowicie, reklamę w Google Ads można rozliczać CPC lub CPM. System rozliczeń CPC, czyli cost per click to współczynnik efektywności reklamy. Wyrażony jest on, jako stosunek kosztów emisji danej reklamy do liczny kliknięć w nią. Z kolei CPM (cost per mile) oznacza koszt dotarcia reklamy do tysiąca odbiorców. W tych możliwościach przedsiębiorca płaci więc za konkretne wyświetlenia czy kliknięcia, a więc za dotarcie reklamy do realnych użytkowników, mających szansę na stanie się klientami firmy.
O czym warto pamiętać przy reklamach Google Ads?
Jedną z najważniejszych rzeczy przy reklamie Google Ads jest odpowiednia konfiguracja reklamy. Ustawiając reklamę w Google Ads, niezbędne jest precyzyjne określenie grupy docelowej oraz dobranie fraz kluczowych. Tylko wtedy możesz mieć pewność, że reklama trafi do twoich przyszłych klientów. W ten sposób możesz pozyskać wartościowy ruch na swojej stronie internetowej, firmowym blogu czy sklepie online. Po skonfigurowaniu reklama wyświetli się na pierwszych pozycjach wyszukiwarki Google po około 24 godzinach. Pamiętaj także o tym, że w Google Ads nie możesz pisać całych słów z capslockiem (wielkimi literami) oraz używać wykrzykników.
Zalety reklamy Google Ads
Zastanawiasz się, czy warto korzystać z reklam Google Ads? Wiele zależy oczywiście od indywidualnej oceny twojej sytuacji i zasięgów, jakie chcesz osiągnąć. Jeśli zależy ci na indywidualnej ocenie specjalisty od e-commerce i e-pr, możesz skontaktować się z ekspertami agencji PR Warsaw Media House. Jednakże reklama Google Ads z pewnością każdemu przedsiębiorcy przyniesie wiele korzyści, które zawsze warto mieć na uwadze, bez względu na branże, w jakiej działasz. Jakie są zalety reklamy Google Ads?
Szybkość
Jak już wspomnieliśmy, reklama Google Ads wyświetla się w wynikach wyszukiwarki już po około dobie. To o wiele szybsze rozwiązanie niż powolne i mozolne pozycjonowanie swojej strony internetowej, czy sklepu online. Oczywiście nie oznacza to, że możesz całkiem odpuścić SEO, tylko dlatego, że korzystasz z Google Ads. Jednakże reklama Google Ads z pewnością dobrze zadziała na „pierwszy strzał” i pomoże ci w osiągnięciu lepszego ruchu na stronie.
Budowanie wizerunku w Google
W znacznym stopniu pomaga ona również w budowaniu wizerunku marki w sieci. Korzystanie z reklam Google Ads wpływa pozytywnie na zapamiętywanie marki. Nie dziwi więc fakt, że kampanie Google Ads wykorzystywane są często w remarketingu. Oznacza to, że reklama wyświetla się osobom, które wcześniej odwiedziły już stronę firmy. Z pewnością zauważyłeś to nie raz na swoim przykładzie. Wystarczyło, że przeglądałeś w sklepie online pralki, telewizory czy laptopy i już przez najbliższe dni widziałeś w sieci reklamy tych produktów.
Pozytywny wizerunek w sieci jest niezmiernie ważny, co widać na przykładzie firm takich jak Samsung, STS, Burger King, Skype czy Fanta. Jeśli dopiero stawiasz pierwsze kroki w sieci, możesz wykorzystać kampanie Google Ads również do budowania wizerunku, co w przyszłości z pewnością przyniesie ci wiele korzyści. Dobrym rozwiązaniem będzie zlecenie tych działań agencji SEO lub agencji SEM.
Konwersja
Konwersja w sieci to działania, które mają na celu zmianę użytkownika biernego w aktywnego. Mówiąc kolokwialnie, chodzi o to, aby użytkownik, który tylko przegląda stronę, zamienił się w kogoś, kto wykonuje pożądane z punktu widzenia przedsiębiorcy czynności. Na przykład: komentuje, udostępnia, wdaje się w dyskusje, czy wrzuca produkty do koszyka. W tym przypadku również mogą pomóc reklamy Google Ads i wspomniany wcześniej remarketing, który cały czas przypomina o odwiedzonej stronie.